Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Typy ľudí - VI. večer

Odkladanie, ktoré vydrží dovtedy, kým sa úloha nestane nepotrebnou, môže celkom vylúčiť nutnosť pracovať.

Kto nevie a nechce sa učiť, je šéfom.

Odkladanie vylučuje nudu. Ten, kto všetko odkladá, nemá nikdy pocit, že nemá čo robiť.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Parkinsonove zákony - V. večer

Informácia sa obmieňa tak, ako sa posúva nahor po byrokratoch.

Kto rozkazuje iným, nepozná nemožné.

Práca sa roztiahne vždy tak, aby vyplnila čas, ktorý je na jej vykonanie k dispozícii.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek a hlúposť

Iba dve veci sú nekonečne veľké: vesmír a ľudská hlúposť. Avšak zatiaľ sa podarilo dokázať len to druhé.

Nie je nutné nechať sa urážať hlupákmi a klaňať sa mocným. Stačí naučiť sa prežiť o chlebe a vode.

Hlúposť nie je hriech; postihnutý nemôže nebyť hlúpym.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Dva problémy sa navzájom nikdy nevykrátia, ale znásobia.

Lepšie je byť vyhľadávaný, ako prehliadaný.

Ak majú mladomanželia po prípitku kyslé tváre, nemusí to byť len od vína.

(Murphyho zákonník)
Murphyho inzeráty

Hľadáme analfabeta na prácu s prísne tajnými dokumentmi. Zn.: Úrad vlády.

Stratila sa mi žena. Zn.: Kto ju nájde a privedie mi ju, tomu rozbijem hubu.

Vymením muža za staré husle.: Zn.: Drevo ako drevo.

(Murphyho zrnká II)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Slovglass v konkurze čaká na nového vlastníka

29. 1. 2009 V júli minulého roku podal Slovglass na seba návrh na konkurz. O novom majiteľovi sklární majú veritelia rozhodnúť v druhej polovici februára.
Záujemcovia sa môžu uchádzať buď o ktorýkoľvek z troch závodov Slovglassu, alebo o celú časť sklární bez dlhu. Pohľadávky sklární majú zostať v konkurze. To však nemení nič na tom, že päťsto ľudí pracujúcich v sklárňach dostáva v týchto dňoch výpovede. Možno predpokladať, že zamestnancov sklární príjme do pracovného pomeru nový majiteľ Slovglassu.
(Zdroj: HNONLINE)

Ak ste v úpadku, môžete vyhlásiť osobný bankrot

29. 1. 2009 Vinou globálnej krízy sa časť ľudí môže dostať do situácie, keď si nebudú vedieť s dlhmi poradiť. Skrývať sa pred dlžníkmi nie je riešením.
Lepšie je vyhlásiť osobný bankrot. Kto uvažuje o tejto možnosti, mal by sa oboznámiť s pravidlami, ktoré pre túto situáciu upravuje  zákon. V každom prípade je dobré  prizvať si na pomoc advokáta.  Od januára 2006 na Slovensku môže bankrot vyhlásiť aj fyzická osoba. Tento inštitút sa zatiaľ   v praxi nevyužíva často. V roku 2008 bolo na základe súdnych rozhodnutí len päť dlžníkov        v konaní o oddlžení. Záujemcovia si informácie o osobnom bankrote môžu nájsť na stránke ministerstva spravodlivosti - www.justice.gov.sk.
(Zdroj: SME)

Firmy, ktoré získali pred časom štátnu pomoc, v kríze odchádzajú

29. 1. 2009 Jednou z nich je americká spoločnosť Molex. Výrobca konektorov pre automobilový priemysel pôsobil na Slovensku od februára 2000.
Štátnu pomoc Molexu poskytol Daňový úrad v Košiciach a v marci 2004 ju schválil Úrad pre štátnu pomoc.  Investícia bola poskytnutá s tým, že ju firma musí využívať najmenej päť rokov. Dodržiavanie zmluvných podmienok, na základe ktorých bola zahraničným investorom poskytnutá štátna pomoc, je v čase hospodárskej krízy zvlášť zaujímavé. Ak niektorá firma zmluvné podmienky neplní, mali by nastúpiť sankcie. Najprv je však potrebné rokovať               s vedením firmy.
(Zdroj: SME)

Desať prikázaní pre recesiu

28. 1. 2009 Mnohé podniky a spoločnosti sú v problémoch. Ak si prijmú vlastné riešenie, môžu ich prekonať.
To si však vyžaduje ujasniť vlastné konkrétne problémy, uchrániť svoje kľúčové služby a zmeniť pravidlá, teda vytvoriť stratégiu, ktorá  by reagovala na súčasné výzvy a na základe ktorej je možné  získať konkurenčné výhody. V prípade problémov nestačí len rozlíšiť mieru nákladov, ale treba komunikovať                    s verejnosťou, veriteľmi a predovšetkým vlastnými zamestnancami. V recesii je možné pridržiavať sa týchto desatoro: 1. Ujasnenie  si priorít biznisu  a kľúčových služieb 
2. Ujasnenie si,  akému problému  čelíte
3. Zrozumiteľnosť a úprimnosť voči zamestnancom, veriteľom a okoliu
4. Vytrvalosť,  najmä pokiaľ ide o dialóg so zamestnancami
5. Schopnosť manažovať zmluvné vzťahy
6. Zabezpečenie stálej  hotovosti/likvidity
7. Redukcia  a kontrola nákladov 
8. Voľba vhodnej cenotvorby 
9. Meranie všetkého, nielen finančnej  výkonnosti 
10.  Poznanie stratégie a expanzia. Mnohé firmy dnes napríklad uprednostňujú pred plošným prepúšťaním skracovanie pracovného týždňa na štyri dni, predĺženie víkendov, umožnujú  zamestnancom vybrať si dočasné pracovné voľno a počas neho sa zamestnať inde. Aj na reklame a propagácii, bez toho, že by firma prestala komunikovať s okolím, sa dajú ušetriť náklady. Treba využívať e-maily, umiestňovanie článkov a informácií na webe firmy a podobne. Kríza vo svete ukázala, že výhrou je aj mať hotovosť.  Škodlivé je zatajovanie problémov, prípadne "barikádovanie sa" pred verejnosťou. Neskoro oznámené správy sú horšie, ako správy povedané načas. Podnik tým stráca kredit nielen v očiach verejnosti a zamestnancov, ale aj veriteľov. V čase recesie by nemala byť výnimkou ani spolupráca konkurentov. Ak majú rovnaké zameranie, podobné služby a dokážu vytvoriť spoločný model spolupráce, môžu ušetriť náklady napríklad aj spoločným nákupom tovaru. Podľa odborníkov je chybou, ak sa firmy už teraz strategicky nepripravujú na budúcu expanziu, stiahnu sa z trhov, ktoré sú perspektívne, respektíve sa na ne nepokúsia orientovať.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner