Spolupráca medzi Microsoftom a Yahoo
29. 7. 2009
Dohodu o spolupráci v oblasti internetového vyhľadávania a online reklamy uzavreli Microsoft a Yahoo. Ich spoločným záujmom je ohrozenie postavenia terajšieho lídra na trhu, spoločnosti Google.
v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
Dohoda Microsoftu umožní prístup k užívateľom druhého najznámejšieho
vyhľadávača. V chystanej ofenzíve proti Google by to mala byť silná zbraň. Najväčšiemu svetovému výrobcovi softvéru by rozšírené
publikum malo pomôcť presadiť svoj nový vyhľadávač Bing. Microsft verí, že Bing
je prinajmenšom rovnako dobrý vyhľadávač jako Google, ak nie lepší.
Yahoo teda na svojich stránkach použije
technológiu nového vyhľadávača Bing
namiesto interne vyvíjanej technológie vyhľadávania. To dá Microsoftu väčšiu
možnosť presvedčiť návštevníkov populárnej stránky Yahoo, aby začali používať
Bing namiesto Google, na ktorý sú zvyknutí.
Yahoo sa stane zasa predajcom internetovej reklamy Microsoftu. Softvérový
koncern poskytne Yahoo svoju technológiu Microsoft AdCenter. Spoločnosti si výnosy
budú deliť.
Spoluprácu, o ktorej sa hovoriť začalo už niekedy v roku 2005, ešte musia
schváliť regulačné úrady. Jej začiatok sa preto môže oddialiť.
(Zdroj: PLUSKA)