Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Informácie pre šéfa

Bohatí myslia len na peniaze. Chudobným sa o peniazoch len sníva.

Až keď stratíte, poznáte, čo ste mali. Preto je lepšie nemať, ako stratiť – kto nič nemá, nemá čo stratiť.

Ak budete dostatočne trpezliví, nakoniec vám zostanú len bezcenné informácie.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek očami klasikov

Duševné choroby sú: nesmierna túžba po bohatstve, po sláve, po rozkošiach a po vláde.

Komu chýba rozvaha doma, málo dokáže so zbraňou v poli.

Riadny tovar ľahko nájde kupca, aj keď bude na nenápadnom mieste.

(Myšlienky bez cla)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Len somár sa snaží o to, na čo nemá, bežať ako kôň.

Kto dokáže z vlastného nedostatku urobiť prednosť, neumrie chudobný.

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

(Murphyho zákony v bájkach)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Ak sa vám nechce pracovať, snažte sa vzbudiť dojem, že ste sa už dostali na funkciu, na ktorú ste nevyhodný. Získate tým hneď dve výhody. Nikto sa nebude čudovať, ak niečo zbabrete. Nikto od vás nebude očakávať serióznu prácu.

Nikdy neposudzuje ako zlomyseľnosť to, čo môže spokojne byť aj hlúposťou.

Skomplikovať veci je jednoduché, ale zjednodušiť ich je náramne zložité.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Syndróm vyhorenia

26. 11. 2009 Syndróm vyhorenia (nazývaný i burn-out alebo burnout) opísal prvýkrát Herbert Freudenberger v roku 1975. Podľa odborníkov sa pod týmto syndrómom skrýva stav vyčerpanosti (psychickej, citovej aj fyzickej). Postihuje najčastejšie ľudí, ktorých profesia vyžaduje empatiu.
Najčastejšie postihuje psychológov, lekárov, zdravotné sestry, sociálnych pracovníkov, podnikateľov, manažérov, novinárov či kňazov. Syndróm burn-out sa prejavuje celkovým vyčerpaním organizmu, únavou, depresiami, poruchami spánku, tráviacimi problémami (hnačky, zápchy, bolesti brucha), stratou zmyslu života, nespokojnosťou, pasivitou, nezáujmom o prácu i rodinu či stratou nadšenia. Je však možné s ním bojovať. Tu je pár rád, ktoré zaručene pomôžu: - športovať - dopriať si relax - vyhľadať pomoc odborníka (psychológa, psychoterapeuta) - preferovať zdravý životný štýl - naučiť sa povedať "NIE" - myslieť pozitívne - ubrať z nárokov na seba i ostatných - minimalizovať stres - brať veci s humorom - zabudnúť na "workholizmus"
(Zdroj: TOPKY)

S elektronickým podpisom možno ušetriť

25. 11. 2009 Ročne desiatky až stovky eur. O polovicu v porovnaní s „papierovým“ úradom zlacnel napríklad kataster nehnuteľností či obchodný register. Na daňovom riaditeľstve zase možno ušetriť na poštovnom. Tieto výhody budú prvý rok stáť zhruba 100 €, počas nasledujúcich rokov od tridsať do päťdesiat €.
Zhruba za 80 € možno kúpiť takzvaný zaručený elektronický podpis spolu s dátovým nosičom. Nasledujúce roky platíte už len poplatok okolo 30 €. Takéto náklady postačia na komunikáciu s katastrom nehnuteľností a s daňovým riaditeľstvom. Pri súdoch a pri obchodnom registri je potrebné si zakúpiť dodatočnú aplikáciu Q-Sign. Aj pri prepise nehnuteľnosti je „online papierovanie“ o polovicu lacnejšie. Dom ani byt však väčšina ľudí nekupuje každý deň. Elektronický podpis je skôr pre advokátov a realitné kancelárie. Podľa hovorkyňa Úradu geodézie, kartografie a katastra vlastnia zaručený elektronický podpis súkromné osoby len výnimočne. Budúci rok by sa elektronické služby mali rozšíriť napríklad o prepis auta cez internet či podanie ročného zúčtovania zdravotného poistenia.
(Zdroj: HNONLINE)

Operátora bude možné zmeniť v priebehu jedného pracovného dňa

25. 11. 2009 Európski spotrebitelia budú mať právo zmeniť v priebehu jedného pracovného dňa operátora pevnej alebo mobilnej siete pri uchovaní rovnakého telefónneho čísla. Spotrebiteľom budú operátori musieť umožniť podpis zmluvy, ktorej platnosť nepresiahne 12 mesiacov.
To sú len niektoré z nových pravidiel, ktoré včera schválil Európsky parlament ako reformný „telekomunikačný balíček“. Pravidlá začnú platiť o rok a pol. Reforma EÚ v oblasti telekomunikácií prinesie lepšie a lacnejšie pevné, mobilné a internetové služby a rýchlejšie pripojenia na internet pre všetkých Európanov a posilní hospodársku súťaž na európskych trhoch telekomunikácií.
(Zdroj: HNONLINE)

České železnice budú mať vlastnú taxislužbu

23. 11. 2009 V prvej etape zavádzania bude takáto služba len v Prahe, Brne a Ostrave. V týchto mestách bude cestujúcich voziť taxislužba s logom Českých dráh ČD).
Cestovné lístky na taxíky sa podľa chystaného projektu budú predávať v pokladniach železničných staníc. Východiskovým miestom pre túto taxislužbu budú práve železničné stanice. Výhodou ponúkanej služby sa stane nielen garantovaná cena na základe tarifných pásem, ale aj jednoduchý doklad, ktorý napríklad zamestnanci po služobnej ceste ľahšie vyúčtujú svojmu zamestnávateľovi. České dráhy teraz analyzujú trh taxislužieb a onedlho by sa mali začať aj prvé rokovania s potenciálnymi záujemcami. Podmienky tendra vyplynú z týchto rozhovorov. ČD uvažujú aj o novej službe školám pri organizovaní výletov. Autobus by žiakov odviezol na najbližšiu stanicu a odtiaľ by pokračovali vlakom do stanice, v ktorej by mohli presadnúť na ďalší autobus, ktorý by ich odviezol do cieľa výletu.
(Zdroj: PLUSKA)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Karolína
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner