Konzumerizmus je ekonomický fenomén postmodernej spoločnosti
31. 7. 2009
Keď sa povie šesťdesiate roky v USA, človek si zrejme vybaví vojnu vo Vietname, kultúru hippies, Woodstock a experimentovanie s drogami alebo protesty a hnutia za občianske práva.
Dedičstvom generácie, ktorá v
tomto období začala dospievať, bude podľa Američanov však hlavne nestriedmosť a
nákupné horúčky. Vyplýva to z nového prieskumu spoločnosti Zogby International,
ktorého sa zúčastnilo 4811 Američanov.
Generácia takzvanej populačnej
explózie (baby boomers) teraz straší hlavne americký sociálny systém, ktorý na
mohutný príliv seniorov narodených v rokoch 1946 až 1964 nie je pripravený.
Američania im však pomerne
nelichotivú vizitku vystavujú všeobecne.
Až štyridsaťdva percent respondentov sa domnieva, že ich dedičstvom bude
začiatok obdobia nestriedmosti a konzumerizmu, teda snahy dosiahnuť osobné
šťastie hromadením rôzneho tovaru. Konzumerizmus je ekonomický fenomén postmodernej
spoločnosti, pre ktorý prestáva byť významná potreba človeka ale kritériom sa
stáva zvyšovanie zisku.
Dvadsaťsedem percent si naopak
myslí, že hlavným odkazom bude začiatok zmien sociálneho a kultúrneho
charakteru a ukončenie druhej svetovej vojny.
Jedenásť percent je
presvedčených, že žiadne zvláštne dedičstvo neexistuje, trinásť percent si
nebolo istých a deväť percent vymenovalo niečo iné.
(Zdroj: AKTUALNE)