Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Zmeny pre autoškoly

8. 4. 2022 Novela zákona č. 93/2005 Z. z. o autoškolách si kladie za cieľ riešiť aktuálny problém nedostatočného počtu vodičov s oprávnením skupiny C, D a ich podskupín CE, DE.
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky čelí zvýšeným požiadavkám zo strany jednotlivých zložiek Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (PZ, HaZZ, HZS ako aj civilných zložiek) o rozšírenie, prípadne získanie vodičských oprávnení hlavne skupín C, D a podskupín CE a DE. Nakoľko sa od roku 2005 nevykonáva výcvik brancov v pôsobnosti Ministerstva obrany Slovenskej republiky, v celospoločenskom meradle je nedostatok vodičov pre nákladné vozidlá ako aj autobusy. Pre plnenie potrieb (služobných úloh) organizačných jednotiek Ministerstva vnútra Slovenskej republiky a Ministerstva obrany Slovenskej republiky nie je možné, aby príslušníci PZ, HaZZ, HZS, profesionálni vojaci, vojaci zaradení do aktívnych záloh ako aj civilní alebo štátni zamestnanci absolvovali výcvik v autoškole na vlastné náklady.
Podľa novely zákona správnym orgánom na registráciu autoškoly je okresný úrad v sídle kraja, v ktorého územnom obvode je autoškola a zároveň zodpovedným zástupcom môže byť iba osoba registrovaná v jednej autoškole. Prevádzkovateľ autoškoly môže zriadiť jednu prevádzku alebo viacero prevádzok autoškoly len na mieste, ktoré je v územnej pôsobnosti okresného úradu v sídle kraja, ktorý vydal osvedčenie o registrácii autoškoly. Autoškola Ministerstva vnútra SR ako aj autoškola Ministerstva obrany SR bude podliehať štandardnej kontrole zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR, nakoľko je potrebné zabezpečiť riadnu objektivitu pri vykonávaných kontrolách.
Inštruktorská skúška sa vykonáva po skončení inštruktorského kurzu. Inštruktorské kurzy vykonáva Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl (SKVZA), podľa osobitného predpisu (§ 5 ods. 1 zákona č. 359/2000 Z. z. o Slovenskej komore výcvikových zariadení autoškôl).
Ministerstvo vnútra SR v súčasnosti disponuje 77 inštruktormi, ktorí zabezpečujú svojou činnosťou rôzne kurzy výcvikov pre viac ako 12 750 vodičov rôznych organizačných jednotiek v pôsobnosti Ministerstva vnútra SR (HaZZ, PZ, ŠS, VS, HZS). Títo inštruktori spĺňajú všetky podmienky zákona č. 93/2005 Z. z. o autoškolách, okrem absolvovania výcviku prostredníctvom Slovenskej komory výcvikových zariadení autoškôl a skúšok stanovenou touto komorou. Samotná komora však nevykonáva žiadnu lektorskú činnosť. Pre získanie skúšky je nutné absolvovať školenie u jednej zo spolupracujúcich autoškôl. Inštruktori v pôsobnosti Ministerstva vnútra SR ako jediní na Slovensku vykonávajú základný špeciálny výcvik pre vodičov špecialistov pri používaní Zvláštneho výstražného znamenia ZVZ (vozidlá s právom prednosti v jazde s použitým svetelných a zvukových výstražných signálov). Inštruktori autoškoly Ministerstva vnútra SR ako aj Ministerstva obrany SR nebudú môcť vykonávať výučbu v súkromných autoškolách, tým pádom nebude žiadnym spôsobom zasahované do súkromných autoškôl.
K

Kvôli havárii Toyota skontroluje 3,8 milióna vozidiel

1. 10. 2009 Po smrteľnej nehodách vodičov vozidla Toyoty v USA sa nachádza japonský koncern pred najväčšou kontrolou svojich automobilov v histórii spoločnosti.
Ak sa potvrdí, že tragická nehoda pri San Diegu bola spôsobená vinou technického nedostatku automobilu, Toyota dá preskúmať autoservisom 3,8 milióna automobilov. Má sa to týkať ôsmich modelov Toyoty. Skontrolované by mali byť vozidlá vyrobené za posledných šesť rokov. Za naliehavú označil záležitosť aj americký dopravy. Úrady majú správy o 100 nehodách, pri ktorých došlo k zaseknutiu plynového pedálu do rohožky, ktorá nebola dostatočne prilepená. Toyota už požiadala zákazníkov, aby odstránili rohožky pred sedadlom vodiča. Kontrolu vozidiel chce firma uskutočniť až po skončení oficiálneho vyšetrovania nedávnej nehody. V USA by sa mali kontrolovať modely Camry, Avalon, Prius, Tacom, Lexus ES350, Tundra, IS250 a IS350. Japonská agentúra Kjódo uviedla, vozidlá uvedených modelov Toyota preskúma aj v iných krajinách.
(Zdroj: SME)

Ufóni sa zatiaľ nenašli

30. 9. 2009 Odkedy funguje centrum na hľadanie mimozemskej inteligencie hľadáme našich vesmírnych susedov. Zatiaľ márne. O prítomnosti mimozemskej rasy zatiaľ dôkazov niet. Vedci sa preto tešia aj z nálezu vody na Mesiaci či Marse alebo aspoň z nového typu rádiového signálu, ktorý na začiatku skúmania ani nedokážu identifikovať.
Článok s názvom Hľadanie medzihviezdnej komunikácie vyšiel práve pred päťdesiatimi rokmi v prestížnom magazíne Science. Vznik inštitútu SETI – centra, ktoré sa už polstoročie zaoberá hľadaním rádiových dôkazov o existencii cudzej vesmírnej inteligencie, bol odpoveďou na tento článok. NASA v roku 1967 vypustila do vesmíru sondy Voyager, ktoré nesú na palube zlaté disky s informáciami o Zemi, Mozartovu hudbu i pozdravy v 54 jazykoch sveta. Voyager 1 je dnes asi najvzdialenejší ľudský objekt a NASA predpokladá, že v roku 2015 opustí našu slnečnú sústavu a dostane sa do medzihviezdneho priestoru. A je možné, že ju tam nejakí inteligentní tvorovia nájdu. Dovtedy sa dá zapojiť do programu SETI home.
(Zdroj: SME)

Zlacnie mobilné telefonovanie?

30. 9. 2009 Na Slovensku by mobilné volanie mohlo zlacnieť. Telekomunikačný úrad by mal totiž regulovať prepojovacie poplatky, ktoré si medzi sebou účtujú operátori. Tí budú povinní stanoviť cenu za ukončenie volaní v mobilnej sieti tak, aby obsahovala len náklady spojené s poskytovaním tejto služby.
Rozhodnutie zatiaľ nie je právoplatné a operátori sa proti nemu môžu odvolať. Hoci Orange a Telefonica O2 reguláciu privítali, ich očakávania sú rozdielne. Orange predpokladá zrušenie asymetrických poplatkov do siete tretieho operátora, Telefonica O2 čaká, že sa potvrdí súčasná výška sadzieb, prípadne bude výraznejšie zvýhodnená. Závery rozhodnutia zatiaľ nevyhodnocuje T-Mobile.
(Zdroj: HNONLINE)

Mobilná sieť štvrtej generácie

30. 9. 2009 Na vývoji novej mobilnej siete štvrtej generácie sa podieľali aj Slováci. Na vývoji siete pracoval tím, ktorý viedol Igor Stano, pôvodom z liptovského Važca. Novú mobilnú sieť v najbližších týždňoch spustí ako prvý na svete jeden z najväčších amerických operátorov Verizon.
Nová sieť štvrtej generácie by mala byť niekoľkonásobne rýchlejšia ako jej predchodca. Očakáva sa od nej, že umožní ďalšie služby a navyše s obrovskou rýchlosťou. Popri telefonovaní budú môcť ľudia vo veľkom surfovať po internete, sledovať televíziu naživo, alebo aj cez videopožičovňu. Operátori pomocou jedného zariadenia na sieti dokážu obslúžiť výrazne väčší počet zákazníkov, čo im umožní ísť dole s cenou. Do popredia sa dostanú služby ako rýchly internet či mobilná televízia. Dnes dôležité služby, napr. SMS, budú ponúkané ako doplnkové k iným službám a nebude dôvod, aby sa za ne platilo. Špeciálne mobily pre sieť štvrtej generácie zatiaľ nie sú. Výskumný pracuje len s testovacím telefónom štvrtej generácie.
(Zdroj: PRAVDA)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Cyprián
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner