Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Úvod k Murphyho večerom

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho rady

Myslieť proti svojej dobe je príznakom odvážneho ducha. Ale povedať to, je dôkazom hlúposti.

Bohatstvo plodí závisť, chudoba zas nenávisť – a teraz si človeče, vyber!

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

(Murphyho zrnká II)
Prečo máme radi informáciu?

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho inzeráty

Hľadáme analfabeta na prácu s prísne tajnými dokumentmi. Zn.: Úrad vlády.

Stratila sa mi žena. Zn.: Kto ju nájde a privedie mi ju, tomu rozbijem hubu.

Vymením vysávač za demižón vína. Zn.: Z titulu rozvodu som prestal vysávať a začal nasávať.

(Murphyho zrnká II)
Informácie pre šéfa

Až keď stratíte, poznáte, čo ste mali. Preto je lepšie nemať, ako stratiť – kto nič nemá, nemá čo stratiť.

Poriadny dlh je na nezaplatenie.

Omyl je jednou z ciest ako postupovať k cieľu. A vôbec to nemusí byť cesta najdlhšia.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Rok nádeje slovenskej ekonomiky

28. 1. 2010 Podľa štátneho tajomníka Ministerstva financií SR doterajší vývoj naznačuje, že slovenská ekonomika môže v tomto roku dopadnúť aj lepšie, ako ministerstvo v súčasnosti prognózuje. Napriek tomu na konci januára ťažko možno hovoriť o tom, ako dopadne rok 2010. Štátny tajomník to zdôraznil na štvrtkovom seminári Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory, ktorý bol venovaný očakávanému makroekonomickému vývoju. Upozornil však zároveň aj na to, že po doznení fiškálnych impulzov jednotlivých krajín sa môže ekonomický vývoj uberať aj v tvare "W" a po zotavení môže prísť k opätovnému poklesu.
Za veľmi krehké označil postupné zotavovanie globálnej ekonomiky aj guvernér Národnej banky Slovenska Jozef Makúch. Až čas ukáže, či zotavenie je udržateľné. Otvorenosť slovenskej ekonomiky, ktorá sa prejavila v rýchlejšom dopade negatívnych vplyvov krízy, by teraz mohla Slovensku naopak pomôcť. V tomto roku bude hlavnou témou očakávaného vývoja ekonomiky podľa predsedu SOPK udržateľnosť konkurencieschopnosti slovenskej ekonomiky s dôrazom na kvalitné podnikateľské prostredie, ktoré prináša benefity pre celú spoločnosť. Konzervatívny prístup k odhadom vývoja slovenskej ekonomiky zo strany ministerstva financií je podľa štátneho tajomníka na mieste.
(Zdroj: PRAVDA)

Časť dopravcov mýto úplne odmieta

28. 1. 2010 Časť dopravcov podľa slov ministra dopravy s nevôľou prijala samotné zavedenie nového spoplatňovania ciest na Slovensku prostredníctvom elektronického výberu mýta. Rokovania s nimi prebiehajú a čas ukáže, aké budú ich závery. Pripomenul, že splnenie požiadaviek časti malých a stredných dopravcov na obmedzenie spoplatnenia ciest I. triedy povedie k väčšiemu využívaniu týchto ciest nákladnými vozidlami a následne k ich výraznej devastácii.
Dopravcovia, ktorí sú združení v UNAS tento týždeň v stredu avizovali spustenie časovo neobmedzeného štrajku od pondelka 1. februára. Štrajk podľa nich môže zastaviť len splnenie ich základnej požiadavky - pozastavenie výberu mýta na cestách I. triedy do 30. júna tohto roku, prípadne okamžité zníženie rozsahu spoplatnenia ciest I. triedy len na 333,4 km.
(Zdroj: HNONLINE)

Tatry čakajú na nový impulz

27. 1. 2010 Po ničivej víchrici v roku 2004 Tatrám mnohí predpovedali koniec cestovného ruchu. Hoci sa tieto obavy nepotvrdili, o dynamickom rozvoji turizmu v Tatrách hovoriť nemožno. Samotná propagácia regiónu bez kvalitnejších služieb nepomôže. Je viacero dôvodov, pre ktoré sa Tatrám nedarí prilákať viac turistov.
Roky chýba napríklad legislatíva, ktorá by určila, ktoré územia sú prísne chránené a na ktorých sa môže stavať. Podľa výkonného riaditeľa Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry, by pomohlo schválenie zonácie Tatranského národného parku. Zonácia by pomohla výrazne urýchliť stavebné konania tým, že príslušné kompetencie by sa presunuli z ministerstva životného prostredia na mesto. Definitívnu verziu zonácie chce rezort predložiť v marci. Tým sa podľa vysvetlenia prezidenta Zväzu hotelov a reštaurácií vytvorí základný predpoklad na to, aby sa dobudovala ponuka zimného lyžovania v Tatrách. Dôvodom stagnácie turizmu sú ceny služieb. Oslabením okolitých mien oproti euru sa pre Poliakov i Maďarov Tatry stali menej dostupnými. Turisti okrem toho za svoje peniaze nedostanú vždy zodpovedajúcu kvalitu služieb. Tatranci sa nielen ťažšie prispôsobujú, ale nevedia poskytnúť ani poriadnu zľavu. Zlé skúsenosti sú s poskytovaním služieb pre skupiny, alebo ponúkanie takých služieb, o ktoré klient nemá záujem. Hotelieri by sa podľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch mali prispôsobiť návštevníkom. Majitelia hotelov by mali vymýšľať ako prilákať ľudí, veď ide o ich biznis. Často chýbajú detské kútiky či ihriská. Je to tiež možnosť ako prilákať rodiny. Len jedlom dnes už dieru do sveta nikto neurobí. Zákazníci sú náročnejší a vyžadujú full servis. Tatry ročne navštívi približne 1,8 miliónov turistov, no prenocuje tam len 300-tisíc. Počet turistov sa od veternej katastrofy mierne zvyšuje, s výnimkou roka 2009, keď kríza ich počet skresala asi o 15 %. Pomer domácich a zahraničných turistov bol pred rokom 2004 približne vyrovnaný, dnes Slováci už tvoria okolo 60 %. Medzi ubytovanými zahraničnými turistami dlhodobo vedú Česi, medzi jednodňovými zase Poliaci.
(Zdroj: HNONLINE)

Oživenie po kríze

27. 1. 2010 Odhad tohtoročného rastu svetovej ekonomiky v najnovšej prognóze zvýšil Medzinárodný menový fond. Znamená to, že oživenie z globálnej finančnej krízy a svetovej recesie je rýchlejšie, ako sa čakalo. V tomto roku by mal globálny rast podľa fondu dosiahnuť 3,9 %, hoci ešte vlani bol 3,1 %.
V budúcom roku by sa mal rast svetovej ekonomiky ešte zrýchliť, na 4,3 percenta. Výrazne sa zlepšili výhľady pre vyspelé krajiny, kde sa doteraz počítalo s rastom hrubého domáceho produktu v rozsahu 1,3 %. Aktuálna prognóza predpokladá v tejto skupine štátov rast 2,1 %. Fond odhaduje zníženie rastu na budúci rok USA, Francúzsku a Japonsku. MMF predpovedá výrazne rýchlejší rast aj Rusku. Platí to na tento aj budúci rok. V tomto roku fond očakáva o niečo lepšie čísla než doteraz v krajinách strednej a východnej Európy, naopak, budúcoročný vývoj v týchto krajinách vidí o niečo horšie. Globálny rast potiahne naďalej Čína, ktorej ekonomika by v mala v tomto roku vzrásť o 10 %.
(Zdroj: HNONLINE)
august 2025
T po ut st št pi so ne
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
33 11 12 13 14 15 16 17
34 18 19 20 21 22 23 24
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má meniny Dominik, Dominika
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner