Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Láska a sex

Najväčšou tragédiou je vydať sa z lásky a potom zistiť, že dotyčný nemá peniaze.

Geniálne je to, čo dokáže zmeniť malé na veľké bez pridávania hmoty zvonku.

Aj keď naraz privediete deväť žien do iného stavu, aj tak sa po mesiaci nestanete šťastným otcom. Zato pokus to môže byť zaujímavý.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
O podnikateľoch

Keby človek dopredu vedel, ako to dopadne, život podnikateľa by bola jedna nekonečná nuda.

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

Nikdy nie je čas venovať sa veci poriadne, ale vždy je čas opäť a opäť sa k nej vracať.

(Murphyho zákonník)
Kde končí pozemská púť

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

Kým človek chodí po matičke zemi, robí hlúposti a tára hlúposti. Keď zomrie, píšu mu zasa príbuzní hlúposti na náhrobný kameň. Možno preto, aby nebožtíka trochu pobavili.

V živote existujú len dve istoty: to, že človek raz zomrie, a to, že dokiaľ nezomrie, musí platiť dane. Aj keď o tom všetci vedia, každý sa tomu bráni – smrti aj plateniu.

(Zrnká úsmevu)
Typy ľudí - VI. večer

Odkladanie, ktoré vydrží dovtedy, kým sa úloha nestane nepotrebnou, môže celkom vylúčiť nutnosť pracovať.

Kto nevie a nechce sa učiť, je šéfom.

Ak nepoznáš riešenie, nikdy nepoukazuj na problémy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Zákony života

Keď tlačíte na pílu, reže nakrivo. Zato, keď ju necháte na pokoji, tak potvora jedna, nereže vôbec.

Zákon relativity: Rovné cesty vedú priamo do pekla. Ostatné tam vedú okľukou.

Optimisti sú ľudia, ktorí veria, že nešťastie sa valí iba na pesimistov.

(Murphyho zákonník)

Štáty budú po novom predkladať 4-ročné plány reforiem, investícií a fiškálnych cieľov

26. 2. 2024 Od roku 2025 budú musieť štáty Európskej únie (EÚ) zavádzať navrhnuté reformy a zlepšovať verejné financie tak, aby zabezpečili návrat a udržanie verejného dlhu pod hodnotou 60 % hrubého domáceho produktu (HDP) v období nasledujúcich 14 rokov. Na nových rozpočtových pravidlách sa nedávno dohodla Európska rada a Európsky parlament. Dokončiť sa ešte musí legislatívny proces. „Pre Slovensko by nové pravidlá znamenali prísnejšie podmienky a tlačili by vládu k rýchlejšej konsolidácii smerom k udržateľným verejným financiám," upozornil v aktuálnom týždňovom prehľade ekonomického diania Inštitút pre stratégie a analýzy (ISA).
Členské krajiny budú musieť Európskej komisii (EK) po novom predkladať 4-ročné plány reforiem, investícií a fiškálnych cieľov. Komisia tieto plány vyhodnotí a navrhne spôsob znižovania verejného dlhu a deficitu v krajinách, kde dlh prekračuje hranicu 60 % HDP alebo deficit výšku 3 % HDP. Národné plány by mali vychádzať z odhadu EK pre výšku verejného dlhu a salda verejných financií krajín pre rok 2024.
Stanovené štvorročné obdobie bude možné predĺžiť na maximálne sedem rokov, ak členské krajiny vykonajú reformy zamerané na fiškálnu udržateľnosť s ohľadom na spoločné priority EÚ. „K prioritným reformám patrí dosiahnutie spravodlivej, ekologickej a digitálnej transformácie, zabezpečenie energetickej bezpečnosti, posilnenie sociálnej a hospodárskej odolnosti a v prípade potreby budovanie obranných kapacít," priblížil ISA...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Slovenské diaľničné odpočívadlá patria k najhorším v Európe

25. 8. 2009 Šofér, ktorý zastaví na diaľničnom odpočívadle, väčšinou dúfa, že aspoň niekoľko pohodových minút tu strávi v príjemnom prostredí. To by sa však nesmel pohybovať po diaľniciach v Európe.
(Zdroj: AKTUALNE)

Takmer štyrom tisíckam aerolínií hrozí zákaz lietať do EÚ

24. 8. 2009 EÚ vo svojom Úradnom vestníku zverejnila v sobotu zoznam skoro štyroch tisícok aerolínií, ktoré budú čeliť zákazu lietať do Európy v prípade, že neobmedzia svoj negatívny vplyv na životné prostredie.
(Zdroj: EURACTIV)

Ďalšie emisné kladivo na automobilky

12. 8. 2009 Malé nákladné autá, ktoré sa budú vyrábať po roku 2013, by na jeden kilometer jazdy nemali produkovať viac ako 175 gramov emisií CO2. Tak si to aspoň predstavuje Európska komisia, ktorá vypracúva nové emisné limity. Výrobcovia automobilov však tvrdia, že ak sa návrh prijme, priemerná cena malého nákladného auta sa zvýši o 6 tisíc €.


V súčasnosti je v platnosti limit, ktorý stanovuje  maximálnu hranicu nad 200 g CO2 na kilometer jazdy. Ak by do platnosti vstúpil nový návrh, výrobcovia malých nákladných áut by museli znížiť produkciu skleníkových plynov vo svojich autách približne o 13 %.  Európska komisia  v dlhodobej perspektíve okrem toho  uvažuje o postupnom znižovaní limitu na úroveň 135 g CO2 na kilometer, čo by sa priblížilo limitu, aký v súčasnosti platí pre prevádzku osobných automobilov.
Výrobcovia tvrdia, že nemajú nič proti rozumnej regulácii, ale tieto  návrhy podľa nich môžu ohroziť konkurencieschopnosť priemyslu.  Peniaze na naplnenie nových štandardov dnes vraj výrobcovia jednoducho nemajú. Čas medzi dizajnovaním a produkciou malého nákladného automobilu sa pohybuje od 7 do 10 rokov. Navrhnutý termín pre rok  2013 je úplne a  totálne nedosiahnuteľný. Pre britský FT to uviedol generálny tajomník ACEA - Asociácie európskych výrobcov automobilov.
Takýto veľký nárast ceny (predpokladá sa zvýšenie v priemere o 6 000 €) je niečo, čo si výroba vo svojej podstate nezaslúži.
Denník FT uzatvára, že najmä automobilky v Nemecku a v Taliansku sa voči novým návrhom  bránia.  Britskí  výrobcovia už EÚ predbehli a v rámci svojej výroby uplatňujú vlastné dobrovoľné emisné štandardy.
(Zdroj: EURACTIV)

Minimálna mzda v EÚ

11. 8. 2009 Nominálna minimálna mzda v Európskej únii sa pohybuje od 123 eur mesačne v Bulharsku po 1642 eur v Luxembursku. Na Slovensku je minimálna mzda druhá najvyššia spomedzi krajín V4 a dosahuje 296 €.
Podľa Inštitútu zamestnanosti (IZ) z pohľadu trhu práce je dôležité zachovať aj nízkoplatené pracovné miesta. Ďalší nárast miery nezamestnanosti by nielenže zvýšil výdavky štátu na nezamestnaných, ale u tejto skupiny obyvateľov by spôsobil aj stratu pracovných návykov. IZ konštatuje, že v čase krízy by zvyšovanie minimálnej mzdy malo odrážať reálnu situáciu v ekonomike.

Z krajín V4 je najvyššia nominálna minimálna mzda v Českej republike, a to 306 €|, nasleduje Slovensko (296 €), potom Poľsko (281€) a Maďarsko (270 €). Z pohľadu PKS je už poradie iné: Poľsko (468 €), Česká republika (443 €), Slovensko (409 €) a tesne za nami Maďarsko (408 €).

Minimálnu mzdu legislatíva stanovuje v dvadsiatich členských krajinách - Belgicku, Bulharsku, Španielsku, Grécku, Francúzsku, Maďarsku, Írsku, Litve, Lotyšsku, Luxembursku, Holandsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Slovinsku, Českej republike, na Malte a Slovensku a vo Veľkej Británii. Najnižšia nominálna minimálna mzda je v Bulharsku (123 €) a najvyššia v Luxembursku (1648 €), vyplýva to z údajov IZ. Po zohľadnení parity kúpnej sily (PKS ) v danej krajine má minimálna mzda v Bulharsku úroveň 240 €  a v Luxembursku je to 1413 €.
(Zdroj: EURACTIV)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Róbert
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner