Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Manželstvo je podnik

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

Susedov trávnik sa nám vidí vždy zelenší ako náš. (Židovské príslovie)

Pred svadbou maj oči otvorené, po svadbe ich privri. (Fuller)

(Zrnká úsmevu)
Typy ľudí - VI. večer

Kto nevie a chce sa učiť, ten sa aj učí.

Ak riešenie problému vyžaduje zvolanie väčšieho počtu porád, potom sa tieto porady nakoniec stanú dôležitejšími, ako problém.

V dnešnom pretechnizovanom svete vraj existujú iba tieto dva typy ľudí: 1. Tí, ktorí rozumejú tomu, čo nemôžu riadiť. 2. Tí, ktorí riadia to, čomu nerozumejú.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Kapitola: Murphyho desatoro

10. Po tom, ako sa veci zmenia zo zlého na horšie, sa začne všetko samo od seba opakovať.

3. V krásny slnečný deň je ťažké uveriť, že práve vás stihne nešťastie – ale už sa to na vás valí.

4. Všetko na svete funguje len preto, aby sa to najnevhodnejšom okamihu mohlo pokaziť.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Oheň a voda

Dôstojník, aby povzbudil vo vojakoch bojového ducha, zápalisto reční: - Vojaci! Teraz nadišiel veľký a slávny okamih. Dnes pôjde muž proti mužovi! Tu sa opatrne ozve vojak Ábeles: - S dovolením, nemohli by ste mi ukázať toho môjho? Ja by som sa s ním hádam aj dohodol...!

Prebieha zákopová vojna. Priateľský vojak Kohn každé ráno vystrčí zo zákopu na palici svoju prilbu a nepriateľský vojak zo zákopu naproti do nej celý deň strieľa. Aj dnes Kohn vystrčí prilbu – a nič – streľba žiadna. – Hej, prečo nestrieľaš – kričí na nepriateľa vojak Kohn. – Minuli sa mi náboje, - kričí naspäť nepriateľský vojak. – Predám za dolár kus. Ak vezmeš celú tisícku, dám ti päť percent zľavu, - ponúka vojak Kohn.

Poznanie je poklad, ale kľúčom k nemu je prax. (Fuller)

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Štát chce dotovať autá s alternatívnym pohonom

21. 6. 2019 Vozidlá s alternatívnym pohonom budú môcť, podľa novely zákona o poskytovaní dotácií, dostať dotáciu od štátu. Dotáciu až do výšky 35 % z celkovej sumy auta môže ministerstvo udeliť súkromným osobám, podnikateľom, firmám, obciam, vyšším územným celkom a ich organizáciám.
Maximálnu výšku dotácie, a to najviac vo výške 35 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla, dostane žiadateľ, ak súčasne vyradí z evidencie vozidiel auto so spaľovacím motorom staršie ako 15 rokov a táto dotácia mu nebola už poskytnutá na iné vozidlo. Ten, kto staršie auto nevyradí, môže dostať príspevok maximálne vo výške jednej štvrtiny ceny nového vozidla. Ministerstvo chce takýmto spôsobom podporiť nákup týchto vozidiel. Účinnosť zákona navrhlo Ministerstvo hospodárstva na 15. októbra tak, aby mohlo ešte v roku 2019 vyhlásiť výzvu na predkladanie žiadosti.
(Zdroj: teraz.sk)

Nezamestnanosť v SR klesla v máji na 4,88 %

20. 6. 2019 Miera evidovanej nezamestnanosti na Slovensku dosiahla v máji tohto roku 4,88 %.
%. V porovnaní s aprílom, keď predstavovala 4,90 %, poklesla o 0,02 percentuálneho bodu Medziročne sa znížila o 0,49 p. b. Vyplýva to z najnovšie zverejnených údajov Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) SR.
(Zdroj: teraz.sk)

Podnikatelia nedostanú pokuty za eKasu do konca roka

20. 6. 2019 Pokuty za neskoré zavedenie eKasy do svojich prevádzok sa nebudú podnikateľom udeľovať až do konca tohto kalendárneho roka. Parlament schválil návrh zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice spolu s pozmeňujúcim návrhom Radovana Baláža (SNS), ktorý rieši predĺženie odkladu sankcií.
​Národná rada SR rokovala o tomto návrhu zákona v skrátenom režime. Neuloženie pokuty navrhovalo Ministerstvo financií uplatniť, ak podnikateľ preukáže písomným potvrdením alebo emailom, že si do dňa účinnosti zákona záväzne objednal on-line registračnú pokladnicu u výrobcu, dovozcu alebo distribútora, ktorému bolo vydané rozhodnutie o certifikácii, a zároveň, že požiadal o pridelenie kódu on-line registračnej pokladnice. Po schválení Balážovho návrhu sa termín odkladu pokút posunul z 30. septembra tohto roka do konca tohto kalendárneho roka. Zároveň sa vypustí podmienka objednania pokladnice na neuloženie sankcie. Ministerstvo financií predložilo návrh zákona do parlamentu, aby ochránilo podnikateľov pred sankciami z dôvodov, ktoré neboli spôsobené ich pričinením. Ministerstvo uviedlo, že aj napriek maximálnym snahám zainteresovaných strán sa nepodarilo dosiahnuť, aby bol trh dostatočne zásobený potrebnými softvérovými a hardvérovými riešeniami.
(Zdroj: hnonline.sk)

RegioJet na trhoch získal 36 miliónov eur

19. 6. 2019 Súkromný dopravca RegioJet predal emisiu svojich zaistených dlhopisov vo výške 921 miliónov korún (36 miliónov eur) so splatnosťou päť rokov. Pre RegioJet ide o prvý vstup na kapitálový trh a prvú emisiu dlhopisov. Jedná sa o šesťmesačný pohyblivý kupón s výnosom štyri percentá nad sadzbou PRIBOR, ktorú zverejňuje Česká národná banka.
Získané peniaze dopravca použije na nákup vlakov pre ďalší rozvoj železničnej dopravy a časť použije na refinancovanie súčasných bankových úverov, čo znamená zlacnenie financovania, uviedol v tlačovej správe hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj. Manažérom dlhopisové emisie je Slovenská sporiteľňa, ktorá pôsobí ako zabezpečovací a platobný agent. Dlhopisy si kúpili inštitucionálni aj privátni klienti. "Záujem prevýšil naše očakávania," uviedol finančný riaditeľ Petr Kohoutek. Dopravca po minuloročnom zisku 102 miliónov korún (štyri milióny eur) očakáva tento rok rast zisku z vlakovej dopravy. V prvom štvrťroku predstavoval hrubý zisk 18 miliónov (0,7 milióna eur). Spoločnosť chce v najbližších rokoch investovať niekoľko miliárd korún do nákupu lokomotív aj vagónov a do modernizácie tých v prevádzke. Vagónov chce kúpiť až 100. "Predpokladané finančné vysporiadanie transakcie je 26. júna a emisie budú obchodované na pražskej burze," uviedol Ondrůj.
(Zdroj: hnonline.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Ingrida
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner