Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho postrehy

Muži na ženách nájdu veľa chýb, ženy na mužoch len dve. Všetko, čo hovoria, je zlé. Všetko čo robia je zlé.

Jeden iniciatívny blbec je horší ako teroristické komando!

Život má aj svoje dobré stránky – len sa k nim dá ťažko prelistovať.

(Murphyho zrnká II)
Hlúposti sa medze nekladú

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

Nikto nemôže mať všetko odrazu - aj krásu aj rozum.

(Murphyho zákony v bájkach)
Ja nič, to Murphy

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho zákony a komentáre

Vždy sa vyplatí vopred si zistiť, odkiaľ fúka najsilnejší vietor.

Len čo si kúpiš niečo užitočné, zistíš, že to už nebudeš potrebovať.

Je pekné, keď je niečo pekné, ale čo s tým, keď to nie je užitočné?

(Murphyho zrnká II)
Murphy a šťastie

Iba dve veci sú nekonečne veľké: vesmír a ľudská hlúposť. Avšak zatiaľ sa podarilo experimentálne dokázať len to druhé.

Na to, aby človek mal šťastie nestačí byť hlúpym.

Múdrym sa nepodarí vytvoriť nič, na čo by boli hlupáci krátki, lebo múdri neustále podceňujú genialitu hlupákov.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Tatry čakajú na nový impulz

27. 1. 2010 Po ničivej víchrici v roku 2004 Tatrám mnohí predpovedali koniec cestovného ruchu. Hoci sa tieto obavy nepotvrdili, o dynamickom rozvoji turizmu v Tatrách hovoriť nemožno. Samotná propagácia regiónu bez kvalitnejších služieb nepomôže. Je viacero dôvodov, pre ktoré sa Tatrám nedarí prilákať viac turistov.
Roky chýba napríklad legislatíva, ktorá by určila, ktoré územia sú prísne chránené a na ktorých sa môže stavať. Podľa výkonného riaditeľa Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry, by pomohlo schválenie zonácie Tatranského národného parku. Zonácia by pomohla výrazne urýchliť stavebné konania tým, že príslušné kompetencie by sa presunuli z ministerstva životného prostredia na mesto. Definitívnu verziu zonácie chce rezort predložiť v marci. Tým sa podľa vysvetlenia prezidenta Zväzu hotelov a reštaurácií vytvorí základný predpoklad na to, aby sa dobudovala ponuka zimného lyžovania v Tatrách. Dôvodom stagnácie turizmu sú ceny služieb. Oslabením okolitých mien oproti euru sa pre Poliakov i Maďarov Tatry stali menej dostupnými. Turisti okrem toho za svoje peniaze nedostanú vždy zodpovedajúcu kvalitu služieb. Tatranci sa nielen ťažšie prispôsobujú, ale nevedia poskytnúť ani poriadnu zľavu. Zlé skúsenosti sú s poskytovaním služieb pre skupiny, alebo ponúkanie takých služieb, o ktoré klient nemá záujem. Hotelieri by sa podľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch mali prispôsobiť návštevníkom. Majitelia hotelov by mali vymýšľať ako prilákať ľudí, veď ide o ich biznis. Často chýbajú detské kútiky či ihriská. Je to tiež možnosť ako prilákať rodiny. Len jedlom dnes už dieru do sveta nikto neurobí. Zákazníci sú náročnejší a vyžadujú full servis. Tatry ročne navštívi približne 1,8 miliónov turistov, no prenocuje tam len 300-tisíc. Počet turistov sa od veternej katastrofy mierne zvyšuje, s výnimkou roka 2009, keď kríza ich počet skresala asi o 15 %. Pomer domácich a zahraničných turistov bol pred rokom 2004 približne vyrovnaný, dnes Slováci už tvoria okolo 60 %. Medzi ubytovanými zahraničnými turistami dlhodobo vedú Česi, medzi jednodňovými zase Poliaci.
(Zdroj: HNONLINE)

Oživenie po kríze

27. 1. 2010 Odhad tohtoročného rastu svetovej ekonomiky v najnovšej prognóze zvýšil Medzinárodný menový fond. Znamená to, že oživenie z globálnej finančnej krízy a svetovej recesie je rýchlejšie, ako sa čakalo. V tomto roku by mal globálny rast podľa fondu dosiahnuť 3,9 %, hoci ešte vlani bol 3,1 %.
V budúcom roku by sa mal rast svetovej ekonomiky ešte zrýchliť, na 4,3 percenta. Výrazne sa zlepšili výhľady pre vyspelé krajiny, kde sa doteraz počítalo s rastom hrubého domáceho produktu v rozsahu 1,3 %. Aktuálna prognóza predpokladá v tejto skupine štátov rast 2,1 %. Fond odhaduje zníženie rastu na budúci rok USA, Francúzsku a Japonsku. MMF predpovedá výrazne rýchlejší rast aj Rusku. Platí to na tento aj budúci rok. V tomto roku fond očakáva o niečo lepšie čísla než doteraz v krajinách strednej a východnej Európy, naopak, budúcoročný vývoj v týchto krajinách vidí o niečo horšie. Globálny rast potiahne naďalej Čína, ktorej ekonomika by v mala v tomto roku vzrásť o 10 %.
(Zdroj: HNONLINE)

Slovensko čaká ďalších investorov

26. 1. 2010 Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) eviduje v súčasnosti 85 aktuálnych investičných projektov v hodnote vyše 2 miliardy eur. Noví zahraniční investori by mohli na Slovensku vytvoriť viac ako 12 tisíc ďalších pracovných miest. Agentúra má celkovo rozpracovaných 139 investičných projektov.
Podľa ministra hospodárstva môže Slovensko v blízkej budúcnosti očakávať príchod desiatich investorov, ktorí by mali vytvoriť približne 4 300 nových pracovných miest.
(Zdroj: PRAVDA)

Kia a Samsung rozširujú aktivity na Slovensku

26. 1. 2010 Juhokórejské spoločnosti Kia a Samsung v rozširovaní svojich aktivít na Slovensku majú pokračovať. Na stretnutí s ministrom hospodárstva SR to uviedol veľvyslanec Kórejskej republiky na Slovensku. Veľvyslanec ministra informoval, že hlavní kórejskí investori Kia a Samsung budú pokračovať v rozširovaní svojich aktivít na Slovensku aj v ďalších rokoch. Slovensko sa tým stáva pre Kórejskú republiku stále dôležitejším partnerom.
Veľvyslanec ocenil trvalú podporu kórejským investorom na Slovensku a informoval, že kórejská strana chce existujúcu spoluprácu prehlbovať a vstúpiť do nových oblastí kooperácie, napríklad chemický priemysel, jadrová energetika, vývoj a výskum. Na Slovensku v súčasnosti kórejské firmy zamestnávajú asi 20 tisíc pracovníkov.
(Zdroj: PRAVDA)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Júlia, Juliana
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner