Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Nevytesané pravdy - I. večer

Akonáhle s niečím začneme, ukáže sa, že čosi iné bolo treba urobiť predtým.

Ak zmenou nemáte čo stratiť, netreba sa nad ňou vzrušovať.

Na ťažké a zložité problémy sa vždy nájde jednoduchá, ľahko pochopiteľná ale nesprávne odpoveď.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Kolíska práva

Rozsudok je rozhodnutie statočného človeka podľa toho, čo je spravodlivé a dobré.

Neznalosť práva každému škodí.

Nevynášaj úsudok ak neprehovorili obidve stránky.

(Myšlienky bez cla)
Murphyho vynálezy

Ak sa niekto dusí kockou ľadu, najľahšie mu pomôžete tak, že mu do hrdla nalejete vriacu vodu – ľad sa roztopí takmer okamžite.

Predtým, ako si začnete strihať nechty, natrite ich na červeno – ľahšie ich potom nájdete na koberci.

Nepotopiteľná kotva je neoceniteľná v prípade, keď s už loď potápa. Ostane z nej aspoň niečo, čo sa dá speňažiť v zberných surovinách.

(Murphyho zrnká II)
Úvod k Murphyho večerom

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Všeobecné ustanovenia

Matka príroda je macocha.

Veci sa pokazia rýchlosťou blesku, náprava trvá večnosť.

Skazené veci vyzerajú vždy lepšie, ako tie neskazené.

(Murphyho zákonník)

Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne

13. 3. 2024 Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Europoslanci schválili novú emisnú normu Euro 7. Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už však nie sú také prísne ako v pôvodnom návrhu a rovnako sa podarilo dojednať dlhší časový rámec zavedenia normy; okrem iného aj slovenské automobilky teda budú mať viac času pripraviť sa na nové pravidlá.nNariadenie nanovo zavádza opatrenia zamerané na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd a na zvýšenie životnosti batérií. Cieľom nariadenia je podporiť prechod Európskej únie k emisne čistej mobilite a zlepšiť kvalitu ovzdušia. Za normu hlasovalo 297 europoslancov, proti ich bolo 190 a 37 sa zdržalo. Aby predpis začal platiť, musí ho ešte formálne schváliť Rada Únie zložená z členských štátov.
Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Emisné limity výfukových plynov zostanú na úrovni, ktorú dnes obsahuje platná emisná norma Euro 6, a to vrátane limitov testovania, vyplýva z konečnej verzie predpisu.
Proti pôvodnému návrhu Európskej komisie, aj podľa zástupcov automobilového priemyslu nerealistickej varianty Euro 7, sa postavilo hneď na začiatku rokovaní osem krajín. Česko viedlo koalíciu rovnako zmýšľajúcich štátov, v ktorej boli ešte Francúzsko, Taliansko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.
Platnosť emisného nariadenia Euro 7 mala podľa pôvodného návrhu Európskej komisie prísť pri osobných automobiloch už v polovici roka 2025, pre nákladné vozidlá o dva roky neskôr. To viaceré krajiny únie považovali za nereálne. Automobilky sa tiež sťažovali, že nebudú mať na prípravu zmien dostatok času.
Kompromis preto pôvodný harmonogram predĺžil. Teraz počíta so zavedením opatrenia 2,5 roka od nadobudnutia účinnosti normy pri nových modeloch osobných vozidiel a 3,5 roka pri existujúcich modeloch. Pri nákladných autách to má byť štyri roky, respektíve päť rokov. Tieto lehoty umožnia automobilkám pripraviť sa na nové požiadavky.
"Pokiaľ ide o spaľovacie motory, tam sa v rovine emisií v zásade nič meniť nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výnimkou, a to je filter pevných častíc, ale ten stojí desať eur, čo nie je dráma, "uviedol k osobným a úžitkovým vozidlám už skôr spravodajca normy v Európskom parlamente Alexander Vondra.
Emisné limity pre nákladné automobily sú síce mierne prísnejšie (najmä pokiaľ ide o dusíkaté emisie), no pre výrobcov stále technologicky dosiahnuteľné. Euro 7 nahradí nariadenia Euro 6 (pre osobné autá, dodávky a ľahké vozidlá) a Euro VI (pre nákladné automobily a ťažké nákladné vozidlá), a to jediným právnym aktom, ktorý sa vzťahuje na oba typy vozidiel.
Novo potom norma zavádza opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd. Emisie tuhých častíc, ktoré vznikajú oterom pneumatík o vozovku a brzdových doštičiek o kotúče, zatiaľ neboli upravované. Nová norma stanovuje limit troch mg/km pre čisto elektrické vozidlá, sedem mg/km pre väčšinu spaľovacích motorov a hybridné elektrické vozidlá a jedenásť mg/km pre veľké dodávky.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Rekordný rok budú očakávať slovenské automobilky

25. 10. 2012 Nový rekord v tomto roku na Slovensku nastane vo výrobe osobných automobilov
Firmy vyrobia až 850 000 osobných automobilov. Vlani to bolo o 200 000 menej. Výroba na Slovensku v posledných rokoch rastie. Vlani sa zvýšila o takmer 14 percent na 639 763 áut, krajina sa tak v tejto kategórii dostala v prepočte na obyvateľa na svetovú špičku. Tento rok bude rast ešte vyšší.

Európsky dohľad nad bankami od januára 2013 nebude

19. 10. 2012 Jednotný dohľad nad bankami nezačne fungovať od 1. januára 2013, ale až v priebehu roku 2013.
Do konca roka sa podľa dohody európskych lídrov len vytvorí právny rámec, aby mohla Európska centrálna banka európske banky kontrolovať. Jednotný dohľad nad bankami je prvý krok chystanej bankovej únie, ktorá má mať pod kontrolou asi 6000 európskych bánk. Platiť má pre krajiny eurozóny, štáty, ktoré eurom neplatia sa môžu pripojiť. Súčasťou bankovej únie je okrem jednotného dohľadu aj garančný systém vkladov a fond na riešenie problémov bánk, ale tieto návrhy ešte nie sú rozpracované.

Za poistky si ženy priplatia, muži získajú

18. 10. 2012 Európsky súdny dvor zakázal poisťovniam vypočítavať ceny poistiek na základe pohlavia
Z tohto dôvodu sa ženy musia pripraviť už od 21. decembra na zdvihnutie cien poistiek proti riziku smrti, invalidite, či závažnému ochoreniu. Naopak, mužom poistenie uvedených rizík zlacnie. U žien je očakávané zdraženie najvýraznejšie pri poistení pre prípad smrti, kde môže dosahovať okolo tridsať percent. Podľa údajov SŠÚ je pravdepodobnosť smrti ženy v rozmedzí od 20 do 62 rokov deväť percent, kým u mužov až dvadsaťdva percent. Poisťovne tak majú pri mužoch vyššie riziko vyplatenia dohodnutej poistky v prípade smrti pred dosiahnutím dôchodku. Preto dnes muži za životné poistky proti smrti platia výrazne viac ako ženy.

Automobilky čaká drastické prepúšťanie

15. 10. 2012 Po tom, ako agentúra Moody´s znížila rating Peugeotu a Fiatu, prezident Európskeho združenia výrobcov automobilov Sergio Marchionne bije na poplach.
Výroba v automobilkách totiž stráca efektivitu a situácia je neudržateľná, preto vyzýva na zatváranie tovární a prepúšťanie. Európsky automobilový trh sa už mesiace zmieta v kríze a bojuje so slabnúcim dopytom a znižovaním objemu výroby. Riešením zúfalej situácie je zatváranie tovární, ktoré bežia aj na polovičný výkon, a prepúšťanie nadbytočných ľudí. Situáciu komplikujú lacné ázijské značky, predovšetkým z Kórey. Aby automobilka dosahovala zisk, musia sa výrobné kapacity využívať minimálne na 80 percent. Značky ako PSA Peugeot Citroën, Fiat či Opel/Vauxhall sa dostali pod túto úroveň, a preto je zatvorenie tovární jediným riešením. Zatvorenie spomínaných tovární by znamenalo prepustenie vyše 80-tisíc ľudí.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Bernard
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner