Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Žiadna hlava nie je dokonalá

Zrkadlo je dvakrát lepšie ako okno – stačí ho vyčistiť z jednej strany, aby človek jasne videl.

Ak už nemôžete realizovať svoj tajný ideál, idealizujte si realitu.

Neexistuje nič také ako lacný politik.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho múdre pravdy

Čas potrebný na uvedenie vecí do pôvodného stavu je nepriamo úmerný času, potrebnému na jej poškodenie.

Ak dopredu identifikujeme štyri rôzne faktory, kvôli ktorým sa náš plán nemusí vydariť, a urobíme príslušné protiopatrenia, tak sa objaví piaty, s ktorým sme nerátali.

Kto veciam rozumie, toho je škoda posadiť na šéfovskú stoličku.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Na čo má človek rozum

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Rozum a skúsenosť nemôžu byť natrvalo v opozícii. (Wilde)

Jedným z paradoxov našej doby je skutočnosť, že najviac sa dá zarobiť a biede iných. Pravda, nie vždy sa možnosť zmení na skutočnosť.

(Zrnká úsmevu)
Kde končí pozemská púť

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

Do staroby som sa staral, aby som dobre žil, v starobe o to, aby som dobre umrel.

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

(Zrnká úsmevu)
Oheň a voda

Poznanie je poklad, ale kľúčom k nemu je prax. (Fuller)

Zo štatistiky vyplýva, že najčastejšou príčinou, pre ktorú branci nemôžu ísť na vojnu, vôbec nie je náhle úmrtie dotyčného. Podľa našich zistení s takouto diagnózou ešte nikoho neodviedli. Regrúti sa, ktovie prečo, chytajú diagnóz s oveľa nižšou šancou na úspech. Takýmito sú predovšetkým slepota a hluchota. Hluchotu neodporúčame – mohli by vás odviesť k čističom prúdových motorov. Slepota je o niečo lepšia, ale tiež to nie je bohviečo...

Dôstojník, aby povzbudil vo vojakoch bojového ducha, zápalisto reční: - Vojaci! Teraz nadišiel veľký a slávny okamih. Dnes pôjde muž proti mužovi! Tu sa opatrne ozve vojak Ábeles: - S dovolením, nemohli by ste mi ukázať toho môjho? Ja by som sa s ním hádam aj dohodol...!

(Zrnká úsmevu)

Čo hovoria dostupné dáta o spoľahlivosti áut s rôznymi typmi pohonov?

27. 3. 2024 Elektromobily či autá s konvenčnými spaľovacími motormi? Alebo radšej hybrid, ktorý je akýmsi prienikom oboch svetov? Diskusie o tom, ktorý pohon je lepší, zelenší a lacnejší na prevádzku, neutíchajú. Čistokrvné elektromobily majú (z pohľadu nulového lokálneho spaľovania uhľovodíka) nižší negatívny dopad na životné prostredie. Na druhej strane je obstarávacia cena, kde hovoria tvrdé čísla „zo života“ jasnou rečou: vozidlá so spaľovacím motorom sú stále o desiatky percent lacnejšie.
Protiargumentom zástancov elektromobility je, že sa treba pozerať na celý životný cyklus auta a návratnosť obstarávacej ceny v rokoch. Prevádzka vozidla jazdiaceho na batériu je vraj lacnejšia, čím sa úplne alebo aspoň čiastočne vykompenzuje vyššia prvotná investícia do drahšieho typu pohonu. Odhliadnuc od cien tankovania a nabíjania sa tieto názory opierajú o fakt, že batériové vozidlá obsahujú menej pohyblivých častí, čo znamená menej prvkov náchylných na opotrebenie.
V nasledujúcom článku sa pozrieme na to, ako je to naozaj s prevádzkovými nákladmi u rôznych typov pohonu, čím sa však čiastočne dotkneme aj environmentálnej stránky. Netreba totiž zabúdať na fakt, že uhlíková stopa elektromobilov ich výrobou nekončí. A to bez ohľadu na to, či ich nabíjate „zelenou“ elektrinou. Taktiež sa pozrieme na problematiku poistiek – či už z pohľadu ich výšky, tak aj samotného krytia škodových udalostí...
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Granvia nebude penalizovaná

29. 9. 2011 Odovzdanie rýchlostnej cesty PR1BINA je oneskorené pre neodovzdanie potrebnej dokumentácie od spoločnosti Granvia, a.s.
Ako uviedol generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií a investičných projektov ministerstva dopravy, oneskorenie odovzdania R1 zapríčinila spoločnosť Granvia, a.s. Koncesionár neodovzdal dokumentáciu skutočného vyhotovenia a technického odovzdávania jednotlivých objektov načas, nakoľko niektoré úseky projektu ako aj stavebné povolenie menili. Spoločnosť to nebude nič stáť, pretože koncesná zmluva nedáva možnosť sankcie. Rýchlostná cesta by mala byť otvorená koncom októbra.

Erste Group bude mať logo včelu

12. 9. 2011 Už v 19. storočí bola včela symbol sporiteľní v Európe.
Spoločnosť, ktorá pôsobí v ôsmych krajinách v Európe sa vráti k svojmu pôvodnému logu. Dôvod pre tento výber je, že včela vždy symbolizovala sporenie, delenie sa o hodnoty, ale aj ťažkú prácu. Sporiteľne boli založené s cieľom umožniť postaviť sa ľuďom na vlastné nohy.

Miera nezamestnanosti stúpa

21. 7. 2011 Miera evidovanej nezamestnanosti sa v júni zvýšila na 12,98 percent
Medzi uchádzačmi o zamestnanie je stále najväčší počet dlhodobo nezamestnaných občanov. Podľa ďalších informácií Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny štatistiku, každoročne v júni, ovplyvňujú absolventi stredných a vysokých škôl, i keď ich počet sa vďaka príspevkom na absolventskú prax znižuje.

Záujem o Porsche Cayenne sa zvyšuje

12. 7. 2011 Porsche nestíha výrobu, čakacia doba až jeden rok
Objednávky na model Cayenne sa neustále zvyšujú. Zákazníci v Číne a v Nemecku čakajú aj rok. Na Slovensku v bratislavskom Volswagene sa vyrábqa karoséria s vnútorným obložením či sedadlami, čo by mohla byť šanca pre nás na vytvorenie nových pracovných miest či investícií. Doba dodanie by sa mala znížiť na šesť mesiacov.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner