Podniky sa klesajúci dopyt po jedle snažia vyriešiť špeciálnymi ponukami
10. 8. 2009
Kríza doľahla naplno na reštaurácie a pohostinstvá. Nad každým zarobeným eurom ľudia premýšľajú viac a obed či večeru v reštaurácii nahrádzajú čoraz viac domácou stravou.
Najmä pred výplatami
cítime pokles záujmu. Menej sa kupujú zákusky, viac idú hlavné jedlá a menu.
Podľa jednej z agentúr pre prieskum trhu ľudia v čase krízy uprednostnia
kvalitnejšie prostredie pred menej kvalitným a ochotnejší personál pred
menej zdvorilým.
Krízu v
stravovaní riešia podnikatelia rôzne. Niektorí vytvorili špeciálne
„krízové" menu, ktoré má nižšiu cenu
a skromnejší obsah. Iní k cene nápoja
prirátavajú nejakú službu či produkt
navyše. Niekde zase pri kúpe jedného tovaru druhý tovar dávajú zadarmo.
Pokles
dopytu po reštauračných službách signalizoval Zväz hotelov a reštaurácií ešte v
čase, keď Štatistický úrad vykazoval zelené čísla. Po zlej zimnej sezóne o nič lepšia nie je ani
letná sezóna. Tá sa síce ešte neskončila, ale výsledky pravdepodobne nebudú lichotivé.
Mnohé
zariadenia na pokles dopytu zareagovali poklesom cien, aj keď ceny vstupov sa
neznižovali.
Reštauračné
služby nie sú pritom tie, ktoré by na Slovensku vytvárali veľké zisky. Nezostáva im nič iné, pretože vláda nereaguje, nepomáha a necháva
všetku ťažobu krízovej doby na prevádzkovateľoch. Jeden z analytikov obchodu však tvrdí, že pomoc vlády
podnikateľom je v tejto situácii nezmyslom.
(Zdroj: SME )