Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Svetlá budúcnosť

Slovenský slord sa rozčuľuje: „A berte na vedomie, doktorko, že len čo sa postavím na nohy, nájdem si iného osobného lekára!“ „Ale prečo, vaše slordstvo_“ „Môjmu sluhovi Ďurovi ste na angínu predpísali tie isté lieky ako mne!“

Raz po preflámovanej noci sa slord pýta svojho služobníka Ďura: „Ďuro, povedzte mi, má náš záchod dvojkrídlové dvere?“. „Nie, pane.“ „Dofrasa, tak potom som včera použil skriňu.“

„Ďuro, slady nepríde ku stolu?“ „Nie pane, dnes ráno ste ju ráčili zastreliť.“ „Ach áno, už si spomínam. Akurát som netušil, že preto bude tak dlho naštvaná.“

(Myšlienky bez cla)
Veci sa kazia

Nezamestnaný otec piatich detí dá posledné peniaze jasnovidke, aby mu vyveštila, aká budúcnosť ho čaká. Jasnovidka začne: Ste otcom troch detí... Nie troch, piatich – opravuje ju zákazník. To si myslíte vy.

Manželská hádka po hodine ustane a rozhostí sa ticho. Do toho ticha manžel prehovorí: Som rád, že som ťa nakoniec presvedčil o tom, že mám pravdu. Aký koniec?! Ja len chytám druhý dych!

Čo majú spoločné ojazdené auto a vlastná manželka? Oboje spoľahlivo slúži, ale v spoločnosti sa s tým človek radšej nechváli...

(Murphyho zrnká II)
Hlúposti sa medze nekladú

Veci, ktorých sa vzdáš, môžu byť použité proti tebe.

Múdry sliepku, čo znáša zlaté vajcia, kŕmi, hlupák ju zje.

Nikto nie je múdry natoľko, aby odolal lichoteniu.

(Murphyho zákony v bájkach)
Život je obchod

Podnikanie bez obrazotvornosti je nádenníčenie. Alebo inými slovami, trocha fantázie nikoho nezabije. A navyše, fantázia prospieva obchodu.

Priateľ sa pozná podľa toho, čo všetko je schopný urobiť pre toho druhého.

Nie každý môže byť Rockefeller, ale každý to môže aspoň skúsiť.

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Turistov na Slovensko priláka úsmev a ochota personálu

25. 6. 2009 Náš cestovný ruch poškodzuje nielen silný kurz eura, ale najmä neochota zlepšovať služby a prispôsobiť ich úrovni ceny. Zamestnanci sa nechcú usmievať pre nízke mzdy.
V dôsledku toho stráca Slovensko u zahraničných dovolenkárov povesť atraktívnej krajiny. Chronickým neduhom, ktorý sa nám doma nedarí odstrániť, je, že ceny služieb stále nezodpovedajú ich úrovni. Pre kvalitu služieb je dôležitý aj úsmev personálu.
Výsledkom vyššie uvedeného je, že v cestovnom ruchu Slovensko negatívne dosahy hospodárskej krízy nedokázalo eliminovať. V mnohých hoteloch by mali podstatne intenzívnejšie školiť svoj personál a učiť ho, aby bol voči klientom úslužnejší. Samozrejme, že ak personál nie je dobre platený, nebude sa usmievať.
Hoteliéri z  toho, že nevedia personál dobre zaplatiť, čiastočne vinia aj štát. Nízke mzdy sú podľa nich  dôsledkom vysokého daňového a odvodového zaťaženia. Vláda však dane a odvody zatiaľ  meniť nechce.
Zväz hotelov by uvítal podporu domáceho turizmu zavedením rekreačných poukážok.
Slovenská agentúra pre cestovný ruch upozorňuje na to, že mnohým našim sprístupneným pamiatkam chýbajú viacjazyčné propagačné materiály.
(Zdroj: HNONLINE)

Novela zákona o verejnom obstarávaní

24. 6. 2009 Do zákona o verejnom obstarávaní by mala pribudnúť lehota, po ktorej už nebude možné z akéhokoľvek dôvodu napadnúť koncesnú zmluvu alebo dodatok k nej návrhom na určenie jej neplatnosti súdom.
Novelu dnes na návrh rezortu dopravy schválila vláda. Podľa ministerstva ide o právnu úpravu, ktorá je bežná v krajinách Európskej únie.

Vláda súčasne schválila návrh, aby sa predloženou novelou zákona parlament zaoberal v skrátenom legislatívnom konaní. Novela by mala nadobudnúť účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke zákonov SR.
Ministerstvo dopravy uvádza, že  pri koncesných zmluvách, ktoré sú právnym nástrojom realizácie PPP projektov, výstavbu financuje súkromný partner, resp. komerčné banky.  Z hľadiska oprávnených záujmov financujúcich bánk nie je toto financovanie  možné uvoľniť skôr, ako uplynie lehota na určenie neplatnosti zmluvy, ktorá je momentálne určená na jeden rok.  V prípade koncesných zmlúv je preto potrebné  túto lehotu skrátiť tak, aby nebola ohrozená efektívna realizácia koncesných zmlúv, resp. PPP projektov.
Úrad pre verejné obstarávanie, uchádzač, záujemca alebo osoba so záujmom o získanie koncesie môže podľa novely podať  návrh na určenie neplatnosti koncesnej zmluvy súdom do 30 dní odo dňa uverejnenia oznámenia o výsledku verejného obstarávania v Úradnom vestníku Európskej únie.
(Zdroj: HNONLINE)

Zrýchlenie zápisu vlastníctva v katastri a zvýšenie zodpovednosti notárov a advokátov za údaje

24. 6. 2009 Zmena by mala priniesť väčšiu ochranu ľudí pred realitnými podvodmi a zjednodušiť celý proces. Po novom by sa mal čas zápisu vlastníckych práv do katastra nehnuteľností zrýchliť v prípade, že sa zmluva podpíše u notára alebo advokáta.
Tento proces t.č. trvá 30 dní, v prípade priplatenia a požiadania o zrýchlené konania sa lehota skráti na polovicu. Spísanie zmluvy advokátom či notárom nebude však ani podľa novely povinné.
Notár či advokát, u ktorých sa bude zmluva o predaji nehnuteľnosti podpisovať, budú musieť preveriť, či predávajúci nehnuteľnosť naozaj vlastní a teda či ide o skutočného majiteľa predávaného domu alebo bytu. Notári či advokáti tak ponesú zodpovednosť za to, ak predávajúci predložia falošné doklady a predajú dom či byt, ktorí im nepatrí.
(Zdroj: PRAVDA)

Nový dodávateľ elektriny na Slovensku

24. 6. 2009 Medzi veľké distribučné spoločnosti, ako je Západoslovenská, Stredoslovenská a Východoslovenská energetika, ale aj česká energetická spoločnosť ČEZ, v týchto dňoch pribudli Slovenské elektrárne, ktoré koncovým užívateľom - firmám, budú elektrickú energiu aj dodávať. Firmám tak môžu poklesnúť ceny elektriny.
Spoločnosť Slovenské elektrárne už rokuje o dodávkach elektriny na rok 2010 s viacerými veľkými odberateľmi a s desiatkami väčších a stredných firiem.
Vstupom Slovenských elektrární (SE) na trh s elektrinou sa tlak na zlacňovanie elektriny na Slovensku stáva realitou. Spôsobuje to aj snaha ČEZ-u o obchodovanie "vo veľkom štýle". Trh s elektrickou energiou je na Slovensku už značne liberalizovaný.
SE zatiaľ neuvažujú dodávať elektrinu domácnostiam. Pre domácnosti určuje ceny elektriny Úrad pre reguláciu sieťových odvetví.

(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner