Maďari riešia podvody pri očkovaní
18. 1. 2021
Muž, ktorý klamal, že je zdravotník, a nechal zaočkovať vakcínou proti ochoreniu COVID-19 nielen seba, ale i niekoľko členov svojej rodiny. Právnik, ktorému sa podarilo zmanipulovať registračný proces a dostať sa k prednostnej vakcinácii. Alebo tridsiatnička, ktorú zaočkovali vďaka jej príbuzným zamestnaným v nemocnici, hoci nemala nič spoločné so zdravotníctvom.
Aj takéto príbehy v súčasnosti prinášajú maďarské médiá. Nielen my, ale i naši južní susedia riešia problémy s tým, že šťastlivci so správnymi známosťami predbiehajú v poradovníku na očkovanie ľudí z ohrozenejších skupín.
V
Viac nakazených ľudí, no paniky je menej
18. 1. 2021
Omnoho viac nakazených, viac obetí, a zároveň menej paniky. Zatiaľ čo spoločnosť aj celý biznis na Slovensku zažívali počas jarného lockdownu strach o svoju budúcnosť, aktuálne je pandemická situácia oveľa horšia, avšak firmy si už s nástrahami koronakrízy dokážu poradiť.
Najväčším problémom podľa väčšiny podnikov je riziko výpadku pracovnej sily. Priemysel sa preto zväčša na vlastné náklady musí starať o testovanie vlastných pracovníkov a v prípade potreby ich absenciu vyriešiť bez vplyvu na výrobu. HN sa spýtali podnikov, ako prechádzajú druhou vlnou pandémie.
V
Dve tretiny Slovákov idú do hypotéky bez finančnej rezervy
13. 1. 2021
Dvom tretinám Slovákov chýba pri žiadosti o úver na bývanie finančná rezerva. Prípadne majú nestabilný príjem, alebo splácajú iné úvery, ktoré im môžu znemožniť cestu k hypotéke. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti FinGO.sk.
Do prieskumu sa zapojilo viac ako 100 finančných sprostredkovateľov z celého Slovenska.
"Najväčšie percento maklérov (65 percent) sa stretáva s tým, že klienti podceňujú finančnú prípravu na hypotekárny záväzok, nemajú vytvorenú dostatočnú finančnú rezervu, splácajú aj iné úvery, ktoré im môžu znemožniť čerpanie úveru alebo majú nestabilný príjem, ktorý im tiež môže skrížiť cestu k hypotéke," upozorňuje riaditeľka pre úvery vo FinGO.sk Eva Šablová.
"Druhou najčastejšou chybou (59 percent) je to, že klient automaticky najskôr požiada o hypotéku vo svojej banke, pritom to nemusí byť preňho to najvýhodnejšie riešenie. Ak mu jeho banka úver neschváli, automaticky sa dostáva do úverového registra," pokračuje Šablová.
Až 6 z 10 ľudí sa podľa prieskumu nechá zlákať na reklamu, či propagované úroky na hypotékach. Tie však zrejme nedostanú, alebo sú podmienené uzavretím ďalších služieb, ktoré predstavujú pre klienta ďalšie náklady.
V konečnom dôsledku tak ľudia môžu zaplatiť za úver viac, ako keby si zobrali hypotéku s vyšším úrokom.
V