Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Mimoriadne opatrenia pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete

13. 5. 2024 Jednotlivé strategicky významné projekty zamerané na investície v rôznych oblastiach ako sú doprava, hospodárstvo, zdravotníctvo, energetika, obrana a bezpečnosť Slovenskej republiky nie sú uskutočňované v takých časových intervaloch, ktoré sú želateľné a nevyhnutné na riadne plnenie úloh Slovenskej republiky. Jedným z dôvodov je aj to, že povoľovacie procesy a verejné obstarávanie sú neprimerane časovo náročné. Jednotlivé strategicky významné projekty zamerané na investície v rôznych oblastiach ako sú doprava, hospodárstvo, zdravotníctvo, energetika, obrana a bezpečnosť Slovenskej republiky nie sú uskutočňované v takých časových intervaloch, ktoré sú želateľné a nevyhnutné na riadne plnenie úloh Slovenskej republiky. Jedným z dôvodov je aj to, že povoľovacie procesy a verejné obstarávanie sú neprimerane časovo náročné.
Nedobudovanie potrebnej infraštruktúry z uvedených oblastí bráni Slovenskej republike v riadnom zabezpečovaní jej úloh, ako sú zabezpečenie potrebnej dopravnej infraštruktúry, hospodárstva, zdravotníctva, energetickej infraštruktúry, obrany a bezpečnosti Slovenskej republiky na kvalitatívnej a kvantitatívnej úrovni.
Nedobudovanie potrebnej infraštruktúry na území Slovenskej republiky zároveň oslabuje aj záujem investorov investovať na Slovensku, čo neprospieva ekonomike Slovenska a v konečnom dôsledku spomaľuje celkový blahobyt obyvateľstva Slovenska.
Zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete je opatrením, ktoré by malo uľahčiť investorom, ktorými môžu byť len Slovenská republika zastúpená štátnym orgánom a vybrané subjekty verejnej správy, ako obce, vyššie územné celky, právnické osoby so 100 % majetkovou účasťou štátu, vyššieho územného celku alebo obce, právnické osoby zriadené zákonom alebo štátnym orgánom a združenia právnických osôb, ktorého členmi sú výlučne uvedené právnické osoby realizáciu investícií, ktoré sú strategicky významné pre Slovenskú republiku. Jedným z jeho základných cieľov je urobiť priechodným a efektívnym:
a) majetkovoprávne vyporiadanie pozemkov a stavieb na prípravu výstavby strategických projektov, ktoré sú významné z hľadiska dopravy, hospodárstva, zdravotníctva, energetiky, obrany a bezpečnosti Slovenskej republiky,
b) povoľovacie procesy potrebné na schválenie strategických významných projektov,
c) verejné obstarávanie strategických významných projektov.
Ukázalo sa totiž, že nevyhnutné majetkovoprávne vyporiadanie pozemkov, a zdĺhavé povoľovacie procesy a verejné obstarávanie nedovoľujú v rozumnom čase pripraviť a realizovať rozsiahle stavby, prípadne ich rekonštrukcie, ktoré sú strategicky významné pre Slovenskú republiku. Bránia tomu zdĺhavé vyvlastňovacie konanie, stavebné a kolaudačné konanie, ako aj verejné obstarávanie, zdĺhavé konania na katastrálnych úradoch a na súdoch. Dôsledkom toho je, že sa nezvyšuje v dostatočnej miere blahobyt obyvateľstva Slovenska, čo zároveň odrádza aj zahraničných investorov, ktorí zamýšľané veľké investície umiestňujú v iných krajinách.
K

Podpora cestovného ruchu

10. 12. 2013 Doplnenie a definovanie turistického informačného centra, ako subjektu, ktorý sa významným spôsobom podieľa na rozvoji cestovného ruchu a skvalitňovaní služieb v ňom poskytovaných do zákona o cestovnom ruchu.
Zmeny zákona o podpore cestovného ruchu reagujú na požiadavky aplikačnej praxe. Medzi najvýznamnejšie zmeny patrí špecifikácia aktivít, na ktoré sa môže použiť dotácia, poskytnutá organizáciám cestovného ruchu, nová účelová dotácia určená na podporu príjazdového zahraničného cestovného ruchu a na podporu domáceho cestovného ruchu. Ďalším cieľom je prepojenie teórie s praxou a následne skvalitnenia výchovy a vzdelávania v cestovnom ruchu.

Zľava v novom mýtnom zákone

10. 12. 2013 Cestní dopravcovia si po novom od 1. januára budú môcť uplatňovať zľavu z aktuálnej výšky sadzby mýta po odjazdení určitého množstva kilometrov v príslušnom roku.
Sadzby mýta sa budú spravovať každoročne k 1. januáru aj na základe indexu spotrebiteľských cien v medziročnom porovnaní k septembru predchádzajúceho roka. Úpravy môžu smerovať aj hore aj dole. Mýto sa zavedie aj na cestách II. a III. triedy vo vlastníctve samosprávnych krajov, s tým, že na začiatku bude mať nulovú sadzbu z dôvodu monitoringu nákladných vozidiel. Novela zákona vytvára priestor pre poskytovanie Európskej služby elektronického výberu mýta na území SR. Tým vzniknú predpoklady pre prepojenie elektronických cestných mýtnych systémov v Európskej únii.

Financie na Slovensku výrane pozadu za Európou

10. 12. 2013 Finančné sprostredkovanie na Slovensku za dvadsať rokov výrazne zmenilo spôsob, ako využívame finančné produkty.
Investície do životného poistenia sa takmer strojnásobili a priemerný počet zmlúv, uzavretých cez sprostredkovateľa stúpol podľa štatistík OVB Holdingu priemerne na 2,4 zmluvy a takmer sa vyrovnal susedným Čechám. Napriek tomu zostávajú Slováci voči vyspelej Európe nedostatočne poistení s rezervami vo finančnom plánovaní a finančnej gramotnosti. Jedným z dôvodov je fakt, že o finančných záležitostiach sa väčšina ľudí prioritne radí s rodinou a iba každý šiesty Slovák osloví profesionála – finančného sprostredkovateľa.

Banky budú zachraňovať veritelia, nie daňoví poplatníci

27. 6. 2013 Ministri financií Únie dohodli nové pravidlá záchrany problémových bánk.
Straty by sa mali rozdeliť medzi veriteľov. Náklady na záchranu bánk by nemali v budúcnosti niesť daňoví poplatníci. Pravidlá narábania s krachujúcimi bankami by mali zabezpečiť finančnú stabilitu. Náklady na záchranu krachujúcich bánk sa rozdelia medzi akcionárov, držiteľov dlhopisov a vkladateľov, ktorí majú v banke uložených viac ako 100¬tisíc eur. Mechanizmus by mal umožniť štátu znárodniť problémovú banku, aby sa zachovala finančná stabilita.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Petronela
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner