ECB musí pokračovať v sprísňovaní menovej politiky
17. 10. 2022
ECB musí podľa Nagela ešte viackrát zvýšiť úrokové sadzby, aby utlmila infláciu, aj napriek tomu, že Nemecko zrejme bude v hlbokej recesii, a mala by tiež uvažovať o zmenšení bilancie. Európska centrálna banka musí pokračovať v sprísňovaní menovej politiky bez ohľadu na ekonomické problémy v eurozóne, uviedol šéf nemeckej centrálnej banky Joachim Nagel.
ECB musí podľa Nagela ešte viackrát zvýšiť úrokové sadzby, aby utlmila infláciu, aj napriek tomu, že Nemecko zrejme bude v hlbokej recesii, a mala by tiež uvažovať o zmenšení bilancie.
ECB tento rok zvýšila úrokové sadzby dvakrát. Stále však zostávajú hlboko pod úrovňou, ktorú experti považujú za primeranú v situácii, keď sa inflácia nachádza na úrovni desať percent a zrejme v najbližších rokoch zostane nad cieľovými dvomi percentami.
"Budú potrebné ďalšie zvýšenia sadzieb, aby sme dostali infláciu v strednodobom horizonte späť na dve percentá, a nielen na zasadnutí o menovej politike na konci októbra," povedal Nagel vo svojom prejave vo Washingtone. "Rada guvernérov ECB nesmie tak skoro poľaviť," dodal.
Trhy aktuálne počítajú na najbližšom zasadnutí Rady guvernérov, ktoré sa bude konať 27. októbra, so zvýšením sadzieb o 75 bázických bodov.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
Dohoda o voľnom obchode EÚ s Južnou Kóreou
18. 2. 2011
Európsky parlament vo štvrtok definitívne schválil dohodu o voľnom obchode medzi Európskou úniou a Južnou Kóreou.
Dohoda tak vstúpi do platnosti od júla tohto roka. Vďaka zmluve by sa mal zdvojnásobiť objem obchodnej výmeny medzi EÚ a Kóreou na približne 100 mld. eur ročne.
EK chce od Poľska, aby znížilo deficit na 3 % HDP
18. 2. 2011
Európska komisia opäť vyzvala Poľsko, aby do konca r.2012 stlačilo vysoký rozpočtový deficit na 3 % hrubého domáceho produktu (HDP).
Poľsko na to oznámilo, že na vykrytie deficitu neplánuje ďalšie zvyšovanie daní.
EP sprísnil emisie pre malé nákladiaky
16. 2. 2011
Malé nákladné automobily do 3,5 tony budú musieť od roku 2014 vypúšťať menej emisií oxidu uhličitého.
Schválil to Európsky parlament. Výrobca, ktorých automobily by nespĺňali stanovený objem emisií, čakajú pokuty. Od roku 2014 nebude smieť 70 % novo vyrobených malých nákladných vozňov v EÚ, pre ktoré sa často používa označenie van, vypustiť viac ako 175 gramov CO2 na kilometer. V roku 2017 tento limit bude platiť pre priemer všetkých novo vyrobených automobilov. Pre rok 2020 pritom zákonodarcovia stanovili emisné limit na 147 gramov CO2 na kilometer.
Podľa A. Semeta je harmonizácia daní v eurozóne rozumná
16. 2. 2011
Daňový komisár EÚ A.Semeta pokladá harmonizáciu podnikových daní v eurozóne za rozumnú.
"Ak sa 27 členov EÚ nemôže zjednotiť, potom by sa mala vydať na cestu vpred menšia skupina štátov," uviedol komisár. Tým sa postavil za návrh nemeckej spolkovej kancelárky A.Merkelovej a francúzskeho prezidenta N.Sarkozyho. Politici žiadajú, aby sa zjednotili kritériá pre zdanenie podnikateľských subjektov v EÚ.