Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Typy ľudí - VI. večer

Drobné záležitosti vezmi do rúk hneď, dôležité sa aj tak nevybavia nikdy.

Odkladanie vylučuje nudu. Ten, kto všetko odkladá, nemá nikdy pocit, že nemá čo robiť.

Odkladanie práce nás väčšinou ochráni od vyrušovania (napr. od poverenia inými úlohami).

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Ako bojovať s klebetou

Ohňom a mečom ničia nepriateľa barbari. V civilizovanej spoločnosti na to stačí jedovatý jazyk.

Čas, potrebný na to, aby ste späť získali povesť zničenú klebetou, je nepriamo úmerný k času, potrebnému na stratu povesti.

Ak ste sa stali predmetom klebety, nemôžete jednoducho vystúpiť z hry.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a múdrosť

Múdry páli mosty za sebou, hlupák pred sebou.

Keď človek získa múdrosť a rozvahu, je už príliš starý na to, aby ich využil.

Tam, kde múdry potrebuje odvahu, hlúpemu stačí šťastie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Dobré sa rýchlo pominie, bieda akoby nemala konca.

Klamstvo, ktoré sa nedá dokázať, má cenu pravdy.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

(Murphyho zákony v bájkach)
Zákony života

Ľudská predstavivosť má svoje hranice oveľa nižšie, ako sú hranice možností vecí kaziť sa.

Obísť problém sa nedá bez toho, aby ste nezakopli. Zakopnete vždy v okamihu, keď to najmenej očakávate.

Človek problémy nemá riešiť, ale obchádzať.

(Murphyho zákonník)

Nenaleťte na „greenwashing“ firiem. Chcú od vás len vymámiť viac peňazí

22. 6. 2023 Čoraz viac firiem sa začína orientovať na ekologické produkty. Často je to len manipulatívny marketing, ako umelo zvýšiť ceny. Viacerých Slovákov v priebehu posledného roka oslovil ich dodávateľ energií s tým, či by si nechceli priplatiť za plyn alebo elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Za príplatok zopár eur k ich mesačnej faktúre by tak mohli získať energiu, ktorá by mala byť oveľa zelenšia, čím by pozitívne prispeli k ochrane životného prostredia.
Realita je však celkom iná a rozhodne za niekoľko eur navyše nebudete spotrebovávať oveľa ekologickejšiu elektrinu či plyn. V skutočnosti ide len o marketingový trik, ktorým sa dodávatelia snažia získať dodatočné tržby za doplnkové služby. Takýmto praktikám, keď spoločnosti uvádzajú nepravdivé či tendenčné informácie o svojich výrobkoch alebo službách, aby vyzerali ekologicky, sa hovorí greenwashing. A tento manipulatívny marketingový prístup si osvojujú firmy čoraz častejšie.
Na postup energetických dodávateľov pred časom upozornil aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Regulátor vystríhal spotrebiteľov, aby si poriadne rozmysleli, či uzatvoria dodatky k svojim štandardným zmluvám o dodávkach elektriny či plynu, pretože sa často zaviažu k vyšším platbám na dlhšie obdobie.
Greenwashing na vzostupe. Nielen energetické firmy zneužívajú naivitu a slabú informovanosť spotrebiteľov. Greenwashing je v poslednej dobe na vzostupe.
Firmy vždy nasledujú trendy a aktuálne je trend ‚byť zelený‘. Značky tak siahajú po týchto motívoch a posolstvách. Cieľom je vytvoriť v mysliach zákazníkov asociáciu, že značka XY je uvedomelá, a preto ju v procese rozhodovania uprednostním pred tou ‚nezelenou‘. Alebo môžeme spomenúť aj skratkové asociácie priamo v mieste predaja, keď napríklad značka šampónov na vlasy použije zelenú farbu na obale, čo evokuje eko/bio,“ hovorí marketingová konzultantka Veronika Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Najčastejšie sa môžeme stretnúť s greenwashingom pri produktoch bežnej dennej spotreby. Tie nie sú finančne až také náročné a zákazníci ich často nakupujú impulzívne alebo bez zohľadnenia racionálnych apelov.
B
(Zdroj: www.aktuality.sk/)

Toyota obnovila výrobu vo Všetkých závodoch v Japonsku

18. 4. 2011 Toyota, najväčšia automobilka na svete, v pondelok prvýkrát od marcového zemetrasenia obnovila výrobu vo všetkých svojich závodoch v Japonsku.
Montážne linky sa znovu rozbiehajú vo všetkých 18 japonských továrňach Toyoty, hoci im stále chýba asi 150 typov súčiastok. Aj z tohto dôvodu tak bude zatiaľ vyrábať len polovičný počet vozňov. Nedostatok súčiastok tiež negatívne ovplyvnil výrobu ostatných osobných áut vo svete. Toyota kvôli prerušeniu prevádzky nemohla od 14. marca do minulého piatku vyrobiť 260 tisíc áut, nedostatok vozov, najmä menších typov tak pocítili aj trhy od Malajzie po Spojené štáty.

Inflácia na Slovenský zrýchlila

15. 4. 2011 Inflácia na Slovensku meraná národnou metodikou zrýchlila v marci už štvrtý mesiac po sebe, a to na 3,8 %.
Vo februári inflácia dosiahla 3,5 %. Informoval o tom dnes slovenský Štatistický úrad. Harmonizovanú infláciu v treťom mesiaci roka ťahali tradične potraviny a nealkoholické nápoje, ktoré medziročne zdraželi o 6,9 % v porovnaní s februárovým prírastkom o 6,5 %. Ceny v kategórii bývanie a energie stúpli o 6,2 %.

Japonsko vyzvalo G7 k intervencii

15. 4. 2011 Japonský minister financií Jošihiko Noda vyzval krajiny G7, aby pozorne sledovali vývoj na devízových trhoch a v prípade potreby intervenovali.
Krajiny podnikli spoločné intervencie kvôli prudkému rastu jenu po zemetrasení v Japonsku. Podla Noda sa krajiny zhodli, že marcová intervencia bola účinná a podarilo sa jej zmierniť prehnané pohyby devízových kurzov. O presnejších akciách na trhoch v budúcnosti zatiaľ predstavitelia skupiny nerokovali.

Rast tržieb v priemysle sa spomalil

13. 4. 2011 Rast tržieb v slovenskom priemysle sa vo februári spomalil, stále si však udržiava dvojcifernú úroveň.
Podľa údajov Štatistického úradu SR sa totiž dynamika rastu priemyselných tržieb znížila z januárových 19,5 % na 16,6 %. Vo finančnom vyjadrení dosiahli tržby v priemysle v druhom mesiaci roka 6,113 mld. Eur.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Roland
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner