Prevádzka vozidiel v cestnej premávke po novom
15. 8. 2023
Cieľom zákona je zadefinovať „mladšie historické vozidlá.“ Sú to vozidlá, ktoré majú preukaz mladšieho historického vozidla, ktorý vydá príslušný národný orgán Medzinárodnej organizácie historických vozidiel FIVA.
Vozidlo musí byť vyrobené pred viac ako 20 rokmi, ale nie viac ako 30 rokmi a už sa nevyrába ako typ vozidla, je historicky zachované, udržiavané v pôvodnom stave a neprešlo žiadnou podstatnou zmenou technických vlastností jeho hlavných súčastí, obvykle sa používa vo voľnom čase, je prihlásené v evidencii vozidiel a po dosiahnutí veku 30 rokov má nárok na preukaz historického vozidla. Neustály pokrok, globalizácia a rastúci trh vyprodukovali milióny vozidiel, ktoré z historického, technického, dizajnového, či z hľadiska významu pre automobilizmus neprinášajú takú hodnotu, aby existoval dôvod na ich zachovanie v neúmerných množstvách, a to z ekologického i bezpečnostného pohľadu a tiež z hľadiska uchádzania sa o významný status „historického vozidla“. Postupné prehodnocovanie vozidiel národným orgánom F.I.V.A. na Slovensku Združením zberateľov historických vozidiel SR a ich precízne triedenie za účelom zachovania relevantnosti a myšlienky kategórie „historické vozidlo“ prináša nové výzvy. Aj preto sa v zahraničí, a to za účasti organizácie F.I.V.A, pomaly udomácňuje pojem „youngtimer,“ skrývajúci 20 – 25 ročné vozidlá. Na legislatívnej úrovni ponúka vybraným vozidlám, ktoré technický, dizajnový či spoločenský význam predurčuje na uchovanie pre ďalšie generácie, ochranu, a pri zachovaní pôvodnosti, po dovŕšení 30 rokov jednoduchší vstup do kategórie „historické vozidlo.“ Slovensko by v tomto trende nemalo stáť bokom. V našom regióne je obec zberateľov, re-novátorov a uchovávateľov hodnôt automobilizmu pomerne široká a má rastúci trend. Nová kategória umožní mladým vodičom vstúpiť do sveta veteránizmu s vozidlom svojich rodičov, ktoré býva spravidla tým spúšťačom záujmu o históriu automobilizmu. Popritom rámcovo vytriedi zo zástupu uchádzačov hodnotovo vzácny status, s potenciálom na status „historického vozidla.“
B
Miera nezamestnanosti stúpa
21. 7. 2011
Miera evidovanej nezamestnanosti sa v júni zvýšila na 12,98 percent
Medzi uchádzačmi o zamestnanie je stále najväčší počet dlhodobo nezamestnaných občanov. Podľa ďalších informácií Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny štatistiku, každoročne v júni, ovplyvňujú absolventi stredných a vysokých škôl, i keď ich počet sa vďaka príspevkom na absolventskú prax znižuje.
Záujem o Porsche Cayenne sa zvyšuje
12. 7. 2011
Porsche nestíha výrobu, čakacia doba až jeden rok
Objednávky na model Cayenne sa neustále zvyšujú. Zákazníci v Číne a v Nemecku čakajú aj rok. Na Slovensku v bratislavskom Volswagene sa vyrábqa karoséria s vnútorným obložením či sedadlami, čo by mohla byť šanca pre nás na vytvorenie nových pracovných miest či investícií. Doba dodanie by sa mala znížiť na šesť mesiacov.
Desaťdňová diaľničná známka vystrieda týždňovú
30. 6. 2011
Od januára 2012 bude zmenená doterajšia týždňová diaľničná známka za desaťdňovú
Desaťdňová diaľničná známka by mala byť výhodnejšou pre turistov ako aj pre príležitostných domácich užívateľov diaľnic. Je predpoklad, že po tejto zmene klesne príjem z predaja, avšak cena bude určená až na konci roka 2011.
Dobrovoľnícke turné v Deň Európy
16. 5. 2011
Deň Európy tento rok spestrí Európske dobrovoľnícke turné po slovenských mestách.
Dobrovoľnícke turné sa bude konať od pondelka 16. mája do piatku 20. mája vždy od 10.h do 18.h na námestiach piatich miest. Bude v Košiciach, Prešove, Žiline,Nitre a Komárne. Všeobecným cieľom Európskeho roku dobrovoľníctva 2011 je podnietiť a podporiť najmä prostredníctvom výmeny skúseností a osvedčených postupov úsilie Spoločenstva, členských štátov, miestnych a regionálnych orgánov o vytvorenie podmienok pre občiansku spoločnosť, ktoré sú priaznivé pre dobrovoľníctvo v Európskej únii. Rovnako aj o väčšie zviditeľnenie dobrovoľníckych činností v Európskej únii.