Elektronická budúcnosť poštových služieb
13. 7. 2009
Naštartujete počítač, pozriete si náhľady obálok a rozkážete pošte, čo má so zásielkami spraviť. Takáto je elektronická budúcnosť poštových služieb.
Začali ju prevádzkovať vo Švajčiarsku. Novinka má názov Swiss Post Box a má osloviť nielen tých čo neustále
cestujú, ale aj podniky.
Doručovatelia vďaka elektronickým
poštovým službám už nebudú musieť krúžiť okolo poštových schránok, aby sa
adresátom do rúk dostali v papierovej podobe faktúry, účty, či úradné zásielky.
Elektronickú podobu uzavretých obálok zosníma automat a rozošle ich e-mailom.
Pri každej zásielke sa môžete
rozhodnúť, čo s ňou treba spraviť – nasnímať obsah a doručiť e-mailom,
archivovať na serveroch pošty, doručiť v papierovej podobe na vlastnú alebo
cudziu adresu, alebo skartovať a recyklovať bez toho, aby ste sa zaujímali o
obsah.
Digitálny obraz papierovej pošty
funguje bez toho, aby zákazníci museli siahnuť po špeciálnych softvéroch či
technológiách. Stačí poštový klient,
ktorý dokáže zobrazovať grafiku – či už v počítači, alebo mobile. Pod každým
náhľadom obálky potom už stačí iba kliknúť na želanú aktivitu. Digitalizované
dokumenty po spracovaní budú doručené.
Služba by mohla zaujať nielen
cestovateľov, ktorí sú neustále v pohybe, ale zjednodušiť prácu môže aj
podnikom. Podniky môžu ušetriť, ak
pošta zariadi kompletnú digitalizáciu a archiváciu došlej pošty. Záujemcovia mesačne zaplatia za službu poplatok vo výške od 14 € nahor.
Úspech služby v krajine bude závisieť od toho, ako veľmi si ľudia zakladajú na digitálnych technológiách. Prevádzkovateľ o tom, či novinka na trhu
uspeje, zatiaľ nešpekuluje.
Pôvodne služba vznikla v USA v spojení s virtuálnymi poštovými
priečinkami.
(Zdroj: SME)