Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Čas a história

Kto sa nepoučil z minulosti, už sa nepoučí - história nemá miesto pre tých, čo prepadli.

Jediné, čo sa ľudstvo môže dozvedieť z histórie, je, že ľudstvo sa nikdy nepoučí z histórie.

História ľudstva je oceánom omylov, v ktorom sem - tam plávajú úbohé zvyšky rozumu.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Ja nič, to Murphy

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

Každý má toľko, koľko si zaslúži.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Hlúposti sa medze nekladú

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

(Murphyho zákony v bájkach)
Sláva a peniaze...

Neodpútavaj sa nikdy od svojich snov! Keď zmiznú, budeš ďalej existovať, ale prestaneš žiť. (Mark Twain)

Hlúpy ani nezabúda, ani neprepáči. Múdry prepáči, ale nezabudne. (Anonym)

Kto nepozná prístav, do ktorého sa chce plaviť, tomu nie je žiadny vietor priaznivý. (Seneca)

(Myšlienky bez cla)
Manželstvo je podnik

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

Pred svadbou maj oči otvorené, po svadbe ich privri. (Fuller)

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Veľké firmy napriek kríze celozávodné dovolenky nepredlžujú

22. 7. 2009 Svoje celozávodné dovolenky veľké podniky aj napriek kríze toto leto nepredlžujú. Niektorým stačí týždeň, iné si stanovujú dva.
Situácia zo začiatku roka, keď viaceré fabriky pre nedostatok práce odstavili výrobu, by sa teda  v najbližšom období nemala opakovať. Viaceré veľké podniky majú väčšinu dovoleniek za sebou, pretože sa očakáva nábeh   na väčšiu produkciu v druhej polovici roka.
Medzi hlavné dôvody celozávodných dovoleniek rovnako ako v minulosti nie je voľno pre zamestnancov, ale potrebná technologická údržba strojov a techniky, ktorá inokedy v roku nie je možná.
Väčšina veľkých firiem má zákaziek dosť a niekde dokonca zaviedlo pracovné soboty či hodinu nadčasu ku každému pracovnému dňu.
(Zdroj: HNONLINE)

Náklady firiem na komunikáciu so štátnou správou by sa mali znížiť

22. 7. 2009 Podnikatelia najviac kritizujú, že musia pochodiť viaceré úrady s rovnakými dokladmi namiesto toho, aby si ich úradníci medzi sebou posunuli. Zníženie administratívneho zaťaženia by mohlo prispieť k ušetreniu 15 až 20 % nákladov.
Podnikatelia tak na úradoch majú šetriť čas a vďaka tomu aj peniaze.  Ušetria sa nielen výdavky súkromného sektora ale aj zdroje verejnej správy. Ministerstvo hospodárstva tvrdí, že aktuálne by sa to malo stať  už od budúceho roka. Spoločnosť S&T Varias, ktorú si na túto úlohu Ministerstvo hospodárstva SR najalo, bude zisťovať medzi slovenskými podnikmi, čo im najviac na úradníckej mašinérii prekáža.
Po vyčíslení administratívnej záťaže by od  nového roka  jednotliví ministri požiadavky firiem, s ktorými sa vláda stotožní, postupne zavádzať do praxe.


(Zdroj: HNONLINE)

Ministerstvo hospodárstva chce znížiť administratívnu záťaž podnikateľov

21. 7. 2009 Ministerstvo hospodárstva SR chce podnikateľskému sektoru pomôcť znížiť administratívne povinnosti. Identifikovalo 42 právnych predpisov, z ktorých vyplýva 1235 informačných povinností.
Podľa informácií z internetovej stránky MH SR meranie administratívnych nákladov už v súčasnosti prebieha a zisťuje sa, či dané náklady vytvárajú pre podnikatelské prostredie administratívnu záťaž.  Prvé výsledky prieskumu by verejnosti mali byť známe na jeseň tohto roku.
Meranie je realizované  prostredníctvom dopytovania podnikov aj živnostníkov.  Cieľom prieskumu je zistiť jednak časovú náročnosť plnenia vybraných informačných povinností a jednak  výšku iných nákladov spojených s ich plnením.  Ide teda o  finančnú záťaž, ako sú kolky, poplatky, režijné náklady či náklady na externé služby.
Súčasťou merania je aj  možnosť súkromného podnikateľského sektora vyjadriť názor na jednotlivé informačné povinnosti a navrhnúť potenciálne jednoduchší spôsob ich plnenia. Návrhy podnikateľov budú zohľadnené při formuláři opatrení pre podporu jednoduchého, transparentnejšieho a zdravšího fungovania podnikatelského prostredia.
Skúmajú sa zákony z oblasti účtovníctva, daní, poplatkov, konkurzu, reštrukturalizácie či obchodného a občianskeho práva. Informačné povinnosti vyžaduje aj sektor regulácie trhu a investičných stimulov.
Podnikatelia dostanú tiež možnosť vyjadriť sa k administratívnym nákladom, ktoré sú spojené s prácou, zamestnanosťou a odvodmi.
Prečítajte si aj:
(Zdroj: HNONLINE)

Rozhodujúci týždeň pre automobilku Opel

20. 7. 2009 Nadchádzajúce dni ukážu, komu pripadne automobilka Opel. Dnes skončí lehota, počas ktorej mohli záujemcovia o Opel podávať svoje ponuky.


Okrem kanadsko-rakúskej Magny sa o Opel uchádza finančný investor RHJ International (RHJI) a čínsky podnik BAIC. Spolková vláda Nemecka dáva prednosť Magne. Nádeje BAIC na víťazstvo v tejto  hospodárskej súťaži sa považujú za nízke.
V prípade všetkých uchádzačov o Opel však podľa spolkového ministra hospodárstva treba ešte vyjasniť mnohé dôležité otázky:
Ide jednak o mieru rizika v prípade každého uchádzača o automobilku, a jednak o konsolidačné opatrenia na vytvorenie konkurencieschopného automobilového koncernu.
(Zdroj: AKTUÁLNE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner