Odkázanosti účastníka konania na pomôcku podľa vyhlášky k integrovanej posudkovej činnosti
20. 3. 2025
Pri určení odkázanosti účastníka konania na pomôcku sociálny pracovník uvedie pomôcku zo zoznamu pomôcok na zmiernenie alebo prekonanie sociálnych dôsledkov ťažkého zdravotného postihnutia, podľa § 24 ods. 2 a § 29 až 31 zákona o peňažných príspevkoch na kompenzáciu, na ktorú je účastník konania odkázaný.
Pri posudzovaní miery ťažkostí účastníka konania pri uskutočňovaní jednotlivých činností podľa prílohy č. 1, sa vychádza z toho, akou mierou je rozsah jeho funkčných schopností postačujúci na vykonávanie konkrétnej činnosti samostatne v kvalite a spôsobom, ktorý je bežný a akceptovateľný u fyzických osôb rovnakého veku a pohlavia bez zdravotného postihnutia (prijateľný štandard), posúdenie potreby a kontrolu správnosti ním vykonávanej konkrétnej činnosti v prijateľnom štandarde. Miera ťažkostí účastníka konania vykonávať konkrétnu činnosť v prijateľnom štandarde zodpovedá prevažujúcej miere jeho ťažkostí v posudzovanom období. Pri posudzovaní miery ťažkostí účastníka konania pri vykonávaní jednotlivých činností podľa prílohy č. 1, je obdobím, z ktorého sa vychádza pri zisťovaní miery ťažkostí vykonávať jednotlivé činnosti, jeden mesiac. Pri posudzovaní miery ťažkostí účastníka konania, pri vykonávaní jednotlivých činností podľa prílohy č. 1, u ktorého striedavo dochádza k zhoršovaniu a zlepšovaniu funkčných dôsledkov jeho zdravotného stavu, je obdobím, z ktorého sa vychádza pri zisťovaní miery ťažkostí vykonávať jednotlivé činnosti, spravidla jeden rok.
K
Štyridsiate výročie prvých ľudí na Mesiaci
15. 7. 2009
Svet si ho pripomenie už zajtra - 16. júla. Kozmická loď Apollo 11 bezpečne dopravila v tento deň v roku 1969 prvých ľudí na mesiac.
Do histórie vstúpili
slávni účastníci tohto vesmírneho letu Neil Armstrong a Edwin Aldrin. Ich let
raketou Saturn V, ktorá Apollo 11 k mesiacu vyniesla si možno zopakovať minútu
po minúte na internete. Internetovú stránku wechoosethemoon.org zostavila
americká Prezidentská knižnica Johna F. Kennedyho.
Kríza dopadá na cestovný ruch v ČR
13. 7. 2009
Prehlbujúca sa hospodárska kríza má ničivý dosah aj na cestovný ruch u našich západných susedov. V priebehu jedného mesiaca došlo ku krachu už druhej českej cestovnej kancelárie. Problémy hlásia aj ďalšie.
Cez víkend potvrdila svoj koniec CK Retur, ktorej však krach hrozil už dlhší
čas.
Klienti
slovenských cestoviek sa o svoje dovolenky nemusia obávať. Prezident Slovenskej asociácie cestovných
kancelárií a cestovných agentúr Stanislav Macko povedal, že už pred sezónou
boli urobené dôležité opatrenia, aby sa podobnej situácii predišlo. Upravený
bol objem zájazdov aj cenová politika.
Hoci sa
klienti skrachovaných českých cestovných kancelárií na dovolenku už nedostanú,
o peniaze, ktoré už za ňu zaplatili, by nemali
prísť. To sa týka i Slovákov, ktorí práve služby českých
cestoviek využívajú.
Odškodňovanie
klientov má na starosti poisťovňa, s ktorou mala pre prípad úpadku kancelária
uzavretú zmluvu o poistení.
Začiatkom
júna v Česku skrachovala aj cestovná kancelária Balkan Travel. Pokles záujmu hlási väčšina českých
cestovných kancelárií. V Česku sa tento
rok predáva asi o15 percent menej zájazdov ako vlani.
Včera mali
problémy aj klienti ďalšej českej cestovky Tomi Tour, ktorých odmietli ubyovať
v egyptskom hoteli, údajne pre dlhy spoločnosti.
Elektronická budúcnosť poštových služieb
13. 7. 2009
Naštartujete počítač, pozriete si náhľady obálok a rozkážete pošte, čo má so zásielkami spraviť. Takáto je elektronická budúcnosť poštových služieb.
Začali ju prevádzkovať vo Švajčiarsku. Novinka má názov Swiss Post Box a má osloviť nielen tých čo neustále
cestujú, ale aj podniky.
Doručovatelia vďaka elektronickým
poštovým službám už nebudú musieť krúžiť okolo poštových schránok, aby sa
adresátom do rúk dostali v papierovej podobe faktúry, účty, či úradné zásielky.
Elektronickú podobu uzavretých obálok zosníma automat a rozošle ich e-mailom.
Pri každej zásielke sa môžete
rozhodnúť, čo s ňou treba spraviť – nasnímať obsah a doručiť e-mailom,
archivovať na serveroch pošty, doručiť v papierovej podobe na vlastnú alebo
cudziu adresu, alebo skartovať a recyklovať bez toho, aby ste sa zaujímali o
obsah.
Digitálny obraz papierovej pošty
funguje bez toho, aby zákazníci museli siahnuť po špeciálnych softvéroch či
technológiách. Stačí poštový klient,
ktorý dokáže zobrazovať grafiku – či už v počítači, alebo mobile. Pod každým
náhľadom obálky potom už stačí iba kliknúť na želanú aktivitu. Digitalizované
dokumenty po spracovaní budú doručené.
Služba by mohla zaujať nielen
cestovateľov, ktorí sú neustále v pohybe, ale zjednodušiť prácu môže aj
podnikom. Podniky môžu ušetriť, ak
pošta zariadi kompletnú digitalizáciu a archiváciu došlej pošty. Záujemcovia mesačne zaplatia za službu poplatok vo výške od 14 € nahor.
Úspech služby v krajine bude závisieť od toho, ako veľmi si ľudia zakladajú na digitálnych technológiách. Prevádzkovateľ o tom, či novinka na trhu
uspeje, zatiaľ nešpekuluje.
Pôvodne služba vznikla v USA v spojení s virtuálnymi poštovými
priečinkami.
Google chystá vlastný operačný systém
8. 7. 2009
Má byť rýchly, prehľadný a otvorený. Firma ho verejnosti predstaví ešte v tomto roku. Na notebookoch s procesormi x86 a ARM by sme sa s ním mali začať stretávať od polovice budúceho roka.
Google tak ukazuje gesto, že v segmente
prenosných počítačov s Androidom experimentovať netreba. Systém, ktorý bol
navrhnutý pre smartfóny nie je stavaný tak, abyrovnako dobre poslúžil aj na
počítačoch. To má zmeniť projekt Chrome OS, ku ktorému Google svojich partnerov
povoláva.
Architektúra operačného systému je jasná –
linuxové jadro, špecifické používateľské rozhranie a silné previazanie na
internetové služby – vlastné aj cudzie. Všetko s maximálnou jednoduchosťou,
prehľadnosťou a dôrazom na svižný beh a na bezpečnosť. Tak, ako to poznáme z
webových služieb Google a prehliadača Chrome.
Úzka spolupráca s výrobcami hardvéru naznačuje,
že ambíciou Google je presadiť sa so svojim systémom na trhu.