Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho zákony po slovensky

Nešťastie chodí po horách, pomedzi ľudí, čaká na teba za rohom, chodí ti oproti a práve teraz sa ti ide prihodiť.

Nešťastie nečaká za rohom, nešťastie ti ide oproti.

Nešťastie čaká na teba za rohom.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Hlúposti sa medze nekladú

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Miesto, z ktorého sa najlepšie kibicuje, je vždy hráčovi za chrbtom.

Dávajte si pozor na to, čo hovoríte. Hlavne vtedy, ak sa zdá, že vás nikto nepočúva.

Radšej byť bohatým ako hlúpym.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a spoločnosť

Dobré úmysly robia správanie človeka nepredvídateľným.

Spoločnosť je ako osol a nie automobil... Ak príliš pritlačíte, začne kopať a pokúsi sa vás vyhodiť zo sedla.

Je lepšie byť živým šakalom, ako mŕtvym levom. Najlepšie je byť živým levom. A obyčajne aj ľahšie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Človek očami klasikov

Medzi ľuďmi sa nič nešíri rýchlejšie ako klebeta.

Múdry človek netvrdí nič, čo by nevedel dokázať.

Tak ako vlna, ktorá sa preliala pomimo, sa znova nevráti, ani hodina, ktorá sa minula.

(Myšlienky bez cla)

Vplyv stavebného zákona na cestný zákon

11. 2. 2025 Zákon č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) sa mení vzhšadom na schválenú novú stavebné legislatívu.
Dochádza k precizovaniu pôsobnosti špeciálneho stavebného úradu aj pre vybavovanie ohlásenia stavieb a stavebných úprav pozemných komunikácií. Zároveň sa ustanovuje, že špeciálny stavebný úrad pre diaľnice (Ministerstva dopravy SR) je príslušným aj pre povoľovanie stavieb a ohlasovanie stavieb a stavebných úprav na diaľničnom odpočívadle, ako aj na povoľovanie a vybavovanie ohlásenia stavieb súvisiacich s prevádzkou týchto stavieb.
Dochádza k zmene pojmov v súvislosti s kolaudáciou stavieb podľa nového stavebného zákona. Zároveň v nadväznosti na poznatky z aplikačnej praxe, kedy vlastník vedenia bezdôvodne zdržuje jeho prevzatie a stavebník musí vykonávať jeho údržbu a zabezpečovať prevádzku, sa ustanovuje, že vlastník alebo prevádzkovateľ vedenia, vlastník alebo správca pozemnej komunikácie alebo iného diela je povinný uhradiť stavebníkovi náklady na údržbu, prevádzku a zabezpečenie tejto stavby až do jej prevzatia.
K

K poisteniu automobilu patrí aj pomoc na cestách

25. 1. 2010 Asistenčné služby poisťovní k povinnému zmluvnému poisteniu sú už takmer totožné, rozdiely sú zväčša v limitoch. Poisťovne, v ktorých je automobil poistený, pomôžu aj v núdzi, v prípade, že sa pokazilo auto a nemožno pokračovať v ceste. Poisťovne sa zhodujú v tom, že využiť ich asistenčné služby môžu všetci poistení motoristi, ktorí mali nehodu, poruchu alebo im vozidlo ukradli. Ak náklady prevýšia stanovené limity, budú hradené poisteným. O voľbe asistenčnej služby, ktorá bude v prípade potreby poskytnutá, rozhodne asistenčná centrála poisťovne.
Asistenčné služby poisťovne „pribaľujú“ zväčša zadarmo k poistke. Priplatiť si za ne je potrebné iba pri nižších balíkoch poistenia v Allianz Slovenskej poisťovni. V cene sú pri poistení Optimal. K základným asistenčným službám v prípade nehody patrí príchod cestnej služby, oprava poškodeného vozidla na mieste, odtiahnutie vozidla do najbližšej autoopravovane alebo jeho úschova. Ak oprava vozidla potrvá dlhšie, vo väčšine prípadov viac ako osem hodín, a nie je možné pokračovať v ceste, poisťovňa tiež nájde a zaplatí ubytovanie. Poisťovňa Uniqa preplatí dve noci, ostatné poisťovne iba jednu. Alternatívou k prenocovaniu je pokračovanie v ceste alebo návrat domov inými prostriedkami. Poisťovňa zaplatí lístok na autobus, taxi alebo vlak, v prípade nehody v zahraničí tiež letenku. Na návrat domov môžete využiť tiež náhradné vozidlo, ktoré vám poisťovňa na potrebný čas zapožičia. Vrátiť ho väčšinou treba po jednom dni, v Uniqe do dvoch dní a v Generali do troch dní. Poisťovne v prípade poruchy automobilu poisťovne ponúkajú v podstate rovnaké asistenčné služby ako pri nehode. Rozdiel je v tom, že ich už tak ochotne ako pri nehode nepreplácajú. Napríklad poisťovňa Axa s opravou, odťahom alebo návratom domov pomôže, náklady však zaplatíte sami. Pri poruche auta niektoré poisťovne navyše sledujú vek vozidla, ktoré sa pokazilo. Poisťovňa Generali napríklad pomôže s opravou pokazeného auta, ak nie je staršie ako desať rokov, podľa poisťovne Axa by nemalo byť staršie ako osem rokov. V prípade poruchy môžu byť asistenčné služby rôzne, podľa toho, čo sa pokazilo. Napríklad poisťovňa Kooperativa ponúka otvorenie dverí v prípade straty kľúčov, výmenu nesprávneho paliva v nádrži alebo výmenu pneumatiky na mieste v prípade defektu. Pomoc poisťovne však nie je neobmedzená. Pri jednotlivých asistenčných službách si poisťovne stanovujú limit, do ktorého budú službu hradiť. Napríklad, poisťovňa Union zaplatí ubytovanie v hoteli najviac za 50 eur za noc, v poisťovni Generali sú limity stanovené tak, aby vo väčšine prípadov v plnej výške pokryli náklady asistenčného zásahu.
(Zdroj: HNONLINE)

Drahšie prihlášky na vysoké školy

24. 1. 2010 Žiaci, ktorí sa hlásia na vysoké školy musia načrieť hlbšie do vrecka. Univerzity si za prihlášky pýtajú o niekoľko eur viac. Lacnejšie sú elektronické prihlášky.
Trnavská Univerzita sv. Cyrila a Metoda zvýšila ceny o 7 €, Univerzita Komenského v Bratislave si za prijímacie konania pýta od 33 do 70 €, maturanti hlásiaci sa na Prešovskú univerzitu dajú za prihlášku 34 €. Stredoškoláci okrem prihlášok na vysokú školu musia pridať do obálky aj overené vysvedčenia. U notárov zaplatia za jednu stranu 1,33 €.
(Zdroj: PRAVDA)

Éra bezplatného poskytovania webových správ končí

21. 1. 2010 Vlastník prestížneho amerického denníka New York Times ohlásil, že od budúceho roka skončí s bezplatným poskytovaním článkov cez internet. Bude pritom používať takzvaný meraný model. Užívatelia stránky NYTimes si každý mesiac budú môcť zadarmo prečítať iba určitý počet článkov z jednotlivých stránok, potom sa im zobrazí výzva, aby si zaplatili za neobmedzený prístup. Informovalo o tom vedenie spoločnosti Times Company, vydavateľ denníka.
Podľa webových stránok denníka manažéri jeho vydavateľa zatiaľ neuviedli, koľko budú za neobmedzený prístup na stránku vyberať, ani koľko článkov si budú čitatelia môcť prečítať zadarmo. Tento počet sa podľa nich možno bude meniť v závislosti na stave ekonomiky a dopyte. Stránky newyorského denník sú v Spojených štátoch najpopulárnejším novinovým webom. Mesačne ich navštívi okolo sedemnásť miliónov Američanov. Poplatky za prístup na svoje stránky v súčasnosti vyberajú dva denníky. Jedným je The Wall Street Journal a druhým jeho konkurent Financial Times.
(Zdroj: HNONLINE)

Príplatok pre obéznych

20. 1. 2010 Na lietadlo spoločnosti Air France-KLM si obézni cestujúci budú musieť za letenku na lietadlo spoločnosti platiť takmer dvojnásobne viac ako doteraz. K tomuto opatreniu firmu vedie skutočnosť, že takíto pasažieri sa do jedného kresla nezmestia a zaberajú teda aj časť vedľajšieho sedadla, ktoré by mohol využiť niekto iný.
Hovorkyňa spoločnosti potvrdila, že objemnejší cestujúci si priplatia 75 % ceny za susedné kreslo, čo po odrátaní ďalších poplatkov zahrnutých v cene letenky znamená plný tarif. Medzi rôznymi dôvodmi pre zavedenie tohto opatrenia aerolinky uviedli ako hlavný bezpečnostný dôvod: obézni pasažieri nie sú schopní si zapnúť bezpečnostný pás na vlastnom kresle a keď sa chcú zaistiť, potrebujú úchytku susedného sedadla, čo by nešlo, ak by niekto mal odvahu ho obsadiť.
(Zdroj: PRAVDA)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Želmíra
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner