Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Územná pôsobnosť členov dobrovoľnej stráže prírody

19. 11. 2024 Jedným z hlavných cieľov novely zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny je upraviť územnú pôsobnosť členov dobrovoľnej stráže prírody.
Územná pôsobnosť je aktuálne spravidla nastavená na pomerne rozsiahle územia, napr. na celé kompetenčné územia správ chránených krajinných oblastí alebo prípadne na celé územie Slovenskej republiky. Doplnením, resp. upravením pôsobnosti členov dobrovoľnej stráže prírody sa zužuje ich územná kompetencia na pozemky v ich vlastníctve, správe, nájme alebo obhospodarovaní alebo na iné pozemky po písomnej dohode s ich vlastníkom, správcom, nájomcom alebo obhospodarovateľom, pričom dôjde k racionalizácií výkonu ich činnosti a zamedzeniu prípadného zneužívania výhod, ktorými disponovali pri výkone kontrolnej činnosti.
K

Zmeny vo verejnej výskumnej inštitúcii

13. 9. 2021 Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 243/2017 Z. z. o verejnej výskumnej inštitúcii a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony zohľadňuje skúsenosti nadobudnuté pri príprave transformácie organizácií Slovenskej akadémie vied na verejné výskumné inštitúcie v roku 2018.
Cieľmi návrhu zákona sú najmä - zmena zloženia správnej rady (doplnenie členov vymenúvaných zakladateľom), - zmena zloženia vedeckej rady (doplnenie odborníkov z príbuzných oblastí), - zmena vedeckej rady z obligatórneho orgánu na fakultatívny, - doplnenie doktorandov do voličskej základne verejnej výskumnej inštitúcie, - zmena pri vymenúvaní vedúceho organizačnej zložky (presun pôsobnosti zo zakladateľa na riaditeľa), - doplnenie možnosti zámeny prioritného majetku (jeho zámena nie je v súčasnosti možná), - zníženie počtu dokumentov zakladaných do zbierky listín, - zavedenie vekového obmedzenia zamestnancov verejnej výskumnej inštitúcie obdobne ako pri vysokoškolských učiteľoch, resp. pri pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.
K

Inflácia v Nemecku dosiahla takmer 28-ročné maximum

13. 9. 2021 Spotrebiteľské ceny v Nemecku vzrástli v auguste na najvyššiu úroveň takmer za 28 rokov. Uviedol to v piatok nemecký štatistický úrad Destatis, ktorý zverejnil konečné údaje. Spotrebiteľské ceny sa v auguste zvýšili medziročne o 3,9 percenta po 3,8-percentnom raste v predchádzajúcom mesiaci, informoval Destatis. Zároveň tým potvrdil predbežný odhad z 30. augusta.
Ako úrad dodal, dôvodov vysokej miery inflácie je viacero. Najviac však vývoj spotrebiteľských cien ovplyvnilo postupné zotavovanie domáceho dopytu a zrušenie dočasne zníženej dane z pridanej hodnoty od júla do konca decembra minulého roka.
Bez započítania nestabilných cien potravín a energií dosiahla inflácia v auguste 2,8 percenta. Ceny energií sa zvýšili o 12,6 percenta a ceny potravín o 4,6 percenta.
Harmonizovaná miera inflácie zaznamenala v auguste 3,4 percenta, čo predstavuje najvyššiu úroveň od júla 2008, v ktorom rovnako dosiahla 3,4 percenta.
Na porovnanie, v júli predstavovala 3,1 percenta. Aj tieto údaje predstavujú potvrdenie predbežného odhadu z konca augusta.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Pripravuje sa novela zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke

13. 9. 2021 Dôvodom na vypracovanie návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je implementácia dvoch európskych nariadení.
Ďalším dôvodom sú úpravy a doplnenia vyplývajúce z aplikácie zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v praxi, najmä: - v rámci zníženia administratívnej záťaže opravovní vozidiel sa navrhuje zrušenie certifikácie opravovní a v súvislosti s tým sa vypúšťajú ustanovenia týkajúce sa certifikovaných miest opravy; pri ťažkých dopravných nehodách, ktoré mali vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, bude postačovať, aby oprava vozidla bola vykoná na základe informácií od výrobcu s príslušným technologickým vybavením, - v súvislosti s činnosťou technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality a technickej služby montáže plynových zariadení sa navrhuje predĺžiť platnosť poverenia s tým, že po ukončení činnosti technickej služby do začiatku fungovania novej technickej služby bude potrebné odovzdať typovému schvaľovaciemu orgánu informačný systém, - v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, sa navrhujú zaviesť viaceré obmedzenia pre tých držiteľov povolení, ktorí reálne dané pracoviská nestavajú a mnohokrát iba zámerne blokujú miesto v existujúcej sieti, - navrhuje sa upraviť niektoré parametre pre výpočet ďalšej kontrolnej linky v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, ktoré vychádzajú zo zaznamenaných údajov v informačných systémoch. Navrhuje sa, aby návrh zákona nadobudol účinnosť 1. novembra 2021 okrem ustanovení súvisiacich s implementáciou nariadenia (EÚ) 2019/2144, ktoré nadobúdajú účinnosť 6. júla 2022, a nových povinností pre technické služby, ktoré vzídu z výberového konania, ktoré nadobudnú účinnosť od 20. mája 2023. Zákon o prevádzke vozidiel sa dotýka: a) výrobcov a zástupcov výrobcu, ktorí vyrábajú typ vozidla alebo vykonávajú hromadné prestavby typu vozidla, vyrábajú typ systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky, b) prevádzkovateľov vozidla, c) technických služieb overovania, technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality, technickej služby montáže plynových zariadení, d) nakladajúcich organizácií, osôb zodpovedných za nakládku vozidiel v nakladacej organizácii, odosielateľov, e) oprávnených osôb technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality, montáže plynových zariadení a ich pracovníkov, f) osôb prispievajúcich do registra prevádzkových záznamov (osoby vykonávajúce diagnostiku, opravy alebo údržbu cestných motorových vozidiel alebo vykonávajúcich opravy karosérií, osoby vykonávajúce predaj ojazdených cestných motorových vozidiel, poisťovne, leasingové spoločnosti, znalci, osoby vykonávajúcich služby v oblasti organizovania a realizácie dražieb cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie a kalibráciu tachografov, požičovne cestných motorových vozidiel, osoby prevádzkujúce webové sídlo s ponukami na predaj a kúpu cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie alebo iné zásahy v rámci softvéru riadiacej jednotky motorového vozidla), g) orgánov štátnej správy: Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Ministerstvo vnútra SR, okresné úrady, okresné úrady v sídle kraja, Slovenská obchodná inšpekcia, orgány Policajného zboru, inšpektoráty práce.
K

Ďalšia rana pre automobilky

10. 9. 2021 Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner