Štát vydal desaťtisíce chybných pasov
19. 4. 2023
V priebehu takmer troch mesiacov – medzi 11. novembrom 2022 a 30. januárom 2023 – štát vydával cestovné pasy s malou odchýlkou zápisu údajov v čipe. Môže sa tak stať, že pri kontrole ich nedokážu načítať niektoré automatizované hraničné prechodové terminály. Neznamená to, že pasy sú úplne neplatné, ale cestujúcich potom musela preverovať priamo pracovník pasového oddelenia krajiny, do ktorej vstupovali.
Prezídium policajného zboru zatiaľ vyčíslilo, že chyba sa týka približne 30-tisíc pasov, pričom presné počty sa ešte zisťujú. Problém zapríčinil chybný softvér na strane dodávateľa, vysvetľuje príčinu.
Štát aktuálne pripravuje elektronickú službu, ktorá umožní občanom overiť si, či ich cestovný pas patrí do skupiny dokladov, ktoré boli vyrobené so spomínanou chybou. Na kontrolu bude stačiť zadanie čísla pasu.
Zároveň po prešetrení prípadu dotknutí občania dostanú aj SMS správu alebo e-mail s informáciou o možnosti bezplatnej výmeny cestovného pasu.
Štát ubezpečuje občanov, že cestovné doklady sú napriek nezrovnalosti platné a umožňujú prekračovanie hraníc. Nemá vedomosť, že by niekoho pri kontrole nevpustili do inej krajiny.
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Na LCD televízoroch a notebookoch ušetríme
10. 2. 2010
Vynútené zmeny čakajú trh s elektronikou. Internetová konkurencia aj šetriaci zákazníci obrátili tradičné pomery naruby. Podľa analytikov by sme pri nákupu elektroniky v druhej polovici roka v priemere mohli ušetriť až desať percent. Citeľné by malo byť najmä zlacňovanie u LCD televízorov, notebookov a Blu-ray prehrávačov, kde môže výška úspory prekročiť aj 15-percentnú hranicu.
Vyššie budú nastavené ceny novej elektroniky, ktoré by mali vykompenzovať eventuálnu stratu pri ostatných výrobkoch. Nástup 3D televízorov v apríli tak bude značne predražený.
V uplynulom roku klesli tržby sieti elektier Nay o takmer 50 miliónov eur. Zákazníci šetrili a nakupovali lacnejšiu elektroniku, teda najmä tie produkty, ktoré nie sú technologickými vychytávkami.
Posunková reč na úradoch
9. 2. 2010
Využívať posunkovú reč sa naučí vyše dvesto pracovníkov štátnej správy a samosprávy. Zvládnuť majú základné pravidlá komunikácie so sluchovo postihnutými, správnu artikuláciu, prstovú abecedu a základné výrazy posunkového jazyka. Taký je obsah projektu Európskej vzdelávacej akadémie podporeného z operačného programu Vzdelávanie.
Podľa informácie masmediálnej politiky Ministerstvo školstva SR poskytnutej TASR, zámer vypracovala akadémia na základe výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok pre opatrenie 3.2 Zvyšovanie vzdelanostnej úrovne osôb s osobitými vzdelávacími potrebami, ktorú Agentúra Ministerstva školstva SR vyhlásila pre štrukturálne fondy EÚ.
Cieľom projektu „Základy komunikácie so sluchovo postihnutými“ pre zamestnancov štátnej správy a samosprávy je zvýšiť komunikačné zručnosti ľudí pracujúcich v oblasti integrácie občanov s osobitými vzdelávacími potrebami do spoločnosti a prispieť tak k uľahčeniu dorozumievania sa ľuďom so sluchovým postihom. Na projekt je vyčlenených 143 585 € a v regiónoch sa zrealizuje do konca roka 2012.
Peoplemeter a televízie
8. 2. 2010
Malej čiernej skrinke sa podarilo zrušiť už viacero programov. Ročne z reklamného koláča rozdeľuje stovky miliónov eur a závisí od nej, aké programy televízie púšťajú. Na Slovensku je už 1 200 peoplemetrov, televízie cez ne sledujú vkus 3 600 ľudí. Dôvodom majú byť dôveryhodnejšie údaje.
O programe slovenských televízií teda nerozhoduje len vkus ich manažmentov. Od zavedenia peoplemetrov je úspech relácií a ich prípadný koniec ovplyvňovaný malou vzorkou divákov.
Údaje o sledovanosti sú nekompromisné a ak sú percentá nízke alebo padajú, relácia na obrazovke končí. Naposledy slabá sledovanosť pochovala veľký projekt televízie Markíza - seriál Rádio Fresh.
Čísla z peoplemterov sú podľa šéfa sekcie poplemetrov z firmy TNS kľúčom pre televízie k tvorbe programu. Vyššie čísla znamenajú pre televíziu lepšie postavenie na trhu a tiež určujú, koľko peňazí z reklamného koláča sa dostane do konkrétnej televízie. Meraniu televízie dôverujú.
V súčasnosti je peoplemetrové meranie považované za oficiálny a v súčasnosti najpresnejší zdroj merania dát sledovanosti programov, ktorý sa využíva pri programingu televíznych staníc i pri predaji reklamy.
Turnaj v konskom póle na Štrbskom plese
8. 2. 2010
Na Štrbskom plese sa tento víkend stretli slovenskí a českí miliardári, bankári, manažéri aj ľudia z oblasti politiky. Turnaj v konskom póle priamo na zamrznutej hladine horského jazera zorganizovala pre svojich hostí finančná skupina J&T.
Takýto turnaj sa na Slovensku konal prvýkrát a na jeho organizácii známi finančníci nešetrili. Informácie v médiách hovoria, že podujatie J&T Banka Trophy vyšlo približne na milión eur. Na brehu jazera boli pre hostí pripravené napríklad vyhrievané stany s občerstvením, na ploche nechýbal teplovzdušný balón či ľadové sochy zo šiestich ton ľadu.
Veľa peňazí stál len samotný turnaj. Zápasov sa zúčastnili štyri trojčlenné tímy zo štyroch krajín. Profesionálni hráči konského póla prišli napríklad zo Švajčiarska, Nemecka, Francúzka či Argentíny. Za turnaj hráči dostanú 50 000 eur, k dispozícii mali pri horskom plese približne 60 koní. Išlo o špeciálne cvičené zvieratá, každé v hodnote asi 30 000 eur. Priestor pre kone dokonca museli uvoľniť aj milionárske autá. Kone totiž ustajnili v hotelových garážach.