Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Ceny zlata rapídne vzrastú akurát vtedy, keď si potrebujete kúpiť obrúčky.

Nič nie je jednoduché, ak je v tom zamontovaná žena.

Žena sa bojí o svoju budúcnosť len dovtedy, kým sa nevydá.

(Murphyho zákonník)
Všeobecné ustanovenia

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

Neexistuje cesta, po ktorej by sa dala chyba obísť.

Skazené veci vyzerajú vždy lepšie, ako tie neskazené.

(Murphyho zákonník)
Zákony života

Človek tým, že sa narodí, sa automaticky stáva hráčom v hre o život bez nádeje na víťazstvo či aspoň remízu.

Človek ešte nevynašiel nič, čo by sa skôr či neskôr nepokazilo.

Nie je isté, či je vesmír nekonečný. Isté je len to, že problémy koniec nemajú.

(Murphyho zákonník)
Prečo máme radi informáciu?

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Dobrého veľa nebýva, zato zlé prichádza v húfoch.

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Kto sa chce učiť rýchlo, učí sa na vlastných chybách. Kto sa chce učiť bezpečne, učí sa na chybách iných.

(Murphyho zákony v bájkach)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Monitorovanie tokov plynu z Ruska do Európy

9. 1. 2009 Hovorca ruského premiéra dnes potvrdil, že súhlasí s tým, aby pozorovatelia vrátane zástupcov Európskej komisie, Ruska a Ukrajiny monitorovali toky plynu z Ruska do Európy.
Tento obrat otvára cestu pre ukončenie energetickej krízy, ktorá zasiahla Európu po zastavení dodávok ruského plynu.


(Zdroj: WEBNOVINY)

Traja najväčší výrobcovia počítačov prepúšťajú

9. 1. 2009 Hospodárska kríza sa dotkla aj troch najväčších výrobcov počítačov, Hewlett-Packard, Dell a Lenovo.
Prepúšťajú zamestnancov a výrobu presúvajú do krajín s nižšími nákladmi. Zhodne argumentujú tým, že kroky sú potrebné na udržanie konkurencieschopnosti. Slovenska by sa tieto opatrenia zatiaľ dotknúť nemali.  
(Zdroj: HNONLINE)

Motorola stratila pozície vo výrobe mobilných telefónov

8. 1. 2009 Motorola prijíma ostré úsporné opatrenia. Prepustí tritisíc zo svojich zamestnancov a výrobné náklady zníži o 800 miliónov dolárov.
Už v predchádzajúcich dvoch rokoch koncern prepustil deväťtisíc zamestnancov. Hlavným problémom Motoroly je divízia mobilných telefónov, ktorých predaj v treťom štvrťroku minulého roku poklesol o 32 %.  Motorola stratila tretiu pozíciu medzi výrobcami prístrojov a dostala sa za spoločnosť Sony Ericson.
(Zdroj: AKTUÁLNE)

Zastavenie dodávok plynu môže ohroziť tlač niektorých periodík

8. 1. 2009 Ak sa dodávky plynu do piatku neobnovia, ohrozí to tlač niektorých periodík v Komárňanských tlačiarňach.
Tieto tlačiarne zabezpečujú napríklad tlač týždenníkov Trend, Formát, Rodina, TV Komplet, Tele magazín, mesačníka Autožurnál a tlač reklamných letákov pre dva obchodné reťazce.
(Zdroj: SME)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner