Cez týždeň sa po tropickom víkende ochladí
3. 8. 2009
Slovensko si môže po tropických dňoch vydýchnuť. Na väčšine územia sa najmä v nedeľu teploty vyšplhali nad 30 % stupňov, kedy už meteorológovia hovoria o tropickom dni.
Najteplejšie počasie bolo v
Hurbanove a Dudinciach, kde teplota vzduchu dosiahla 35 stupňov Celzia. Rekordy
však nepadali. Hodnoty denných maxím pre 2. august sú o stupeň až dva vyššie.
Začiatkom týždňa však horúčavy pozvoľne
ustúpia. Oblačnosť bude pribúdať z pondelka na utorok a najmä v utorok a stredu
sa na viacerých miestach Slovenska vyskytnú aj prehánky, búrky alebo aj
trvalejší dážď.
S blížiacim sa víkendom bude oblačnosti
i zrážok opäť ubúdať a začne sa aj otepľovať. Cez víkend by sa teploty mohli šplhať
opäť k tridsiatkam.
Slovenský hydrometeorologický
ústav spracúva pravidelne aj mesačný výhľad vývoja počasia. Podľa posledných
odhadov by mala byť prvá polovica augusta teplotne mierne nadpriemerná, druhá
polovica priemerná. Podľa meteorológov
si tropických dní v auguste veľmi pravdepodobne ešte užijeme.
(Zdroj: SME)
Konzumerizmus je ekonomický fenomén postmodernej spoločnosti
31. 7. 2009
Keď sa povie šesťdesiate roky v USA, človek si zrejme vybaví vojnu vo Vietname, kultúru hippies, Woodstock a experimentovanie s drogami alebo protesty a hnutia za občianske práva.
Dedičstvom generácie, ktorá v
tomto období začala dospievať, bude podľa Američanov však hlavne nestriedmosť a
nákupné horúčky. Vyplýva to z nového prieskumu spoločnosti Zogby International,
ktorého sa zúčastnilo 4811 Američanov.
Generácia takzvanej populačnej
explózie (baby boomers) teraz straší hlavne americký sociálny systém, ktorý na
mohutný príliv seniorov narodených v rokoch 1946 až 1964 nie je pripravený.
Američania im však pomerne
nelichotivú vizitku vystavujú všeobecne.
Až štyridsaťdva percent respondentov sa domnieva, že ich dedičstvom bude
začiatok obdobia nestriedmosti a konzumerizmu, teda snahy dosiahnuť osobné
šťastie hromadením rôzneho tovaru. Konzumerizmus je ekonomický fenomén postmodernej
spoločnosti, pre ktorý prestáva byť významná potreba človeka ale kritériom sa
stáva zvyšovanie zisku.
Dvadsaťsedem percent si naopak
myslí, že hlavným odkazom bude začiatok zmien sociálneho a kultúrneho
charakteru a ukončenie druhej svetovej vojny.
Jedenásť percent je
presvedčených, že žiadne zvláštne dedičstvo neexistuje, trinásť percent si
nebolo istých a deväť percent vymenovalo niečo iné.
Rozpustné bikiny
30. 7. 2009
V istom nemeckom internetovom obchode sa dajú kúpiť bikiny rozpustné vo vode.
Bikiny sú pritom na nerozoznanie od bežných plaviek.
Akonáhle však prídu do kontaktu s vodou, okamžite sa rozpustia. Pre dámu, ktorá by si ich obliekla a išla
sa v nich okúpať by to bola pravdepodobne trápna situácia.
Nové plavky
sú preto určené najmä pre pánov, ktorí sa chcú pomstiť svojej expriateľke.
Interesantné bikiny sa však ani poriadne neobjavili v ponuke a už sa ozvali
organizácie bojujúce za práva žien. Bikiny podľa nich útočia na ľudskú dôstojnosť.
Pre ženy by preto
mohlo začať platiť pravidlo: Pozor na
bikiny, ktoré dostanete do daru!
Spolupráca medzi Microsoftom a Yahoo
29. 7. 2009
Dohodu o spolupráci v oblasti internetového vyhľadávania a online reklamy uzavreli Microsoft a Yahoo. Ich spoločným záujmom je ohrozenie postavenia terajšieho lídra na trhu, spoločnosti Google.
v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
Dohoda Microsoftu umožní prístup k užívateľom druhého najznámejšieho
vyhľadávača. V chystanej ofenzíve proti Google by to mala byť silná zbraň. Najväčšiemu svetovému výrobcovi softvéru by rozšírené
publikum malo pomôcť presadiť svoj nový vyhľadávač Bing. Microsft verí, že Bing
je prinajmenšom rovnako dobrý vyhľadávač jako Google, ak nie lepší.
Yahoo teda na svojich stránkach použije
technológiu nového vyhľadávača Bing
namiesto interne vyvíjanej technológie vyhľadávania. To dá Microsoftu väčšiu
možnosť presvedčiť návštevníkov populárnej stránky Yahoo, aby začali používať
Bing namiesto Google, na ktorý sú zvyknutí.
Yahoo sa stane zasa predajcom internetovej reklamy Microsoftu. Softvérový
koncern poskytne Yahoo svoju technológiu Microsoft AdCenter. Spoločnosti si výnosy
budú deliť.
Spoluprácu, o ktorej sa hovoriť začalo už niekedy v roku 2005, ešte musia
schváliť regulačné úrady. Jej začiatok sa preto môže oddialiť.
Za otvorené okno v prázdnom aute môžete dostať pokutu
28. 7. 2009
Mnohí vodiči v lete nechávajú na autách pootvorené okno, aby ho vetrali. Hrozí im za to pokuta až 100 €.
Ak v letnej horúčave nezatvoríte úplne okno na aute a odbehnete na pár minút
niečo vybaviť, túžba po čerstvom vzduchu alebo zábudlivosť vás môžu vyjsť draho. Vodiči sú v prípade, že sa
vzdialia od auta, zo zákona povinní
zabezpečiť vozidlo proti odcudzeniu, čo znamená aj zatvoriť všetky okná. Ak tak
neurobia, v blokovom konaní im policajti môžu dať v pokutu do 60 €, v správnom
konaní až do 100 €.
Cestný zákon, § 4h hovorí: Vodič je povinný zabezpečiť vozidlo a prepravované
veci proti odcudzeniu prostriedkami montovanými do vozidla jeho výrobcom, ak sa
vzdiali od vozidla mimo jeho dohľadu.
Povinnosť vodiča zabezpečiť auto proti krádeži
všetkými dostupnými prostriedkami, platila už podľa starého zákona a zostala aj
v novom.
Ani poisťovňa škody neuhradí, ak auto vykradnú
s otvoreným oknom. Musí však mať o tejto skutočnosti dôkaz od polície. Peniaze
poisťovňa vyplatí iba vtedy, ak je vozidlo riadne zatvorené, majiteľ ho uzamkne
a aktivuje všetky zabezpečovacie zariadenia, ktorými je vybavené. Napríklad aj
pokazený alarm v čase krádeže, prípadne ak nie je spustený, môže poisťovňu
oslobodiť od plnenia.
Rovnaké
zásady platia aj pri
vykradnutých bytoch.