Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Márnivosť môže byť nebezpečná

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

Tým, že sa človek nafúkne, ešte sa nestane balónom a nezačne lietať.

Ak si nevieš pomôcť sám, sotva ti pomôžu iní. Len blázni sa uchádzajú o pomoc u tých, ktorí dokážu len škodiť.

(Murphyho zákony v bájkach)
Manželstvo a rodina

Nemá zmysel hádať sa so ženou keď je unavená, alebo oddýchnutá.

Čím dlhšie zostane človek slobodný, tým je slávnejší.

Nadávanie za istých okolností poskytuje rovnakú úľavu ako modlitba.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Veci sa kazia

Nezamestnaný otec piatich detí dá posledné peniaze jasnovidke, aby mu vyveštila, aká budúcnosť ho čaká. Jasnovidka začne: Ste otcom troch detí... Nie troch, piatich – opravuje ju zákazník. To si myslíte vy.

Hlavný rozdiel medzi človekom a strojom je v tom, že dobre namazaný stroj nerobí taký hluk.

Zdravím susedko, kam máte tak naponáhlo? – žoviálne sa pýta sused suseda. Ale, žena ma vydurila s deťmi púšťať šarkana. A kam sa chystáte vy? Ja idem na stanicu čakať šarkana. čakať Príde k nám svokra.

(Murphyho zrnká II)
Politika a politici

Demokracia je zriadenie zabezpečujúce, aby sme nemali lepšiu vládu, ako si zasluhujeme.

Politik je ako futbalový tréner. Dostatočne múdry na to, aby zhrua pochopil hru, a dosť hlúpy na to, aby si myslel, že ju môže vyhrať.

Na tom, aby z prachu vesmíru vznikla Zem, pracoval celý vesmír tisícky rokov. Na to, aby sa Zem zmenila na vesmírny prach, stačí jeden hlúpy politik a pár sekúnd.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphyho rady

Ak pri predných dverách vykrikuje vaša žena, aby ste ju pustili dnu a pri zadných dverách šteká váš pes, otvorte najskôr psovi. Tým získate istotu, že aspoň ktosi stíchne.

S manželkou je to ako s pištoľou. Keď ju máš dlhšiu dobu, máš chuť strieľať.

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

(Murphyho zrnká II)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Zisk slovenských bank stúpol takmer o polovicu

2. 11. 2010 Slovenské banky za 9 mesiacov tohto roka zvýšili čistý zisk medziročne o takmer polovicu na 383,79 milióna eur. Vyplýva to z výkazov, ktoré zverejnila Národná banka Slovenska.
Čisté úrokové výnosy bánk v prvom štvrťroku mierne vzrástli, a to na 1,25 miliardy eur oproti 1,18 miliardy eur v rovnakom období vlaňajška. Výnosy z poplatkov a provízií sa zdvihli o približne desatinu na 431,37 milióna eur.

Zisk microsoftu vzrástol

29. 10. 2010 Čistý zisk poprednej svetovej softvérovej spoločnosti Microsoft v prvom štvrťroku jej finančného roka vďaka silnému predaju vlajkových produktov Windows a Office vzrástol v medziročnom porovnaní o 51 % na 5,4 miliardy dolárov.
Výsledky, ktoré firma zverejnila vo štvrtok po uzavretí búrz, prekonali očakávania trhu a odvrátili obavy z hrozby, ktorú by pre Microsoft mohol predstavovať nový produkt iPad od konkurenčnej firmy Apple. Tržby spoločnosti vzrástli o 25 % na 16,2 miliardy dolárov a zisk na akciu sa zvýšil o 22 centov na 62 centov.

Zisk z výberu mýta zaostáva o 10 %

29. 10. 2010 Výnosy z predaja diaľničných nálepiek za rok 2010 štát dosiahne viac ako predpokladal a prekoná tak očakávania Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o 5 %, zatiaľ čo zisk z mýta zaostáva za odhadmi o 10 % .
K 30.septembru utŕžila NDS z predaja nálepiek 30 miliónov eur, čo je o 1,5 milióna viac, ako predpokladala. Na začiatku roka sa očakávalo, že mýto ovplyvní výnosy NDS na úrovni 153 miliónov, skutočné výnosy sa ku koncu roka blížia však len k 137 miliónom eur. To dostáva NDS do pozície, že musela pristúpiť k redukcii nákladov, čo sa môže dotknúť aj čiastočných opráv diaľnic a rýchlostných ciest.

Dôvera Slovákov v ekonomiku sa mierne zhoršila

28. 10. 2010 Ekonomická dôvera podnikov a spotrebiteľov sa v októbri mierne oslabila.
Ukazovateľ spadol na 91,9 bodu zo septembrových 92,7 bodu. Medziročne sa v 10. mesiaci zvýšil o 14,5 bodu, udržal sa však pod dlhodobým priemerom, informoval Štatistický úrad.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner