Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Alfou a omegou dobrého imidžu firmy je stále jednotlivec
2. 2. 2009
Cesta k zákazníkom a obchodným partnerom a vytváranie imidžu firmy vedie stále cez zamestnancov. Stotožnenie zamestnancov s filozofiou firmy, pre ktorú pracujú, s jej cieľmi a postupmi, to ako dobre poznajú vlastnú spoločnosť, jej kultúru a poslanie, to všetko prenášajú vo svojej komunikácii.
Napriek tímovej práci je stále základným článkom dobrého imidžu
firmy jednotlivec. Preto sa oplatí vklad do hodnôt, osobnosti a vzdelávania
svojich zamestnancov. Zlepší sa jednak vystupovanie navonok - voči klientom a
jednak vo vnútri spoločnosti - voči kolegom.
Štát bude podporovať zamestnanosť
30. 1. 2009
Peniaze, ktoré majú ušetriť štátne úrady, sa presunú na podporu zamestnanosti. Konkrétne na podporu mobility, na zakladanie sociálnych podnikov, na odvodové úľavy a na dotácie na novovytvorené pracovné miesta.
Cieľom týchto opatrení je pomôcť firmám, aby nepodľahli panike a nepristupovali
okamžite k prepúšťaniu zamestnancov. Má sa vytvoriť prostredie, v ktorom si nájde prácu každý, kto o ňu
bude stáť.
Rada pre hospodársku krízu navrhla:
- zjednodušenie spôsobu vytvárania sociálnych podnikov
- ročný príspevok 3 624 eur na každé nové vytvorené pracovné
miesto (s podmienkou, že firma posledných 12 mesiacov poctivo platila dane a
odvody a má zaujímavý výrobný program)
- príspevok 5 975 eur pri založení živnosti (pre ľudí, ktorí
sa vrátili zo zahraničia alebo sú tri mesiace nezamestnaní)
- platenie odvodov počas dvoch rokov pri založení živnosti
- príspevok cca 80
eur na cestovanie za prácou do vzdialenosti 50 - 60 km
- podpora sezónnych prác v poľnohospodárstve
- úľavy na odvoch vo firmách, ktoré z dôvodu krízy dávajú
zamestnancom v týždni jeden alebo dva dni voľna so 60-percentnou kompenzáciou
mzdy
- aby novinári nešírili paniku.
Aby dotácie neboli zneužívané, štát by mal zverejňovať mená
prijímateľov dotácií a zabrániť klientelizmu pri zakladaní sociálnych podnikov.
Európska komisia chce pomôcť bojovať proti podvodom s DPH
30. 1. 2009
Návrh Komisie na zmenu DPH smernice 2006/112/EC má umožniť zjednodušenie, zmodernizovanie a harmonizovanie pravidiel účtovania DPH.
Pre
firmy znamená nižšie náklady a členským krajinám umožní bojovať proti podvodom
s DPH. Cieľom návrhu je podporiť elektronické účtovanie, zredukovať náklady,
podporiť malé a stredné podniky. Náklady firiem by sa do konca roku 2012 mali
zredukovať o 25 %.
Zmeny smernice na podporu malých a stredných podnikov
zahŕňajú aj zjednodušenie účtovania súm do výšky 200 eur. Členské štáty budú
môcť predstaviť hotovostnú účtovnícku schému,
na základe ktorej budú podniky
musieť platiť DPH, až po tom, čo im zákazníci faktúry zaplatia.
Deklarácie o DPH sa budú od roku 2010 vydávať mesačne. To
zabezpečí, že podvodníci nebudú môcť faktúry zahŕňať dodatočne. Rovnocenne budú podľa nových pravidiel
posudzované elektronické aj papierové faktúry, čo by mohlo viesť k
100-percentnému využívaniu elektronického účtovníctva. Tým by sa v rámci celej
EÚ mohli ušetriť miliardy eur.
Na krízu musí reagovať každý
29. 1. 2009
V kríze sú nevyhnutné reakcie všetkých. Vlády, manažérov aj zamestnancov. Čo sa od koho očakáva?
Vláda by mala stimulovať zamestnanosť a dopyt. Zamestnanosti by
osožili nižšie pracovné náklady a čiastočné úväzky. Na nižšie dane z príjmov by
mali zabudnúť zamestnanci aj podnikatelia. Prehodnotiť treba dnešné sociálne
odvody, ktorými trestáme menej kvalifikovaných zamestnancov. Dopytu môže pomôcť
napríklad dočasné zníženie DPH, odmeny za šrotovanie starých neekologických
áut, rýchlejšie odpisy investícií, štátne záruky na úvery a vládne objednávky.
Vlastníci a
manažéri budú musieť na recesiu a klesanie dopytu odpovedať šetrením a
reštrukturalizáciou. Kríza podniky nepostihne rovnako, pritvrdí sa konkurencia
a overia dlhodobé väzby a schopnosti.
Zamestnanci si
budú musieť nanovo zrátať, či sa vedia zamestnať sami, či ich zamestná nejaká
vláda, alebo ich zamestná človek s nápadom a organizačnými schopnosťami. Pekne
sa nám vracajú prastaré slová - lojalita, kvalita, samostatnosť a disciplína.