Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho zákonník

Človek neustále čaká na svoj ideál a tak strávi celý život v čakárni.

Nič netrvá večne. Ale to neznamená, že sa to nemôže opakovať. Preto nevyskakujte a neujúkajte od radosti, že sa niečo skončilo. Mohla by vám chýbať para práve vtedy, keď to vypukne nanovo.

Príroda fandí skrytým chybám.

(Murphyho zrnká II)
Ako bojovať s klebetou

Väčšina ľudí si zaslúži povesť, ktorú majú.

Žiadna klebeta nie je natoľko malá, aby nedokázala zničiť veľkú lásku.

Ak ste sa už dostali do rečí, tak najlepšie je nerobiť nič a chystať sa na najhoršie.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nevytesané pravdy - I. večer

Priatelia prichádzajú a odchádzajú, ale nepriateľov je stále viac a viac.

Peklo, to sú ostatní ľudia.

Ak sa zdá, že sa nám začína dariť, určite sme niečo prehliadli.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Tým, že sa človek nafúkne, ešte sa nestane balónom a nezačne lietať.

Pri zlej konštelácii vecí človeku skríži plány aj mravec.

Dobré sa rýchlo pominie, bieda akoby nemala konca.

(Murphyho zákony v bájkach)
Kolíska práva

Dobromyseľnosť vyžaduje, aby sa urobilo, čo sa dohodlo.

Falošný svedok neostane bez trestu a ten, kto klame, sa nezachráni.

Dôkazy majú väčšiu platnosť ako svedkovia.

(Myšlienky bez cla)

Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne

13. 3. 2024 Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Europoslanci schválili novú emisnú normu Euro 7. Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už však nie sú také prísne ako v pôvodnom návrhu a rovnako sa podarilo dojednať dlhší časový rámec zavedenia normy; okrem iného aj slovenské automobilky teda budú mať viac času pripraviť sa na nové pravidlá.nNariadenie nanovo zavádza opatrenia zamerané na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd a na zvýšenie životnosti batérií. Cieľom nariadenia je podporiť prechod Európskej únie k emisne čistej mobilite a zlepšiť kvalitu ovzdušia. Za normu hlasovalo 297 europoslancov, proti ich bolo 190 a 37 sa zdržalo. Aby predpis začal platiť, musí ho ešte formálne schváliť Rada Únie zložená z členských štátov.
Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Emisné limity výfukových plynov zostanú na úrovni, ktorú dnes obsahuje platná emisná norma Euro 6, a to vrátane limitov testovania, vyplýva z konečnej verzie predpisu.
Proti pôvodnému návrhu Európskej komisie, aj podľa zástupcov automobilového priemyslu nerealistickej varianty Euro 7, sa postavilo hneď na začiatku rokovaní osem krajín. Česko viedlo koalíciu rovnako zmýšľajúcich štátov, v ktorej boli ešte Francúzsko, Taliansko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.
Platnosť emisného nariadenia Euro 7 mala podľa pôvodného návrhu Európskej komisie prísť pri osobných automobiloch už v polovici roka 2025, pre nákladné vozidlá o dva roky neskôr. To viaceré krajiny únie považovali za nereálne. Automobilky sa tiež sťažovali, že nebudú mať na prípravu zmien dostatok času.
Kompromis preto pôvodný harmonogram predĺžil. Teraz počíta so zavedením opatrenia 2,5 roka od nadobudnutia účinnosti normy pri nových modeloch osobných vozidiel a 3,5 roka pri existujúcich modeloch. Pri nákladných autách to má byť štyri roky, respektíve päť rokov. Tieto lehoty umožnia automobilkám pripraviť sa na nové požiadavky.
"Pokiaľ ide o spaľovacie motory, tam sa v rovine emisií v zásade nič meniť nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výnimkou, a to je filter pevných častíc, ale ten stojí desať eur, čo nie je dráma, "uviedol k osobným a úžitkovým vozidlám už skôr spravodajca normy v Európskom parlamente Alexander Vondra.
Emisné limity pre nákladné automobily sú síce mierne prísnejšie (najmä pokiaľ ide o dusíkaté emisie), no pre výrobcov stále technologicky dosiahnuteľné. Euro 7 nahradí nariadenia Euro 6 (pre osobné autá, dodávky a ľahké vozidlá) a Euro VI (pre nákladné automobily a ťažké nákladné vozidlá), a to jediným právnym aktom, ktorý sa vzťahuje na oba typy vozidiel.
Novo potom norma zavádza opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd. Emisie tuhých častíc, ktoré vznikajú oterom pneumatík o vozovku a brzdových doštičiek o kotúče, zatiaľ neboli upravované. Nová norma stanovuje limit troch mg/km pre čisto elektrické vozidlá, sedem mg/km pre väčšinu spaľovacích motorov a hybridné elektrické vozidlá a jedenásť mg/km pre veľké dodávky.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Vláda schválila stratégiu nakladania s bioodpadom

16. 12. 2010 Vláde sa podarilo schváliť Stratégiu obmedzovania ukladania biologicky rozložiteľných odpadov na skládky odpadov.
Slovensko by sa tak malo vyhnúť pokute 725 000 eur, ktorou pre chýbajúcu stratégiu hrozila Európska komisia.

EK: pokuta výrobcom za kartel

9. 12. 2010 Európska komisia rozhodla, že skupine výrobcov LCD obrazoviek udelí kvôli kartelom pokutu v celkovej výške 649 miliónov eur.
Na tlačovej konferencii to oznámil eurokomisár Joaquín Almunia. Pokuta bude ôsma najvyššia z tých, ktoré Európska komisia udelila skupinám firiem za porušovanie pravidiel hospodárskej súťaže. Kartel sa podľa Almunia týkal šiestich ázijských spoločností, ktoré sa spoločne dohadovali na cenách. Dohody oznámila juhokórejská firma Samsung Electronics a tým sa finančná sankciu vyhla.

EK chce normu pre trh s energiami

9. 12. 2010 Európska komisia chce v EÚ zaviesť jednotné pravidlá pre veľkoobchodné energetické trhy.
Návrh by mal podľa komisie brániť manipuláciám či zneužívanie neverejných interných firemných informácií pri obchodovaní s plynom či elektrinou. Hlavným cieľom je predovšetkým ochrana spotrebiteľov. Veľkoobchodné trhy sú totiž kľúčové pre stanovenie cien, ktoré nakoniec platia koncoví užívatelia.

Návrh dlhopisov EÚ nemá šancu

8. 12. 2010 Návrhy na zavedenie jedného dlhopisu pre všetky krajiny eurozóny, alebo navýšenie peňazí v záchrannom fonde eurozóny zatiaľ nemajú šancu.
Ukázalo to vyjadrenie ministrov financií krajín platiacich európskou jednotnou menou, ktorí rokovali v pondelok v Bruseli. Návrh nepodporila ani Európska komisia. Kvôli zavedeniu spoločných európskych dlhopisov, tzv.E-bondov, by sa museli meniť taktiež únijné zmluvy.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Zina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner