Nové zníženie úrokov na hypotéky
14. 11. 2024
Trend so zlacňovaním hypoték pokračuje. Prima banka znížila fixácie hypotéky na bývanie pod štyri percentá. Prima banku pristúpila k zmenám od 5. novembra. Novinka sa týka troj- a štvorročnej fixácie.
Zmeny úrokov Prima banky od 5. 11. 2024:
• Fix 3 úrok 3,80 %, predtým 4,00 %,
• Fix 4 úrok 3,80 %, predtým 4,00 %,
• Fix 5 úrok 4,00 %, predtým 4,00 %.
„Tlak na ostatné banky sa bude vďaka konkurenčnému boju bánk postupne zrejme zvyšovať, z čoho budú ťažiť aktuálny, ale aj budúci dlžníci. Ak totiž niekomu končia podmienky na úvere, budú sa mu lacnejšie vyjednávať podmienky v bankách a to aj bez pomoci štátu, ktorý sa pravdepodobne zbytočne pomáhal s pomocou, čím pomohol iba niektorým dlžníkom,“ uviedol Matej Dobiš z Finančného kompasu, ktorý o úpravách v Prima banke ako prvý informoval.
„Ďalším stimulom pre vyššie objemy čerpaných úverov je zvýšenie DPH, na ktoré reaguje čoraz viac ľudí, ktorí kúpu nehnuteľnosti odkladali na obdobie, keď úrokové sadzby poklesnú. Na katastroch, či v bankách je v týchto dňoch zvýšený záujem, vďaka motivácii ušetriť na kúpe nehnuteľnosti. Z tejto situácie opäť ťažia najmä obchodníci a realitné kancelárie, ktoré predávajú nehnuteľnosti v stále nadhodnotených sumách,“ uzavrel Dobiš.
Od hypotekárneho zlomu, ktorý nastal začiatkom roka 2022, prešli viac ako dva roky, kým úrokové sadzby opäť začali klesať. V lete niekoľko bánk spustilo proces znižovania úrokov a pokračoval aj v októbri. V súčasnosti viaceré banky prelomili psychologickú hranicu štyroch percent, vrátane významných hráčov ako UniCredit Bank, ČSOB a Tatra banka.
Očakáva sa, že znižovanie úrokových sadzieb bude pokračovať aj v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch. Podľa odhadov by totiž Európska centrálna banka (ECB) mohla na ďalšom zasadnutí znížiť základnú úrokovú sadzbu, pričom agentúra Bloomberg predpokladá, že by sa mohlo jednať až o pol percentuálneho bodu.
S
(Zdroj: aktuality.sk)
Nepriama novela zákona o bankách
4. 2. 2009
Ak uspeje návrh parlamentného výboru pre financie, rozpočet a menu, banky by za vkladanie mincí a bankoviek na účet nemali vyberať poplatky. Bankám, ministerstvu financií ani Národnej banke Slovenska sa zákaz nepáči.
Spoločnosti, ktoré pôsobia v krajinách eurozóny by mohli
systém zneužívať na to aby na Slovensku odovzdávali všetky nepotrebné mince
z eurosystému. Rezort financií pripúšťa, že nadbytok euromincí bol spôsobený
nesprávnym odhadom potreby mincí zo strany komerčných bánk a ich klientov, na
ktoré národná banka reagovala. Aké bude konečné rozhodnutie ohľadom poplatkov
za vklady, zatiaľ nie je zrejmé.
Operatívny leasing na dopravnú techniku
4. 2. 2009
Včera zanikla obchodná značka OTP Leasing a nahradila ju česká finančná spoločnosť Credium. Súčasne sa zmení aj meno ďalšej spoločnosti OTP Poisťovací Maklér na Optimalit Slovakia.
Českú finančnú
spoločnosť Credium vlastní francúzska firma Sofinco. Credium chce na Slovensku
posilniť spotrebiteľské financovanie a rozširovať operatívny lízing na dopravnú
techniku. Zároveň sa chce zamerať aj na efektívne riadenie kreditného rizika.
Výrobné ceny v eurozóne klesli
3. 2. 2009
Eurostat dnes oznámil, že hladina výrobných cien v krajinách eurozóny zaznamenala ďalší výrazný pokles. Spolu s prudkým spomalením rastu spotrebiteľských cien v januári sa tak zvyšuje pravdepodobnosť, že Európska centrálna banka na štvrtkovom zasadnutí opäť zníži úrokové sadzby.
Výrobné ceny sú významným indikátorom
tlakov na rast spotrebiteľských cien. Ak infláciu neabsorbujú vo svojich
maržiach predajcovia, odrazí sa nakoniec v spotrebiteľských cenách.
Prudké spomalenie inflácie je podľa ekonómov neprijemným prekvapením a
oživuje úvahy o deflácii, teda o absolútnom medziročnom poklese cien, ktorý by
mohol ekonomiku eurozóny tvrdo zasiahnuť. Môže sa negatívne odraziť v poklese
tržieb firiem a podniky sú nútené šetriť náklady, čo sa môže odraziť na
nezamestnanosti.
Alibizmus môže firmu zničiť
2. 2. 2009
Vo svete biznisu sa za chyby platí dvojnásobne. V podnikaní naberá podobu straty dôvery zákazníkov a zníženia zákaziek. Napriek tomu nemusí každé šliapnutie vedľa znamenať koniec sna o úspešnej firme.
Kríza
každej firmy je špecifická. Nie je preto možné ponúknuť jednotný návod ako sa z
nej dostať von. Stiahnutie chybného produktu z trhu, ospravedlnenie sa
spotrebiteľom, kompenzácia poškodených a proaktívna pozitívna komunikácia s
cieľom znovuvybudovania dôveru však určite k takýmto krokom patrí.
Naopak,
unáhlené kroky a panika sú veľmi zlé a chybné.