Zmeny pre autoškoly
19. 4. 2022
Novela zákona č. 93/2005 Z. z. o autoškolách si kladie za cieľ riešiť aktuálny problém nedostatočného počtu vodičov s oprávnením skupiny C, D a ich podskupín CE, DE.
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky čelí zvýšeným požiadavkám zo strany jednotlivých zložiek Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (PZ, HaZZ, HZS ako aj civilných zložiek) o rozšírenie, prípadne získanie vodičských oprávnení hlavne skupín C, D a podskupín CE a DE. Nakoľko sa od roku 2005 nevykonáva výcvik brancov v pôsobnosti Ministerstva obrany Slovenskej republiky, v celospoločenskom meradle je nedostatok vodičov pre nákladné vozidlá ako aj autobusy. Pre plnenie potrieb (služobných úloh) organizačných jednotiek Ministerstva vnútra Slovenskej republiky a Ministerstva obrany Slovenskej republiky nie je možné, aby príslušníci PZ, HaZZ, HZS, profesionálni vojaci, vojaci zaradení do aktívnych záloh ako aj civilní alebo štátni zamestnanci absolvovali výcvik v autoškole na vlastné náklady.
Podľa novely zákona správnym orgánom na registráciu autoškoly je okresný úrad v sídle kraja, v ktorého územnom obvode je autoškola a zároveň zodpovedným zástupcom môže byť iba osoba registrovaná v jednej autoškole. Prevádzkovateľ autoškoly môže zriadiť jednu prevádzku alebo viacero prevádzok autoškoly len na mieste, ktoré je v územnej pôsobnosti okresného úradu v sídle kraja, ktorý vydal osvedčenie o registrácii autoškoly. Autoškola Ministerstva vnútra SR ako aj autoškola Ministerstva obrany SR bude podliehať štandardnej kontrole zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR, nakoľko je potrebné zabezpečiť riadnu objektivitu pri vykonávaných kontrolách.
Inštruktorská skúška sa vykonáva po skončení inštruktorského kurzu. Inštruktorské kurzy vykonáva Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl (SKVZA), podľa osobitného predpisu (§ 5 ods. 1 zákona č. 359/2000 Z. z. o Slovenskej komore výcvikových zariadení autoškôl).
Ministerstvo vnútra SR v súčasnosti disponuje 77 inštruktormi, ktorí zabezpečujú svojou činnosťou rôzne kurzy výcvikov pre viac ako 12 750 vodičov rôznych organizačných jednotiek v pôsobnosti Ministerstva vnútra SR (HaZZ, PZ, ŠS, VS, HZS). Títo inštruktori spĺňajú všetky podmienky zákona č. 93/2005 Z. z. o autoškolách, okrem absolvovania výcviku prostredníctvom Slovenskej komory výcvikových zariadení autoškôl a skúšok stanovenou touto komorou. Samotná komora však nevykonáva žiadnu lektorskú činnosť. Pre získanie skúšky je nutné absolvovať školenie u jednej zo spolupracujúcich autoškôl. Inštruktori v pôsobnosti Ministerstva vnútra SR ako jediní na Slovensku vykonávajú základný špeciálny výcvik pre vodičov špecialistov pri používaní Zvláštneho výstražného znamenia ZVZ (vozidlá s právom prednosti v jazde s použitým svetelných a zvukových výstražných signálov). Inštruktori autoškoly Ministerstva vnútra SR ako aj Ministerstva obrany SR nebudú môcť vykonávať výučbu v súkromných autoškolách, tým pádom nebude žiadnym spôsobom zasahované do súkromných autoškôl.
K
Psy na vyhľadávanie eurobankoviek
14. 1. 2009
Slovensko je štvrtou krajinou EÚ, ktorá má špeciálne psy na vyhľadávanie eurobankoviek.
Po narkotikách, výbušninách a zbraniach tak
policajné psy vedia odhaliť aj eurobankovky, vrátane tých falošných. Slovenská
polícia sa tým pripravila na prechod republiky na euro a zabezpečenie ochrany
eurobankoviek pred ich falšovaním, pozmeňovaním a následnou distribúciou.
Polícia už má pokutové bloky v eurách
14. 1. 2009
Štátna polícia začne od 17. januára používať pokutové bloky v eurách. Mestská polícia dostáva eurobloky z daňových úradov, ktoré ich majú od ministerstva financií.
Dvojtýždňové meškanie euroblokov pre mestskú políciu
bolo spôsobené oneskorením dodávok papiera od britského dodávateľa a tlačením
veľkého množstva viacerých druhov cenín naraz.
Nedostatok spánku zvyšuje šance na chrípku
13. 1. 2009
Odborníci vystríhajú, že ľudia, ktorí spia denne menej ako sedem hodín, sú náchylnejší podľahnúť vírusom spôsobujúcim prechladnutie alebo chrípku.
Nedostatok spánku oslabuje organizmus a imunitný systém je
menej výkonný. Štúdie ukázali, že tí čo spia menej ako spomínaných sedem hodín,
majú až trojnásobne vyššiu šancu ochorieť.
Šance na ochorenie sa zvyšujú až päťnásobne, ak je krátky nočný spánok ešte aj nekvalitný.
Prioritou pre tých, ktorí si vážia svoje zdravie, by malo byť dobre sa vyspať.
Čas investovaný do spánku sa vráti nielen v podobe lepšieho zdravia ale aj vo
vyššej produktivite.
Vlastenectvo končí pri lyžiarskych svahoch
13. 1. 2009
Rakúske lyžiarske strediská sú oproti tým našim dvojnásobne drahšie. Ale zjazdoviek a výťahov je množstvo, všetky zjazdovky sú upravené a zasnežené, pri každom vleku či výťahu sa dá najesť. Diaľnica k nim je dostupná.
Porovnanie s našimi lyžiarskymi strediskami v Malých Karpatoch však dopadlo zle. Napriek
tomu, že teploty boli viac než týždeň pod nulou, jedna zjazdovka nebola
zasnežená vôbec, takže vlek nefungoval, druhá len veľmi úzko. Obsluha vleku
sedela v búdke pri štarte.
K vyjdeniu ju neinšpirovalo ani
to, že neskúsenejší lyžiari potrebujú pomoc, hoci to patrí k jej povinnostiam.
Majitelia a zamestnanci stredísk v Malých Karpatoch svorne
tvrdia, že majú objektívnu nevýhodu oproti rakúskym, pretože nemajú za sebou
vysoké hory. Kedy si však konečne
uvedomia, že nielen ony konkurujú rakúskym strediskám, ale aj rakúske konkurujú
im. Ako regionálne lyžiarske strediská by mohli celkom prosperovať. Chce to len
riadne pracovať. Slovenské vlastenectvo pri nevybudovaných službách na našich
lyžiarskych svahoch veľmi rýchlo skončí.