Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho postrehy

Jeden iniciatívny blbec je horší ako teroristické komando!

Príslovie hovorí, že to, čo môžeš urobiť zajtra a pozajtra, máš spraviť dnes a budeš mať dva dni voľna. Ale ak to, čo máš urobiť zajtra a pozajtra, odložíš, na popozajtra budeš mať tiež dva dni voľna.

Svadba je cena, ktorú zaplatia muži za sex. Sex je cena, ktorou zaplatia ženy za svadbu.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony po slovensky

Nešťastie nechodí po horách ale medzi ľuďmi.

Nešťastie čaká na teba za rohom.

Nešťastie chodí po horách, pomedzi ľudí, čaká na teba za rohom, chodí ti oproti a práve teraz sa ti ide prihodiť.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Človek a byrokracia

Byrokratická pravidlá rastú rovnakou rýchlosťou ako burina.

Aj byrokratovi sa ťažko odoláva prosbe povedanej päsťou.

Sú takí, ktorí šťastlivo prešli živí cez mínové pole. Oveľa menej je takých, ktorí prešli živí cez byrokratickú mašinériu.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Parkinsonove zákony - V. večer

Pomyselná dôlžitosť a zložitosť práce rastie úmerne s časom, ktorý je na jej vykonanie.

Priprav sa na to, že najväčšie uznanie sa dostane tomu, kto spravil najmenej.

Niekedy sa nedá vedieť, kto má pravdu, ale vždy sa dá vedieť, kto je šéfom.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Život je žart...

Absolútny Škót je ten, kto pri ceste vlakom odloží do puzdra okuliare, ak za oknom práve nie je pekná krajina.

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

(Myšlienky bez cla)

Zmeny vo verejnej výskumnej inštitúcii

13. 9. 2021 Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 243/2017 Z. z. o verejnej výskumnej inštitúcii a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony zohľadňuje skúsenosti nadobudnuté pri príprave transformácie organizácií Slovenskej akadémie vied na verejné výskumné inštitúcie v roku 2018.
Cieľmi návrhu zákona sú najmä
- zmena zloženia správnej rady (doplnenie členov vymenúvaných zakladateľom),
- zmena zloženia vedeckej rady (doplnenie odborníkov z príbuzných oblastí),
- zmena vedeckej rady z obligatórneho orgánu na fakultatívny,
- doplnenie doktorandov do voličskej základne verejnej výskumnej inštitúcie,
- zmena pri vymenúvaní vedúceho organizačnej zložky (presun pôsobnosti zo zakladateľa na riaditeľa),
- doplnenie možnosti zámeny prioritného majetku (jeho zámena nie je v súčasnosti možná),
- zníženie počtu dokumentov zakladaných do zbierky listín,
- zavedenie vekového obmedzenia zamestnancov verejnej výskumnej inštitúcie obdobne ako pri vysokoškolských učiteľoch, resp. pri pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.
K

Pripravuje sa novela zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke

13. 9. 2021 Dôvodom na vypracovanie návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je implementácia dvoch európskych nariadení.
Ďalším dôvodom sú úpravy a doplnenia vyplývajúce z aplikácie zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v praxi, najmä: - v rámci zníženia administratívnej záťaže opravovní vozidiel sa navrhuje zrušenie certifikácie opravovní a v súvislosti s tým sa vypúšťajú ustanovenia týkajúce sa certifikovaných miest opravy; pri ťažkých dopravných nehodách, ktoré mali vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, bude postačovať, aby oprava vozidla bola vykoná na základe informácií od výrobcu s príslušným technologickým vybavením, - v súvislosti s činnosťou technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality a technickej služby montáže plynových zariadení sa navrhuje predĺžiť platnosť poverenia s tým, že po ukončení činnosti technickej služby do začiatku fungovania novej technickej služby bude potrebné odovzdať typovému schvaľovaciemu orgánu informačný systém, - v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, sa navrhujú zaviesť viaceré obmedzenia pre tých držiteľov povolení, ktorí reálne dané pracoviská nestavajú a mnohokrát iba zámerne blokujú miesto v existujúcej sieti, - navrhuje sa upraviť niektoré parametre pre výpočet ďalšej kontrolnej linky v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, ktoré vychádzajú zo zaznamenaných údajov v informačných systémoch. Navrhuje sa, aby návrh zákona nadobudol účinnosť 1. novembra 2021 okrem ustanovení súvisiacich s implementáciou nariadenia (EÚ) 2019/2144, ktoré nadobúdajú účinnosť 6. júla 2022, a nových povinností pre technické služby, ktoré vzídu z výberového konania, ktoré nadobudnú účinnosť od 20. mája 2023. Zákon o prevádzke vozidiel sa dotýka: a) výrobcov a zástupcov výrobcu, ktorí vyrábajú typ vozidla alebo vykonávajú hromadné prestavby typu vozidla, vyrábajú typ systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky, b) prevádzkovateľov vozidla, c) technických služieb overovania, technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality, technickej služby montáže plynových zariadení, d) nakladajúcich organizácií, osôb zodpovedných za nakládku vozidiel v nakladacej organizácii, odosielateľov, e) oprávnených osôb technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality, montáže plynových zariadení a ich pracovníkov, f) osôb prispievajúcich do registra prevádzkových záznamov (osoby vykonávajúce diagnostiku, opravy alebo údržbu cestných motorových vozidiel alebo vykonávajúcich opravy karosérií, osoby vykonávajúce predaj ojazdených cestných motorových vozidiel, poisťovne, leasingové spoločnosti, znalci, osoby vykonávajúcich služby v oblasti organizovania a realizácie dražieb cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie a kalibráciu tachografov, požičovne cestných motorových vozidiel, osoby prevádzkujúce webové sídlo s ponukami na predaj a kúpu cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie alebo iné zásahy v rámci softvéru riadiacej jednotky motorového vozidla), g) orgánov štátnej správy: Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Ministerstvo vnútra SR, okresné úrady, okresné úrady v sídle kraja, Slovenská obchodná inšpekcia, orgány Policajného zboru, inšpektoráty práce.
K

Ďalšia rana pre automobilky

10. 9. 2021 Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Dotácie na solárne panely sa minuli za niekoľko hodín

8. 9. 2021 V projekte Zelená domácnostiam II pribudlo v pondelok takmer 900 nových žiadostí o poukážku na fotovoltické panely. Rezervovaná je tak celá suma podpory vo výške 1,3 milióna eur, ktorú Slovenská inovačná a energetická agentúra mimoriadne uvoľnila na fotovoltické inštalácie.
Registrácia pritom bola spustená až od 15.00 h. Žiadosti o poukážky na slnečné kolektory je možné naďalej podávať. SIEA o tom informovala na svojej internetovej stránke.
„Záujem domácností o poukážky na fotovoltické panely presiahol vyčlenenú sumu aj ďalšie voľné prostriedky, ktoré zostali po nevyužitých poukážkach. Spolu bolo zaregistrovaných takmer 900 nových žiadostí v celkovej hodnote 1,3 milióna eur,“ uviedla SIEA.
Pôvodne agentúra na fotovoltické panely vyčlenila sumu 1,1 milióna eur. Žiadosti o poukážky na slnečné kolektory je možné podávať až do naplnenia zásobníka, v ktorom bola v aktuálnom období vyčlenená suma 1,5 milióna eur.
SIEA informovala o doplnení dodatočných finančných prostriedkov v celkovej výške 5,2 milióna eur na projekt Zelená domácnostiam II v prvej polovici augusta.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Rakúšania na Orave odmietli milióny od štátu

6. 9. 2021 Rakúsky dodávateľ Miba bol jednou z prvých lastovičiek na našom trhu, ktorá predpovedala Slovensku štatút automobilovej veľmoci. Na Orave totiž pôsobí už takmer tri desaťročia a zamestnáva približne tisíc pracovníkov, čím sa radí medzi najväčších zamestnávateľov v regióne.
Kubínsky závod však v posledných rokoch vysiela zmiešané signály. Pred príchodom krízy ho trápil spomaľujúci automotive segment a nástup elektromobility. Následne prišla korona, keď fabrika oznámila hromadné prepustenie desiatok ľudí a teraz jej do kariet nehrá ani čipová kríza.
Ešte v roku 2016 pritom oznámila zámer vybudovať na Orave novú nástrojáreň obsluhujúcu sesterské fabriky po celom svete. Investícia stála 14,5 milióna eur, mala vytvoriť 160 pracovných miest a podnik mal na ňu čerpať dotáciu vo výške 3,2 milióna eur.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Monika
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner