Peoplemeter a televízie
8. 2. 2010
Malej čiernej skrinke sa podarilo zrušiť už viacero programov. Ročne z reklamného koláča rozdeľuje stovky miliónov eur a závisí od nej, aké programy televízie púšťajú. Na Slovensku je už 1 200 peoplemetrov, televízie cez ne sledujú vkus 3 600 ľudí. Dôvodom majú byť dôveryhodnejšie údaje.
O programe slovenských televízií teda nerozhoduje len vkus ich manažmentov. Od zavedenia peoplemetrov je úspech relácií a ich prípadný koniec ovplyvňovaný malou vzorkou divákov.
Údaje o sledovanosti sú nekompromisné a ak sú percentá nízke alebo padajú, relácia na obrazovke končí. Naposledy slabá sledovanosť pochovala veľký projekt televízie Markíza - seriál Rádio Fresh.
Čísla z peoplemterov sú podľa šéfa sekcie poplemetrov z firmy TNS kľúčom pre televízie k tvorbe programu. Vyššie čísla znamenajú pre televíziu lepšie postavenie na trhu a tiež určujú, koľko peňazí z reklamného koláča sa dostane do konkrétnej televízie. Meraniu televízie dôverujú.
V súčasnosti je peoplemetrové meranie považované za oficiálny a v súčasnosti najpresnejší zdroj merania dát sledovanosti programov, ktorý sa využíva pri programingu televíznych staníc i pri predaji reklamy.
(Zdroj: SME)