Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a úspech

Kto chce nahor, musí najskôr ohnúť chrbát nadol.

S úspechom je to ako s voňavkou - akonáhle sa dostane na vzduch, vyprchá.

Čím viac robíte, tým menej máte.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphyho múdre pravdy

Tam, kde múdry potrebuje odvahu, hlúpemu stačí šťastie.

Kto nerozumie veciam a ani ich nevie riadiť, ten vymýšľa zákony.

Čas schôdzovania rastie kvadraticky s počtom zúčastnených.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Lož má ešte kratšie nohy ako krtko.

Kto sa chce učiť rýchlo, učí sa na vlastných chybách. Kto sa chce učiť bezpečne, učí sa na chybách iných.

Dobrého veľa nebýva, zato zlé prichádza v húfoch.

(Murphyho zákony v bájkach)
Svetlá budúcnosť

„Ďuro, slady nepríde ku stolu?“ „Nie pane, dnes ráno ste ju ráčili zastreliť.“ „Ach áno, už si spomínam. Akurát som netušil, že preto bude tak dlho naštvaná.“

Mladá slady vysvetľuje pokladníčke v banke: „Ja viem, že podpis môjho muža na šeku je trochu roztrasený, ale vôbec som netušila, že sa tak roztrasie, keď naňho namierim revolver.

Starý lord príde neskoro večer domov. Verný služobník Ďuro mu pomáha vyzliecť si kabát a pritom si potichu mrmle: „Tak čo ty starý krokodíl, už zasa si bol v bare nasávať a obchytávať mladé dievčatá, čo?“ Slord, inokedy hluchý ako poleno, naraz odpovie: „Nie, môj milý, nie. Dnes som si bol kúpiť naslúchací strojček.“

(Myšlienky bez cla)
Oheň a voda

Zo štatistiky vyplýva, že najčastejšou príčinou, pre ktorú branci nemôžu ísť na vojnu, vôbec nie je náhle úmrtie dotyčného. Podľa našich zistení s takouto diagnózou ešte nikoho neodviedli. Regrúti sa, ktovie prečo, chytajú diagnóz s oveľa nižšou šancou na úspech. Takýmito sú predovšetkým slepota a hluchota. Hluchotu neodporúčame – mohli by vás odviesť k čističom prúdových motorov. Slepota je o niečo lepšia, ale tiež to nie je bohviečo...

Dôstojník, aby povzbudil vo vojakoch bojového ducha, zápalisto reční: - Vojaci! Teraz nadišiel veľký a slávny okamih. Dnes pôjde muž proti mužovi! Tu sa opatrne ozve vojak Ábeles: - S dovolením, nemohli by ste mi ukázať toho môjho? Ja by som sa s ním hádam aj dohodol...!

Prebieha zákopová vojna. Priateľský vojak Kohn každé ráno vystrčí zo zákopu na palici svoju prilbu a nepriateľský vojak zo zákopu naproti do nej celý deň strieľa. Aj dnes Kohn vystrčí prilbu – a nič – streľba žiadna. – Hej, prečo nestrieľaš – kričí na nepriateľa vojak Kohn. – Minuli sa mi náboje, - kričí naspäť nepriateľský vojak. – Predám za dolár kus. Ak vezmeš celú tisícku, dám ti päť percent zľavu, - ponúka vojak Kohn.

(Zrnká úsmevu)

Peoplemeter a televízie

8. 2. 2010 Malej čiernej skrinke sa podarilo zrušiť už viacero programov. Ročne z reklamného koláča rozdeľuje stovky miliónov eur a závisí od nej, aké programy televízie púšťajú. Na Slovensku je už 1 200 peoplemetrov, televízie cez ne sledujú vkus 3 600 ľudí. Dôvodom majú byť dôveryhodnejšie údaje.
O programe slovenských televízií teda nerozhoduje len vkus ich manažmentov. Od zavedenia peoplemetrov je úspech relácií a ich prípadný koniec ovplyvňovaný malou vzorkou divákov.
Údaje o sledovanosti sú nekompromisné a ak sú percentá nízke alebo padajú, relácia na obrazovke končí. Naposledy slabá sledovanosť pochovala veľký projekt televízie Markíza - seriál Rádio Fresh.
Čísla z peoplemterov sú podľa šéfa sekcie poplemetrov z firmy TNS kľúčom pre televízie k tvorbe programu. Vyššie čísla znamenajú pre televíziu lepšie postavenie na trhu a tiež určujú, koľko peňazí z reklamného koláča sa dostane do konkrétnej televízie. Meraniu televízie dôverujú.
V súčasnosti je peoplemetrové meranie považované za oficiálny a v súčasnosti najpresnejší zdroj merania dát sledovanosti programov, ktorý sa využíva pri programingu televíznych staníc i pri predaji reklamy.
(Zdroj: SME)





máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner