Regionálna investičná pomoc
23. 2. 2022
Novela zákona č. 57/2018 Z. z. o regionálnej investičnej pomoci reflektuje na pretrvávajúcu situáciu spôsobenú pandémiou COVID-19, ktorá zásadným a nepredvídateľným spôsobom ovplyvnila podnikateľské subjekty vrátane tých, ktoré sú prijímateľmi investičnej pomoci.
Pri tejto skupine podnikateľských subjektov pandémia COVID-19 naviac priamo ovplyvnila ich schopnosť plniť povinnosti a podmienky na poskytnutie investičnej pomoci vyplývajúce z rozhodnutí o poskytnutí, resp. rozhodnutí o schválení investičnej pomoci.
Porušenie povinností a podmienok na poskytnutie investičnej pomoci by mohlo viesť až k rušeniu rozhodnutí o poskytnutí, resp. rozhodnutí o schválení investičnej pomoci, pričom už v rámci prvej a druhej vlny pandémie COVID-19 bolo ustálené, že „hromadné“ rušenie podpory inak prosperujúcich a riadne realizovaných investičných zámerov by bolo neželaným javom.
Na uvedené veľmi adresne reflektovala novelizácia zákona č. 57/2018 Z. z. o regionálnej investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov z decembra 2020 (zákon č. 420/2020 Z. z.) tým, že zmiernila vybrané povinnosti a podmienky, ktoré mali prijímatelia investičnej pomoci plniť v čase priamych aj nepriamych obmedzení, resp. v čase pretrvávajúceho dopadu pandémie.
Súčasne, vzhľadom na akútnu potrebu podpory hospodárskeho rozvoja v súvislosti s ozdravením ekonomiky, novela taktiež dočasne zmiernila niektoré vybrané povinnosti a podmienky na poskytnutie investičnej pomoci v prospech nových investícií, ktoré sa o investičnú pomoc uchádzajú počas pandémie.
K
110 rokov od vzniku názvu "Metro"
21. 7. 2010
Práve pred 110 rokmi bola otvorená prvá linka parížskeho metra, ktorá dala názov mestskej podzemnej doprave aj v mnohých iných mestách sveta.
Prvý úsek viedol z Vincennes cez mesto na Porte de Maillot. Metro malo byť otvorené už v apríli 1900 pri príležitosti zahájenia svetovej výstavy v Paríži. A tak v júli už žiadna osobitná sláva nebola. Prvá cesta metrom cez Paríž trvala asi polhodinu, čo bolo o 35 minút rýchlejšie ako električkou.
Názov Métro vznikol zo skratky spoločnosti, ktorá pôvodne sieť prevádzkovala: Compagnie du chemin de fer métropolitain de Paris, skrátene Métropolitain. A to sa ešte skrátilo na Métro.
V Baltskom mori sa našlo 200 ročné šampanské
20. 7. 2010
Viac ako 30 fliaš, ktoré pravdepodobne obsahujú šampanské Veuve Clicquot z 80. rokov 18. storočia, našli potápači vo vraku lode neďaleko fínskych brehov.
Po viac ako dvoch storočiach v Baltskom mori, v tme a chlade, by to mohlo byť najstaršie šampanské na svete, ktoré je možné stále ešte piť.
Fľaše sa našli vo vraku lode v blízkosti Alandského súostrovia na polovičnej ceste medzi švédskym a fínskym pobrežím, v hĺbke 55 metrov. Špecialisti, ktorí víno degustovali, ho označila za fantastické a cenu jednej fľaše odhadujú na 53 000 eur.
Magazín Forbes už aj na Slovensku
19. 7. 2010
Významný ekonomický magazín Forbes má od novembra vychádzať aj v slovenskej verzii ako mesačník.
Úvodný náklad magazínu Forbes Slovakia dosiahne 12 000 výtlačkov. Obsah časopisu budú
zo 60 % tvoriť slovenské firemné a ekonomické správy, komentáre a reportáže, zvyšok doplní obsah americkej verzie magazínu.
Volkswagen postaví v Čine nový závod
16. 7. 2010
Nemecká automobilka Volkswagen (VW) informovala o tom, že v roku 2013 postaví v Číne nový závod, ktorý bude produkovať 3000 aut ročne.
Závod by sa mal postaviť v meste I-čeng v provincii Ťiangsu na východe krajiny. Volkswagen (VW)sa rozhodol pre tento krok, pretože v krajine je vysoký dopyt po nových autách. Spoločnosť poukázala na to, že za 1. polrok tohto roka predala v Číne viac než 950.000 áut, čo je o 45,7 % viac než v prvých šiestich mesiacoch minulého roka.