Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O márnom hľadaní - III. večer

Očakávaná užitočnosť vecí je nepriamoúmerná jej skutočnej užitočnosti.

Ak veci opatruješ, vieš kde sú, ale nikdy ich nebudeš naozaj potrebovať. Ak veci neopatruješ, budeš ich určite potrebovať, ale nebudeš vedieť kde sú.

Nikdy sa nepýtaj predavača, či sa tovar vyplatí kúpiť!

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Zákony odkladania

Pomocou logiky sa nedá zistiť rozdiel medzi možným a nemožným.

Odkladanie je najvražednejšia forma zamietnutia.

Už známe výnimky majú za sebou vždy skryté ďalšie, ešte neznáme výnimky.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Čo bolo na počiatku?

Na počiatku nebolo Nič a vzápätí sa aj to pokazilo.

Ak sa veci môžu pokaziť, tak sa aj pokazia.

Ak sa môže niečo pobabrať, tak sa to pobabre.

(Murphyho zákonník)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Ak si nevieš pomôcť sám, sotva ti pomôžu iní. Len blázni sa uchádzajú o pomoc u tých, ktorí dokážu len škodiť.

Najväčším nebezpečím pre človeka je jeho márnivosť.

(Murphyho zákony v bájkach)
Informácie pre šéfa

Možnosť, že sa na základe príchodu novej informácie veci zmenia, je tým vyššia, čím menej táto informácia s vecou súvisí.

Najprekvapivejšou informáciou je tá, ktorá hovorí, že veci sú také, ako majú byť.

Až keď stratíte, poznáte, čo ste mali. Preto je lepšie nemať, ako stratiť – kto nič nemá, nemá čo stratiť.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne

13. 3. 2024 Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Europoslanci schválili novú emisnú normu Euro 7. Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už však nie sú také prísne ako v pôvodnom návrhu a rovnako sa podarilo dojednať dlhší časový rámec zavedenia normy; okrem iného aj slovenské automobilky teda budú mať viac času pripraviť sa na nové pravidlá.nNariadenie nanovo zavádza opatrenia zamerané na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd a na zvýšenie životnosti batérií. Cieľom nariadenia je podporiť prechod Európskej únie k emisne čistej mobilite a zlepšiť kvalitu ovzdušia. Za normu hlasovalo 297 europoslancov, proti ich bolo 190 a 37 sa zdržalo. Aby predpis začal platiť, musí ho ešte formálne schváliť Rada Únie zložená z členských štátov.
Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Emisné limity výfukových plynov zostanú na úrovni, ktorú dnes obsahuje platná emisná norma Euro 6, a to vrátane limitov testovania, vyplýva z konečnej verzie predpisu.
Proti pôvodnému návrhu Európskej komisie, aj podľa zástupcov automobilového priemyslu nerealistickej varianty Euro 7, sa postavilo hneď na začiatku rokovaní osem krajín. Česko viedlo koalíciu rovnako zmýšľajúcich štátov, v ktorej boli ešte Francúzsko, Taliansko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.
Platnosť emisného nariadenia Euro 7 mala podľa pôvodného návrhu Európskej komisie prísť pri osobných automobiloch už v polovici roka 2025, pre nákladné vozidlá o dva roky neskôr. To viaceré krajiny únie považovali za nereálne. Automobilky sa tiež sťažovali, že nebudú mať na prípravu zmien dostatok času.
Kompromis preto pôvodný harmonogram predĺžil. Teraz počíta so zavedením opatrenia 2,5 roka od nadobudnutia účinnosti normy pri nových modeloch osobných vozidiel a 3,5 roka pri existujúcich modeloch. Pri nákladných autách to má byť štyri roky, respektíve päť rokov. Tieto lehoty umožnia automobilkám pripraviť sa na nové požiadavky.
"Pokiaľ ide o spaľovacie motory, tam sa v rovine emisií v zásade nič meniť nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výnimkou, a to je filter pevných častíc, ale ten stojí desať eur, čo nie je dráma, "uviedol k osobným a úžitkovým vozidlám už skôr spravodajca normy v Európskom parlamente Alexander Vondra.
Emisné limity pre nákladné automobily sú síce mierne prísnejšie (najmä pokiaľ ide o dusíkaté emisie), no pre výrobcov stále technologicky dosiahnuteľné. Euro 7 nahradí nariadenia Euro 6 (pre osobné autá, dodávky a ľahké vozidlá) a Euro VI (pre nákladné automobily a ťažké nákladné vozidlá), a to jediným právnym aktom, ktorý sa vzťahuje na oba typy vozidiel.
Novo potom norma zavádza opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd. Emisie tuhých častíc, ktoré vznikajú oterom pneumatík o vozovku a brzdových doštičiek o kotúče, zatiaľ neboli upravované. Nová norma stanovuje limit troch mg/km pre čisto elektrické vozidlá, sedem mg/km pre väčšinu spaľovacích motorov a hybridné elektrické vozidlá a jedenásť mg/km pre veľké dodávky.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

EÚ chce prijať opatrenia proti daňovým rajom

4. 3. 2009 Všetky finančné inštitúcie by mali byť predmetom určitého stupňa regulácie a dohľadu. Nikto nemôže byť mimo systému a fungovať pod rúškom tajomstva.
Preto EÚ naznačila, že môže prijať opatrenia vrátane sankcií voči daňovým rajom, ktoré nespolupracujú v daňovej oblasti a odmietajú sa podieľať na výmene informácií o praní špinavých peňazí či o daňových únikoch.
Európska komisia na základe správy expertov požaduje vytvoriť dozorný systém, ktorý by zabezpečil oveľa silnejší dohľad na európskej úrovni.  Pritom by sa však mala uchovať jasná úloha národných dozorných orgánov.
(Zdroj: HNONLINE)

EÚ má stratégiu, ako zachrániť insolventné členské štáty eurozóny

4. 3. 2009 Komisár pre menové záležitosti Joaquin Almunia tvrdí, že využitie európskych dlhopisov na získanie finančných prostriedkov pre členské štáty je možné a prijateľné, no nereálne z krátkodobého horizontu. Podrobnosti tejto stratégie sú zatiaľ dôverné.

Komisár v minulosti zdôrazňoval, že pravidlá  EÚ  hovoria, že jeden štát by nemal trpieť pre insolventnosť druhého štátu. Včera však zmenil svoj názor pod vplyvom nemeckého ministra hospodárska Peera Steinbrücka, ktorý v posledných týždňoch na medzinárodných fórach zdôrazňoval, že Berlín je pripravený zasiahnuť v prípade potreby zachrániť krachujúceho člena eurozóny.
Almunia vyhlásil, že ak sa niektorá z krajín menovej únie ocitne v kríze, existuje  pre ňu riešenie.
(Zdroj: EURACTIV)

Európska kríza má viac politický ako hospodársky rozmer

3. 3. 2009 V komentároch o víkendovom summite EÚ sa európske denníky zamerali na evidentný rozdiel v prístupe k západným a východným členským krajinám Európskej únie. Stredoeurópske členské štáty prestáva pôvodné jadro vnímať ako monolitný "východný" blok.
Francúzsky denník Le Figaro si myslí, že nemožno porovnávať veľmi zlú situáciu Maďarska so situáciou v ďalších štátoch. Rozdelenie na novú a starú Európu nemá zmysel, pretože medzi novými členmi únie sú veľké  rozdiely v dopadoch krízy.
Podľa talianskeho denníka La Stampa summit v Bruseli rozdelenie Európy na dve časti zviditeľnil. Európska kríza nemá len hospodársky, ale aj politický rozmer. Ten politický dokonca prevažuje.
Flexibilnú pozíciu sa snaží zaujať Nemecko so svojou dvojakou dušou, napoly západnou a napoly východnou. Táto pozícia by mala byť sprostredkovateľom medzi oboma proti sebe stojacimi frontami.
(Zdroj: PRAVDA)

Menej byrokracie pre mikropodniky

2. 3. 2009 Európska komisia podporila návrh, aby boli mikropodniky vyňaté spod niektorých účtovných pravidiel EÚ.
Podnikom by sa tým uľahčilo administratívne bremeno a každý mikropodnik môže ušetriť až 1 200 € ročne. Záchranný plán únie vyzval členské štáty, aby mikropodnikom zrušili povinnosť pripravovať ročné zúčtovanie. Tento krok by mal  mikropodniky odbremeniť v časoch ekonomickej neistoty. Či ho budú implementovať, závisí na členských štátoch.
Ako mikropodnik je definovaná firma, ktorá spĺňa aspoň dve z troch kritérií:
- celková účtovná súvaha nepresiahla 500 000 €
- čistý obrat nepresiahol 1 000 000 €
- firma nemá viac ako 10 zamestnancov.
(Zdroj: EURACTIV)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Konštantín
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner