Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho vynálezy

Vodotesné čajové vrecko ušetrí nervy všetkým, ktorí prácne lovia čajové vrecko na dne čajníka.

Predtým, ako si začnete strihať nechty, natrite ich na červeno – ľahšie ich potom nájdete na koberci.

Nočnú lampu na slnečnú energiu ocení každý, kto hľadá pod lampou tmu.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho múdre pravdy

Dobre vyšliapané chodníky nikam nevedú a na nevyšliapaných si už nejeden vykrútil krk.

Usmievajte sa, zajtra bude ešte horšie a pozajtra už možno vôbec nebude.

Kto veciam rozumie, toho je škoda posadiť na šéfovskú stoličku.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Všeobecné ustanovenia

Človek musí vždy robiť viac vecí naraz a vždy sa najskôr pustí do takej, ktorá sa potom ukáže byť plne zbytočnou.

Skazené veci vyzerajú vždy lepšie, ako tie neskazené.

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

(Murphyho zákonník)
Život je smiešny

Pýta sa nepodnikateľ svojho priateľa podnikateľa: „Poraď mi, čo mám robiť?! Lekár mi povedal, že mi hrozí úplná strata pamäti.“ „Najlepšie urobíš, ak začneš robiť veľké dlžoby.“

„Moja manželka vzala všetky vkladné knižky a ušla.“ „To máš dobré! Moja ich zobrala tiež, išla do obchodu a navyše sa ešte aj vrátila!“

Sudca vojde do sály, buchne kladivkom a oznamuje: „Skôr ako začneme, musím vám povedať jednu vec. Obhajoba mi zaplatila 5 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Obžaloba mi zaplatila 3 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Aby bol proces spravodlivý, vraciam obhajobe 2 000 €.

(Myšlienky bez cla)
Ja nič, to Murphy

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

Najlepšie je nerobiť nič a pripravovať sa na to, že bude ešte horšie.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Školský zákon – zásadné zmeny

29. 7. 2022 Dňa 1. 1. 2022 nadobudla účinnosť novela z. č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov – zákon č. 415/2021 Z. z. Priniesla rad zmien týkajúcich sa nielen vzdelávacích štandardov, učebných plánov a osnov, ale aj stupňov vzdelania, či hodnotenia žiakov.
Novela zmenila a upravila niektoré ustanovenia doposiaľ platného právneho predpisu v oblasti:
1. charakteristiky pojmov
Vyššie spomínaný zákon novo charakterizuje pojem žiak, dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, dieťa alebo žiak s nadaním, vzdelávacia oblasť, vyučovací predmet, profilový predmet, medzinárodný program, národné školstvo, národná škola, národnostná trieda, národnostné školské zariadenie, účastník výchovy a vzdelávania, ale aj inkluzívne vzdelávanie.
2. princípov výchovy a vzdelávania
Výchova a vzdelávanie sú (okrem iného) legislatívne založené i na princípoch získať kompetencie:
• v oblasti komunikačných schopností, využívania digitálnych technológií, komunikácie v štátnom jazyku, cudzom jazyku a v národnostnej škole, národnostnej triede alebo v národnostnom školskom zariadení aj v jazyku národnostnej menšiny,
• v oblasti prírodných vied, humanitných vied, technických vied, matematickej gramotnosti, finančnej gramotnosti, čitateľskej gramotnosti, pohybu a zdravia, kompetencie k celoživotnému učeniu, ale tiež sociálne, umelecké i občianske kompetencie, ako aj podnikateľské schopnosti.
3. cieľov výchovy a vzdelávania
Do okruhu cieľov výchovy a vzdelávania zahŕňame možnosť žiakovi a dieťaťu získať kompetencie vo vyššie uvedených oblastiach.
4. štátnych vzdelávacích programov
Štátne vzdelávacie programy vymedzujú najmä ciele vzdelávania a vzdelávacie štandardy pre predprimárne vzdelávanie a ciele vzdelávania, rámcové učebné plány a vzdelávacie štandardy pre základné vzdelávanie, stredné a vyššie odborné vzdelávanie, pričom sa môžu členiť na vzdelávacie cykly. V úvode uvádzaná právna norma v tejto časti v sebe zahŕňa nielen obsah štátneho vzdelávacieho programu, ale aj jeho záväznosť pre príslušný stupeň vzdelania.
5. školského vzdelávacieho prog¬ramu
Tento vzdelávací program musí byť vypracovaný v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania a príslušným štátnym vzdelávacím programom. Zákon novo stanovuje jeho obsah, súlad medzinárodného programu s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania a jeho zverejňovanie (okrem učebných osnov) riaditeľom školy.
6. individuálneho vzdelávacieho programu
Podľa tohto programu sa s informovaným súhlasom zákonného zástupcu alebo zástupcu zariadenia môže vzdelávať
a) dieťa alebo žiak, ktorého špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby neumožňujú, aby sa vzdelávali podľa školského vzdelávacieho programu školy, ktorú navštevuje, a ani podľa vzdelávacích programov určených pre školy, ktoré vzdelávajú deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, alebo
b) žiak, ktorému bolo povolené individuálne vzdelávanie v základnej škole.
7. výchovného programu
Štátny výchovný program vymedzuje odporúčaný obsah výchovy a vzdelávania v školských zariadeniach. Je základným dokumentom školského zariadenia, podľa ktorého sa uskutočňuje výchovno-vzdelávacia činnosť v školskom zariadení, pričom musí byť vypracovaný v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania.
8. rámcových učebných plánov, vzdelávacích štandardov, učebných plánov a učebných osnov.
9. pedagogickej dokumentácie a ďalšej dokumentácie
Pedagogická dokumentácia školy alebo školského zariadenia je súbor dokumentov, ktorými sa riadi výchovno-vzdelávací proces, a podľa ktorých škola alebo školské zariadenie vydáva verejné listiny a rozhodnutia.
10. výchovno-vzdelávacieho jazyka
Výchovno-vzdelávacím jazykom je vyučovací jazyk a výchovný jazyk. Posledná novela školského zákona upozorňuje na skutočnosť, že pre deti a žiakov patriace k národnostným menšinám sa výchova a vzdelávanie zaručuje v národnostných školách, národnostných triedach a národnostných školských zariadeniach s tým, že sa im zabezpečuje okrem práva na osvojenie si štátneho jazyka i právo na výchovu a vzdelanie v jazyku príslušnej národnostnej menšiny.
Výchova a vzdelávanie sa môže tiež uskutočňovať ako bilingválne vzdelávanie v štátnom jazyku a súčasne v cudzom jazyku.
11. edukačných publikácií
Edukačnou publikáciou je podľa znenia zákona učebnica, učebný text a pracovný zošit.
Na vzdelávanie v školách sa používajú len publikácie schválené ministerstvom školstva a iné edukačné publikácie a edukačný softvér, ktoré nie sú schválené týmto ministerstvom, ale sú v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania. Na vyučovanie predmetu náboženstvo alebo náboženská výchova možno používať edukačné publikácie schválené štátom uznanou cirkvou alebo náboženskou spoločnosťou.
12. zabezpečenia materiálno-technického vybavenia
Podľa znenia platnej legislatívnej úpravy môže ministerstvo školstva obstarať materiálno-technické vybavenie pre školy, v ktorých sa vzdelávanie považuje za sústavnú prípravu na povolanie.
Tento štátny orgán bezodplatne prevedie ním obstarané materiálno-technické vybavenie do správy materskej, základnej alebo strednej školy v zriaďovateľskej pôsobnosti orgánu miestnej štátnej správy v školstve alebo materskej školy v zriaďovateľskej pôsobnosti ústredného orgánu štátnej správy, alebo vlastníctva obce či samosprávneho kraja a do správy nimi zriadenej materskej školy, ktorá je právnickou osobou, základnej školy, ktorá je právnickou osobou, alebo strednej školy výlučne na účel výchovy a vzdelávania v príslušnej materskej, základnej alebo strednej škole, materskej školy, ktorá je právnickou osobou, základnej školy, ktorá je právnickou osobou, alebo strednej školy, ktoré nie sú zriadené obcou, samosprávnym krajom alebo orgánom miestnej štátnej správy v školstve, alebo zriaďovateľa materskej školy, ktorá nie je právnickou osobou, alebo základnej školy, ktorá nie je právnickou osobou, výlučne na účel výchovy a vzdelávania v príslušnej materskej škole alebo príslušnej základnej škole.
13. experimentálneho overovania
Cieľom experimentálneho overovania je získať alebo overovať v praxi poznatky, skúsenosti, podnety, implementáciu poznatkov a skúseností na zmeny a obnovu pedagogických dokumentov, na vytvorenie alternatívnych vzdelávacích programov alebo výchovných programov, overovanie zahraničných modelov, prípadne ich uplatnenie na podmienky škôl a školských zariadení. Zákon č. 415/2021 Z. z. novo stanovuje podmienky pre toto experimentálne overovanie.
14. stupňov vzdelania
Podľa nového znenia školského zákona základné vzdelanie sa člení na
a) primárne vzdelanie, ktoré získa žiak úspešným absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu pre prvý stupeň základnej školy alebo absolvovaním posledného ročníka základnej školy, ak ide o žiaka s mentálnym postihnutím alebo s mentálnym postihnutím v kombinácii s iným postihnutím. Dokladom o získanom stupni vzdelania a získanej kvalifikácii je vysvedčenie,
b) nižšie stredné vzdelanie, ktoré získa žiak úspešným absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu pre druhý stupeň základnej školy, úspešným absolvovaním prvého ročníka päťročného vzdelávacieho programu odboru vzdelávania v strednej škole, do ktorého sa prijímajú žiaci z ôsmeho ročníka základnej školy, úspešným absolvovaním štvrtého ročníka osemročného vzdelávacieho programu odboru vzdelávania v strednej škole, úspešným absolvovaním externého testovania za účelom získania nižšieho stredného vzdelania, ktorého sa na základe žiadosti môže zúčastniť fyzická osoba, ktorá dosiahla primárne vzdelanie a skončila povinnú školskú dochádzku úspešným absolvovaním komisionálnej skúšky na získanie nižšieho stredného vzdelania v rámci vzdelávacieho programu nižšieho stredného odborného vzdelávania.
15. dokladov o získanom vzdelaní
Dokladom o získanom vzdelaní je osvedčenie o získaní predprimárneho vzdelania, vysvedčenie, osvedčenie o absolvovaní časti vzdelávacieho programu, osvedčenie o zaškolení, osvedčenie o zaučení, vysvedčenie o záverečnej skúške, vysvedčenie o maturitnej skúške, vysvedčenie o absolventskej skúške a absolventský diplom, záverečné vysvedčenie a vysvedčenie o štátnej jazykovej skúške.
16. povinnej školskej dochádzky
Nové podmienky platnej legislatívy stanovujú nielen zásady, ktoré musí dodržať zákonný zástupca pri prihlásení výnimočne prijatého dieťaťa, ktoré nedovŕšilo 6 rokov veku na povinnú školskú dochádzku, či jeho povinnosť prihlásiť dieťa na plnenie povinnej školskej dochádzky (zápis), ale aj prípady, kedy je žiak so zdravotným znevýhodnením oslobodený od vzdelávania. Svojim znením zákon tiež určuje ukončenie povinnej školskej dochádzky žiakovi ôsmeho ročníka vzdelávacieho programu základnej školy, ktorý dovŕšil vek 16 rokov, ale stanovuje i zásady individuálneho štúdia a individuálneho učebného plánu.
17. sústavy škôl
V tejto časti právneho predpisu dochádza k zmenám týkajúcich sa:
• mesačného príspevku zákonného zástupcu na čiastočnú úhradu výdavkov v materskej škole,
• zaraďovania detí do tried v predprimárnom vzdelávaní,
• posúdenia školskej spôsobilosti v predprimárnom vzdelávaní detí, ktoré dosiahli vek 6 rokov,
• oslobodenia dieťaťa so zdravotným znevýhodnením od predprimárneho vzdelávania,
• delenia základnej školy na triedy a počet žiakov v nich,
• zriaďovanie špecializovaných tried v základnej škole,
• možností základnej školy a jej žiakov,
• absolvovania časti štúdia strednej školy v zahraničí,
• stanovenia najnižších počtov žiakov stredných škôl,
• zaradenia žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do triedy strednej školy,
• prestupu na inú strednú školu,
• preradenia zo strednej na základnú školu,
• postupu do vyššieho ročníka strednej školy,
• zanechania štúdia,
• zdravotnej spôsobilosti,
• výučby na základnej umeleckej a jazykovej škole.
18. foriem organizácie výchovy a vzdelávania
Výchova a vzdelávanie sa v školách organizuje dennou alebo externou formou štúdia.
19. hodnotenia žiakov a opatrení vo výchove v základných a stredných školách
Hodnotenie žiaka sa vykonáva podľa úrovne dosiahnutých výsledkov vo vyučovacom predmete priebežne počas školského roka a súhrnne na vysvedčení za prvý polrok a druhý polrok školského roka.
20. komisionálnych skúšok v základných a stredných školách
Na základe novely školského zákona sa žiak hodnotí podľa výsledkov komisionálnej skúšky, ak: vykonáva rozdielovú skúšku v strednej škole, požiada o preskúšanie plnoletý žiak alebo zákonný zástupca neplnoletého žiaka, podá vyučujúci pedagogický zamestnanec alebo riaditeľ školy podnet na preskúšanie žiaka, neprospel z vyučovacieho predmetu, študuje podľa individuálneho učebného plánu v strednej škole, je oslobodený od povinnosti dochádzať do školy, vykonáva na konci prvého polroka a druhého polroka v konzervatóriu alebo v škole umeleckého priemyslu skúšku z umeleckej praxe a skúšku z profilového predmetu, plní školskú dochádzku osobitným spôsobom, vzdeláva sa individuálne alebo vykonáva komisionálnu skúšku s cieľom získať nižšie stredné vzdelanie.
21. prijímania na výchovu a vzdelávanie
Legislatívne sa novo upravujú zásady:
• prijímania detí na predprimárne vzdelávanie,
• prijímania na základné vzdelanie detí, ktoré spĺňajú zákonné podmienky,
• predpokladov na prijatie na vzdelávanie v stredných školách,
• predkladania prihlášok na vzdelávanie na stredné školy,
• organizácie prijímacieho konania na strednú školu,
• prijímacej skúšky a rozhodnutia o prijatí na strednú školu,
• prijímania do vyšších ročníkov stredných škôl.
22. ukončenia výchovy a vzdelávania v stredných školách
Výchova a vzdelávanie v stredných školách môže byť ukončené záverečnou skúškou, maturitnou skúškou, alebo absolventskou skúškou.
23. maturitných komisií, skúšobných komisií pre záverečnú skúšku a skúšobných komisií pre absolventskú skúšku
Organizáciu a priebeh maturitnej skúšky zabezpečujú ústredná maturitná komisia, školská maturitná komisia a predmetová maturitná komisia. Predsedu školskej maturitnej komisie a predsedu predmetovej maturitnej komisie vymenúva do 1. marca príslušný orgán miestnej štátnej správy v školstve. Skúšajúcich členov predmetovej maturitnej komisie vymenúva do 30. apríla riaditeľ školy.
24. školských výchovno-vzdelávacích zariadení
Legislatívne je upravený príspevok na čiastočnú úhradu nákladov na činnosť školského klubu detí, centra voľného času, spojených s ubytovaním v školskom internáte, ale aj špeciálnych výchovných zariadení.
25. systému poradenstva a prevencie
V systéme poradenstva a prevencie sa vykonáva odborná činnosť, ktorou je poradenská,, psychologická, pedagogická, špeciálno-pedagogická, logopedická, liečebno-pedagogická a sociálno-pedagogická činnosť zameraná na optimalizáciu výchovného, vzdelávacieho, psychického, sociálneho a kariérového vývinu detí od narodenia až po ukončenie prípravy na povolanie. Poradenská činnosť sa poskytuje aj zákonným zástupcom detí alebo žiakov, zástupcom zariadenia, pedagogickým alebo odborným zamestnancom.
Systém poradenstva a prevencie tvoria zariadenia poradenstva a prevencie a v školách pedagogickí zamestnanci, školský podporný tím alebo odborní zamestnanci školy.
26. práv a povinností dieťaťa, žiaka a jeho zákonného zástupcu alebo zástupcu zariadenia
Podľa novej právnej úpravy má dieťa alebo žiak právo na rovnoprávny prístup ku vzdelávaniu, bezplatné vzdelanie v základných školách a v stredných školách, bezplatné vzdelanie pre deti, pre ktoré je predprimárne vzdelávanie povinné v materskej škole, ktorá je štátnou školou, vzdelanie v štátnom jazyku a materinskom jazyku, inkluzívne vzdelávanie a individuálny prístup rešpektujúci jeho rôzne výchovno-vzdelávacie potreby, schopnosti a možnosti, nadanie a zdravotný stav, bezplatné zapožičiavanie edukačných publikácií na povinné vyučovacie predmety okrem pracovných zošitov, úctu k jeho vierovyznaniu, svetonázoru, národnostnej a etnickej príslušnosti, poskytovanie poradenstva a služieb spojených s výchovou a vzdelávaním, výchovu a vzdelávanie v bezpečnom a hygienicky vyhovujúcom prostredí, organizáciu výchovy a vzdelávania primeranú jeho veku, schopnostiam, záujmom, zdravotnému stavu a v súlade so zásadami psychohygieny, úctu k svojej osobe a na zabezpečenie ochrany proti fyzickému, psychickému a sexuálnemu násiliu, na slobodnú voľbu voliteľných a nepovinných predmetov v súlade so svojimi možnosťami, záujmami a záľubami v rozsahu ustanovenom vzdelávacím programom, na informácie týkajúce sa jeho osoby a jeho výchovno-vzdelávacích výsledkov, na individuálne vzdelávanie za podmienok zákonom a náhradu škody, ktorá mu vznikla pri výchove a vzdelávaní alebo v priamej súvislosti s nimi.
K

Elektronická budúcnosť poštových služieb

13. 7. 2009 Naštartujete počítač, pozriete si náhľady obálok a rozkážete pošte, čo má so zásielkami spraviť. Takáto je elektronická budúcnosť poštových služieb.
Začali ju  prevádzkovať vo Švajčiarsku. Novinka má  názov Swiss Post Box a má osloviť nielen tých čo neustále cestujú, ale aj podniky.
Doručovatelia vďaka elektronickým poštovým službám už nebudú musieť krúžiť okolo poštových schránok, aby sa adresátom do rúk dostali v papierovej podobe faktúry, účty, či úradné zásielky. Elektronickú podobu uzavretých obálok zosníma automat a rozošle ich e-mailom.
Pri každej zásielke sa môžete rozhodnúť, čo s ňou treba spraviť – nasnímať obsah a doručiť e-mailom, archivovať na serveroch pošty, doručiť v papierovej podobe na vlastnú alebo cudziu adresu, alebo skartovať a recyklovať bez toho, aby ste sa zaujímali o obsah.
Digitálny obraz papierovej pošty funguje bez toho, aby zákazníci museli siahnuť po špeciálnych softvéroch či technológiách.  Stačí poštový klient, ktorý dokáže zobrazovať grafiku – či už v počítači, alebo mobile. Pod každým náhľadom obálky potom už stačí iba kliknúť na želanú aktivitu. Digitalizované dokumenty po spracovaní budú doručené.
Služba by mohla zaujať nielen cestovateľov, ktorí sú neustále v pohybe, ale zjednodušiť prácu môže aj podnikom. Podniky môžu ušetriť, ak  pošta zariadi kompletnú digitalizáciu a archiváciu došlej pošty.  Záujemcovia mesačne  zaplatia za službu poplatok vo výške od  14 € nahor.  Úspech služby v krajine bude závisieť od toho,  ako veľmi si ľudia zakladajú na digitálnych technológiách.  Prevádzkovateľ o tom, či novinka na trhu uspeje, zatiaľ nešpekuluje.
Pôvodne služba vznikla  v USA v spojení s virtuálnymi poštovými priečinkami.
(Zdroj: SME)

Google chystá vlastný operačný systém

8. 7. 2009 Má byť rýchly, prehľadný a otvorený. Firma ho verejnosti predstaví ešte v tomto roku. Na notebookoch s procesormi x86 a ARM by sme sa s ním mali začať stretávať od polovice budúceho roka.
Google tak ukazuje gesto, že v segmente prenosných počítačov s Androidom experimentovať netreba. Systém, ktorý bol navrhnutý pre smartfóny nie je stavaný tak, abyrovnako dobre poslúžil aj na počítačoch. To má zmeniť projekt Chrome OS, ku ktorému Google svojich partnerov povoláva.
Architektúra operačného systému je jasná – linuxové jadro, špecifické používateľské rozhranie a silné previazanie na internetové služby – vlastné aj cudzie. Všetko s maximálnou jednoduchosťou, prehľadnosťou a dôrazom na svižný beh a na bezpečnosť. Tak, ako to poznáme z webových služieb Google a prehliadača Chrome.
Úzka spolupráca s výrobcami hardvéru naznačuje, že ambíciou Google je presadiť sa so svojim systémom na trhu.
(Zdroj: SME)

Microsoft objavil v používaní Internet Explorera vážnu chybu

7. 7. 2009 Pri navštívení nesprávnej stránky získa útočník kontrolu nad vaším počítačom bez toho, aby ste si niečo všimli. Microsoft popisuje podobnými slovami novoobjavenú chybu, ktorá sa týka používania Internet Explorera na systémoch Windows XP a Server 2003.
Problém netreba podceňovať. Záplata na chybu zatiaľ neexistuje a útočníci tento problém využívajú aktívne už týždeň. Microsoft preto na svojej webovej stránke  nástroj, ktorý zmenou nastavení prehliadača prieniky znemožní. Stačí kliknúť na ikonu FixIt.
Chyba sa vyskytuje v obsluhe ActiveX Video Control prvkov. Microsof pracuje na záplate na odstránenie tohto nedostatku.
(Zdroj: SME)

Zelená Špecializovanému súdu

6. 7. 2009 Zákon o vzniku nového Špecializovaného trestného súdu podpísal prezident. Od doterajšieho Špeciálneho súdu preberie prípady korupcie a organizovaného zločinu. Informovala o tom dnes kancelária prezidenta. Špeciálny súd v máji označil Ústavny súd za protiústavný.
Hneď ako vyjde rozhodnutie o protiústavnosti Špeciálneho súdu v Zbierke zákonov, mal by vzniknúť nový súd. 
Právomoci súdu sa však rozšíria aj na prípady úkladnej vraždy, machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe či zneužívanie právomoci verejného činiteľa.Súd bude mať sídlo naďalej v Pezinku, riešiť však bude prípady z celého Slovenska.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Blažena
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner