Vláda schválila koncepciu strategickej komunikácie
13. 3. 2024
Riadenie a realizácia strategickej komunikácie bude prebiehať predovšetkým v pôsobnosti štátnej a verejnej správy. Vláda v stredu schválila Návrh koncepcie strategickej komunikácie SR. Cieľom koncepcie je budovať rámec, ktorý má posilniť schopnosť štátu včasne, zrozumiteľne a efektívne informovať spoločnosť o prioritách, rozhodnutiach a výsledkoch vlády.
„Účelom dokumentu je aj eliminácia absencie systémového ukotvenia mechanizmu koordinovanej strategickej komunikácie, ktorá umožnila najmä zahraničným a tuzemským mimovládnym organizáciám svojvoľne realizovať strategickú komunikáciu štátu bez prebrania zodpovednosti za jej dosahy na slovenskú spoločnosť," uvádza sa v predkladacej správe. Riadenie a realizácia strategickej komunikácie bude prebiehať predovšetkým v pôsobnosti štátnej a verejnej správy. Implementácia koncepcie stanovuje základné východiská a princípy strategickej komunikácie a zároveň navrhuje mechanizmus medzirezortnej koordinácie ministerstiev a Úradu vlády SR.
S
(Zdroj: aktuality.sk)
Vlastenectvo končí pri lyžiarskych svahoch
13. 1. 2009
Rakúske lyžiarske strediská sú oproti tým našim dvojnásobne drahšie. Ale zjazdoviek a výťahov je množstvo, všetky zjazdovky sú upravené a zasnežené, pri každom vleku či výťahu sa dá najesť. Diaľnica k nim je dostupná.
Porovnanie s našimi lyžiarskymi strediskami v Malých Karpatoch však dopadlo zle. Napriek
tomu, že teploty boli viac než týždeň pod nulou, jedna zjazdovka nebola
zasnežená vôbec, takže vlek nefungoval, druhá len veľmi úzko. Obsluha vleku
sedela v búdke pri štarte.
K vyjdeniu ju neinšpirovalo ani
to, že neskúsenejší lyžiari potrebujú pomoc, hoci to patrí k jej povinnostiam.
Majitelia a zamestnanci stredísk v Malých Karpatoch svorne
tvrdia, že majú objektívnu nevýhodu oproti rakúskym, pretože nemajú za sebou
vysoké hory. Kedy si však konečne
uvedomia, že nielen ony konkurujú rakúskym strediskám, ale aj rakúske konkurujú
im. Ako regionálne lyžiarske strediská by mohli celkom prosperovať. Chce to len
riadne pracovať. Slovenské vlastenectvo pri nevybudovaných službách na našich
lyžiarskych svahoch veľmi rýchlo skončí.
Bezpečnostný pás je stále najdôležitejší bezpečnostný prvok
13. 1. 2009
Jednoduchý nápad prežil od roku 1959 do dnešných dní a podľa odhadov ho čaká svetlá budúcnosť. Bez zapnutého pásu sú airbagy, deformačné zóny či iné bezpečnostné vynalézy takmer na nič.
Vynález konštruktéra švédskej automobilky
bol ocenený ako jeden z ôsmich patentov, ktoré mali najväčší význam pre ľudstvo
za posledných sto rokov. Nils Bohlin sa tak zaradil k takým legendárnym
vynálezcom ako Benz, Edison či Diesel.
História trojbodových bezpečnostných pásov
1959 - Trojbodové bezpečnostné pásy Volvo na predných
sedadlách
1967 - Dvojbodové bezpečnostné pásy vzadu ako štandard
1969 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom vpredu
1971 - Upozornenie na nezapnuté pásy vpredu
1972 - Trojbodové bezpečnostné pásy vzadu
1986 - Trojbodový bezpečnostný pás na prostrednom mieste vzadu
1987 - Mechanické napínače bezpečnostných pásov
1991 - Automatické výškové nastavovanie pásov vpredu
1992 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov vpredu
1993 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom na všetkých sedadlách
1996 - Obmedzovače sily bezpečnostných pásov vpredu
1999 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách
1999 - Obmedzovače sily bedrových bezpečnostných pásov vpredu
2003 - Upozornenie na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách
2003 - Pyrotechnické napínače bedrových pásov vpredu
2003 - Adaptívne obmedzovače sily vpredu
2007 - 2-stupňové obmedzovače sily pre deti vzadu
2008 - Adaptívne obmedzovače sily pri nárazoch malou rýchlosťou (PRS) vpredu
Protézy z odpadu
12. 1. 2009
Umelú náhradu nohy z plechoviek od nápojov a pančúch zostrojila jedna nadácia z Thajska.
Vďaka takejto protéze, ktorá získala aj
zápis do Guinessovej knihy rekordov, nadácia zabezpečila kvalitnejší život už
tisíckam pacientov. Nadácia už údajne vyrobila 30 000 takýchto protéz. Projekt
nadácie je postavený na zbere plechoviek a iného alumíniového odpadu.
Nový favorite icon (grafický symbol) Google
12. 1. 2009
Spoločnosť Goggle opäť zmenila svoj grafický symobol. Favicon (favorite icon) Goggle sa naposledy menil v máji.
Písmeno "g" i naďalej zostáva ako ústredný motív
korporátnej identity firmy. Symbol vychádza z návrhu brazílskeho študenta. Biele písmeno "g" má farebné
červeno-modro-žlto-zelené pozadie. Symbol sa zobrazuje v prehliadačoch vedľa
názvu aktuálne zobrazenej stránky. Firma nevylučuje, že čoskoro dôjde k ďalšej
zmene symbolu.