Ľudia chceli v kríze zbohatnúť, no „popálili sa“. Problémy hlási Česko s dosahmi aj na Slovensko
25. 8. 2023
Krachy podnikových dlhopisov nie sú v Česku ničím výnimočným, nedávnym príkladom je skupina Premiot Group.
Na Slovensku sú problémové dlhopisy ojedinelejšie, posledným veľkým pádom bol prípad Arca Capital.
Výnos pri podnikových dlhopisoch nie je garantovaný a ide o rizikový investičný nástroj.
Rating rizikovosti slovenských podnikových dlhopisov zverejňuje portál Zelený delfín.
Ešte nedávno sme zažívali obdobie lacných peňazí. Úrokové sadzby boli historicky nízko, úvery boli pre ľudí veľmi výhodné. No vklady zároveň ponúkali zhodnotenie blízke nule.
Jednou z možných alternatív, ktoré sa svojou povahou podobajú termínovaným vkladom, avšak ponúkajú oveľa atraktívnejšie výnosy, sú podnikové dlhopisy. Ľudia, ktorí ich nakupujú, tiež často nadobúdajú dojem, že ide o nízkorizikovú investíciu. Viaceré udalosti za posledné roky však dokazujú, že ide o omyl.
Stačí sa pozrieť na susednú Českú republiku, kde investičná skupina Premiot Group zaoberajúca sa najmä biznisom s nehnuteľnosťami začiatkom tohto roka priznala, že nedokáže svojim investorom vyplatiť úhrady dlhopisových emisií splatných ku koncu roka 2022.
Trojročný dlhopis s ročným úrokovým výnosom osem percent si pritom mohli kúpiť aj Slováci. HN Premiot Group oslovili s otázkou, v čom vidia dôvody, že sa dostali do tejto situácie a v akom štádiu je v súčasnosti jej riešenie...
B
(Zdroj: hnonline.sk)
SND pripravuje Predanú nevestu
24. 3. 2009
Opera SND pripravuje nové naštudovanie populárneho titulu Predaná nevesta. Bude to trináste uvedenie tejto opernej veselohry Bedřicha Smetanu na prvej slovenskej divadelnej scéne. Predchádzajúce naštudovanie z repertoáru stiahli pred 13 rokmi.
Predaná nevesta je zásadné dielo českej kultúry aj unikátna inscenácia
v rámci západnej Európy. Napriek tomu, že je to veľmi populárna ľudová
opera, dielo znesie najprísnejšie umelecké kritériá. Bedřich Smetana napísal
štyri verzie, kým bol s ňou spokojný.
Spevácke obsadenie v nejednom prípade svedčí o výraznejšej generačnej výmene v sólistickom súbore prvej
slovenskej opernej scény.
Vlakov sa dotkne prechod na letný čas
24. 3. 2009
Prechod na letný čas sa na Slovensku dotkne ôsmich nočných rýchlikov, ktoré budú do jednotlivých železničných staníc prichádzať ako zmeškané, najviac však 60 minút.
Ide o medzinárodné rýchliky EN 477 Metropol (Berlín -
Budapešť), EN 425 Slovakia (Praha - Košice), R 443 Šírava (Praha - Humenné), R
441 Excelsior (Cheb - Košice), R 442 Šírava (Humenné - Praha) a vnútroštátne R
706 Strážov (Žilina - Bratislava), R 614 Zemplín (Humenné - Bratislava) a R 615
Zemplín (Bratislava - Humenné).
Podrobnosti o cestovaní vlakom sa dajú získať na čísle
kontaktného centra 18 188, v osobných pokladniciach Železničnej spoločnosti
Slovensko alebo na internetovej stránke www.slovakrail.sk.
Letný čas v nedeľu 29. marca
23. 3. 2009
V nedeľu 29. marca o 02:00 si posunieme ručičky hodiniek na 03:00. Na stredoeurópsky čas sa opäť vrátime 25. októbra.
Letný čas na území Slovenska bol po prvý raz zavedený od roku 1916 do roku
1918 a neskôr v rokoch 1940 až 1949. Po tridsaťročnej prestávke ho opäť
zaviedli v roku 1979. V roku 1999 sa po
prvý raz letný čas končil v októbri, dovtedy sa stredoeurópsky čas na Slovensku
začínal v závere septembra. Cieľom zavedenia letného času bolo lepšie využívanie prirodzeného denného
svetla a šetrenie energiou. Podľa kritikov však úspora nie je až taká výrazná.
Navyše niektorým ľuďom takýto prechod
narúša biorytmus a spôsobuje zdravotné problémy.
Do TV Markíza vstúpi Time Warner
23. 3. 2009
Americký mediálny gigant Time Warner prevezme približne 31 percent akcií mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), ktorá na Slovensku vlastní najsledovanejšiu televíziu Markíza.
Zakladateľ a jeden zo šéfov CME dúfa, že
aliancia s Time Warner pozdvihne Markízu na vysokú úroveň.
Filmy a seiály vyrábané a distribuované
spoločnosťou Warner Bros sa na obrazovkách TV Markíza objavujú už dlho. V
susednom Česku vlastní CME televíziu Nova a zmluvu má podpísanú aj s TV Príma.
CME má
svoje želiezka aj na televíznom trhu v Bulharsku, Chorvátsku, Slovinsku,
Rumunsu a na Ukrajine. Zrejme aj preto sa Warner Bros v ďalšej dohode zaviazal
spustiť v siedmich krajinách strednej a východnej Európy nové tématické
televízne programy.