Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Opatrnosti nie je nikdy dosť

To čo chceme, je vždy o pár centimentrov ďalej, ako dosiahneme.

Umenie nie je upútať na seba pozornosť, ale vyhnúť sa následkom.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Ja nič, to Murphy

Aj keď pochopíte princíp, ktorý hýbe vesmírom, ženská logika pre vás navždy zostane tajomstvom.

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Ako sa správajú veci - VIII. večer

Neživé predmety sa vedia pohybovať len natoľko, aby ti zavadzali.

Ak vytočíš zlé číslo, nikdy nie je obsadené.

Ak predstierate, že ste iný ako ste v skutočnosti, tak kvôli divadlu vám nezostane čas na odstránenie toho, čo práve divadielkom zakrývate.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Zákony sexu

Jediný spôsob, ako si udržať muža, je držať ho v náručí.

Posteľ v živote človeka plní svoju skutočnú funkciu len počas krátkeho obdobie. Toto treba mať na pamäti a využiť ten kus nábytku naplno, ako sa len, respektíve kým sa len dá.

Je výhodnejšie byť krásna ako rozumná, pretože priemernému mužovi to lepšie vidí, ako myslí.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Život treba žiť

Pri nádhernom mauzóleu Rotschildovcov na frankfurtskom cintoríne sa zastaví chudobný Kohn. Dlho stavbu bez slova obdivuje. Potom si potichu pre seba závistlivo povzdychne: „Tí si ale žijú!“

Najväčšou kvalitou peňazí je ich kvantita. (Spinoza)

Všetko na svete má, zrejme kvôli zachovaniu rovnováhy, svoj protiklad. Ku hmote dnes máme antihmotu, k peniazom dieru vo vrecku, k ilúziám hrču na hlave, no a k dôvtipu máme ľudskú závisť...

(Zrnká úsmevu)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Závisloť SR na Ruskom plyne sa zníži

25. 10. 2010 Závislosť Slovenska od dodávok ruského plynu cez Ukrajinu sa zníži. Krajiny v prípade problémov s prísunom suroviny z Ruska môže čerpať plyn z Rakúska.
Spätný chod plynu umožnili stavebné úpravy na rakúskom uzly plynovodu v Baumgartene. Spätný tok by mal slovenský zabezpečiť dostatok plynu aj v čase najvyššej spotreby. Stavebné práce si v rakúskom Baumgartene vyžiadali štyri milióny eur (98,1 milióna Sk), z toho polovicu hradí Európska únia.

Ceny plynu sa zatiaľ meniť nebudú

12. 10. 2010 Ceny plynu pre domácnosti sa tento rok meniť nebudú. Informoval o tom hovorca úradu M.Lupták.
Rozhodol o tom Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) po tom, čo zamietol návrh spoločnosti Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) na zmenu cien zemného plynu pre domácnosti. Spoločnosť SPP predložila návrh 3. septembra 2010, v ktorom žiadala ešte v tomto roku zmenu ceny zemného plynu pre domácnosti o vyše 7 % a zmenu ceny zemného plynu určeného na výrobu tepla pre domácnosti o vyše 10 %. Regulačný úrad po preštudovaní návrhov a podkladov zistil, že neboli úplné, a preto nebolo možné objektívne posúdiť oprávnenosť a opodstatnenosť zmien rozhodnutia.

Inflácia v Česku zrýchlila na 2 %

12. 10. 2010 Medziročná inflácia v Česku v septembri mierne zrýchlila rast na 2 % po predchádzajúcom dvojmesačnom raste o 1,9 %.
V porovnaní s augustom spotrebiteľské ceny klesli o 0,3 % vďaka lacnejším letným zájazdom, niektorým potravinám a pohonným hmotám. Centrálna banka tipuje, že za celý tento rok dosiahne miera inflácie v Česku 2,1 %, čo podľa tímu ekonómov znamená, že Česká národná banka tak nemusí v najbližšej dobe zvyšovať úrokové sadzby. Ekonómovia ďalej tvrdia, že neistý je hlavne vývoj v budúcom roku, kedy môže inflácia vzrásť kvôli cenám energií a možnému zvýšeniu dane z pridanej hodnoty.

Výnos z diaľničných známok

11. 10. 2010 V budúcom roku štát plánuje vybrať od motoristov za diaľničné nálepky približne 55,54 milióna €, čo je o dve pätiny viac, ako sa odhadovalo v tomto roku.
Ministerstvo dopravy uviedlo, že príjmy z kupónov stúpnu hlavne kvôli vyšším cenám, ale počíta sa aj z miernym nárastom predaja známok. Od januára ceny diaľničných známok narastú v priemere o 40,4 %. Ročná známka bude stáť 50 € z pôvodných 36,5 € a za týždennú nálepku motoristi zaplatia 7 €, pričom v súčastnosti stojí 4,9 €. O plánovanom zvýšení cien od januára ešte musí rozhodnúť vláda.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner