Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Manželstvo je podnik

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

Manželstvo je omyl, ktorého by sa mal dopustiť každý muž. (Kessel)

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

(Zrnká úsmevu)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

V manželstve je často lepšie nebyť príliš iniciatívny a vždy je lepšie nič nepovedať.

V manželstve si musíte vybrať: alebo mať pravdu, alebo pokoj.

Kto sa hrá na žabu, musí dokázať skákať až do konca.

(Murphyho zákonník)
Murphyho inzeráty

Hľadáme analfabeta na prácu s prísne tajnými dokumentmi. Zn.: Úrad vlády.

Stratila sa mi žena. Zn.: Kto ju nájde a privedie mi ju, tomu rozbijem hubu.

Vymením vysávač za demižón vína. Zn.: Z titulu rozvodu som prestal vysávať a začal nasávať.

(Murphyho zrnká II)
Na čo má človek rozum

Rozum a skúsenosť nemôžu byť natrvalo v opozícii. (Wilde)

Ľudí delíme na chudobných a bohatých, múdrych a hlúpych. Mať okolo seba samých chudobných je často deprimujúce. Ale mať okolo seba len samých hlupákov, to už radšej ísť do pekla. Je to síce miesto, kde neustále horí oheň, vo vzduchu je cítiť síru a ostanú sa tam všetci tí, ktorí zhrešili – cudzoložníci, modloslužobníci, pokrytci, nadutci a nehanebnice. Ale všimnite si, že o žiadnych hlupákoch v pekle sa nikto nezmieňuje...

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

(Zrnká úsmevu)

Linka 116117 – linka pomoci

2. 4. 2025 Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela zákona č. 579/2004 Z. z. o záchrannej zdravotnej službe prináša zmeny týkajúce sa linky pomoci.
Takmer 20 % udalostí spracovaných na LTV155 je klasifikovaných ako odkladné, a teda nevyžadujú si výjazd záchrannej zdravotnej služby. Táto nová linka bude slúžiť na riešenie menej naliehavých zdravotných problémov, ktoré nevyžadujú okamžitý zásah záchrannej služby, napríklad konzultácie zdravotného stavu, odporúčania na vhodné zdravotnícke zariadenie alebo na organizáciu plánovaných medziklinických transportov. Cieľom je efektívnejšie riadenie zdrojov záchrannej zdravotnej služby, aby sa ambulancie a ich personál mohli sústrediť na kritické prípady, čím sa zlepší dostupnosť a kvalita neodkladnej zdravotnej starostlivosti pre tých, ktorí ju skutočne potrebujú. Táto linka bude prevádzkovaná operačným strediskom záchrannej zdravotnej služby aby sa zabezpečila efektivita využitia zdrojov. Toto opatrenie je naviazané na nové indikačné kritériá OS ZZS, ktoré presnejšie a efektívnejšie alokujú posádky ZZS.
K

K poisteniu automobilu patrí aj pomoc na cestách

25. 1. 2010 Asistenčné služby poisťovní k povinnému zmluvnému poisteniu sú už takmer totožné, rozdiely sú zväčša v limitoch. Poisťovne, v ktorých je automobil poistený, pomôžu aj v núdzi, v prípade, že sa pokazilo auto a nemožno pokračovať v ceste. Poisťovne sa zhodujú v tom, že využiť ich asistenčné služby môžu všetci poistení motoristi, ktorí mali nehodu, poruchu alebo im vozidlo ukradli. Ak náklady prevýšia stanovené limity, budú hradené poisteným. O voľbe asistenčnej služby, ktorá bude v prípade potreby poskytnutá, rozhodne asistenčná centrála poisťovne.
Asistenčné služby poisťovne „pribaľujú“ zväčša zadarmo k poistke. Priplatiť si za ne je potrebné iba pri nižších balíkoch poistenia v Allianz Slovenskej poisťovni. V cene sú pri poistení Optimal. K základným asistenčným službám v prípade nehody patrí príchod cestnej služby, oprava poškodeného vozidla na mieste, odtiahnutie vozidla do najbližšej autoopravovane alebo jeho úschova. Ak oprava vozidla potrvá dlhšie, vo väčšine prípadov viac ako osem hodín, a nie je možné pokračovať v ceste, poisťovňa tiež nájde a zaplatí ubytovanie. Poisťovňa Uniqa preplatí dve noci, ostatné poisťovne iba jednu. Alternatívou k prenocovaniu je pokračovanie v ceste alebo návrat domov inými prostriedkami. Poisťovňa zaplatí lístok na autobus, taxi alebo vlak, v prípade nehody v zahraničí tiež letenku. Na návrat domov môžete využiť tiež náhradné vozidlo, ktoré vám poisťovňa na potrebný čas zapožičia. Vrátiť ho väčšinou treba po jednom dni, v Uniqe do dvoch dní a v Generali do troch dní. Poisťovne v prípade poruchy automobilu poisťovne ponúkajú v podstate rovnaké asistenčné služby ako pri nehode. Rozdiel je v tom, že ich už tak ochotne ako pri nehode nepreplácajú. Napríklad poisťovňa Axa s opravou, odťahom alebo návratom domov pomôže, náklady však zaplatíte sami. Pri poruche auta niektoré poisťovne navyše sledujú vek vozidla, ktoré sa pokazilo. Poisťovňa Generali napríklad pomôže s opravou pokazeného auta, ak nie je staršie ako desať rokov, podľa poisťovne Axa by nemalo byť staršie ako osem rokov. V prípade poruchy môžu byť asistenčné služby rôzne, podľa toho, čo sa pokazilo. Napríklad poisťovňa Kooperativa ponúka otvorenie dverí v prípade straty kľúčov, výmenu nesprávneho paliva v nádrži alebo výmenu pneumatiky na mieste v prípade defektu. Pomoc poisťovne však nie je neobmedzená. Pri jednotlivých asistenčných službách si poisťovne stanovujú limit, do ktorého budú službu hradiť. Napríklad, poisťovňa Union zaplatí ubytovanie v hoteli najviac za 50 eur za noc, v poisťovni Generali sú limity stanovené tak, aby vo väčšine prípadov v plnej výške pokryli náklady asistenčného zásahu.
(Zdroj: HNONLINE)

Drahšie prihlášky na vysoké školy

24. 1. 2010 Žiaci, ktorí sa hlásia na vysoké školy musia načrieť hlbšie do vrecka. Univerzity si za prihlášky pýtajú o niekoľko eur viac. Lacnejšie sú elektronické prihlášky.
Trnavská Univerzita sv. Cyrila a Metoda zvýšila ceny o 7 €, Univerzita Komenského v Bratislave si za prijímacie konania pýta od 33 do 70 €, maturanti hlásiaci sa na Prešovskú univerzitu dajú za prihlášku 34 €. Stredoškoláci okrem prihlášok na vysokú školu musia pridať do obálky aj overené vysvedčenia. U notárov zaplatia za jednu stranu 1,33 €.
(Zdroj: PRAVDA)

Éra bezplatného poskytovania webových správ končí

21. 1. 2010 Vlastník prestížneho amerického denníka New York Times ohlásil, že od budúceho roka skončí s bezplatným poskytovaním článkov cez internet. Bude pritom používať takzvaný meraný model. Užívatelia stránky NYTimes si každý mesiac budú môcť zadarmo prečítať iba určitý počet článkov z jednotlivých stránok, potom sa im zobrazí výzva, aby si zaplatili za neobmedzený prístup. Informovalo o tom vedenie spoločnosti Times Company, vydavateľ denníka.
Podľa webových stránok denníka manažéri jeho vydavateľa zatiaľ neuviedli, koľko budú za neobmedzený prístup na stránku vyberať, ani koľko článkov si budú čitatelia môcť prečítať zadarmo. Tento počet sa podľa nich možno bude meniť v závislosti na stave ekonomiky a dopyte. Stránky newyorského denník sú v Spojených štátoch najpopulárnejším novinovým webom. Mesačne ich navštívi okolo sedemnásť miliónov Američanov. Poplatky za prístup na svoje stránky v súčasnosti vyberajú dva denníky. Jedným je The Wall Street Journal a druhým jeho konkurent Financial Times.
(Zdroj: HNONLINE)

Príplatok pre obéznych

20. 1. 2010 Na lietadlo spoločnosti Air France-KLM si obézni cestujúci budú musieť za letenku na lietadlo spoločnosti platiť takmer dvojnásobne viac ako doteraz. K tomuto opatreniu firmu vedie skutočnosť, že takíto pasažieri sa do jedného kresla nezmestia a zaberajú teda aj časť vedľajšieho sedadla, ktoré by mohol využiť niekto iný.
Hovorkyňa spoločnosti potvrdila, že objemnejší cestujúci si priplatia 75 % ceny za susedné kreslo, čo po odrátaní ďalších poplatkov zahrnutých v cene letenky znamená plný tarif. Medzi rôznymi dôvodmi pre zavedenie tohto opatrenia aerolinky uviedli ako hlavný bezpečnostný dôvod: obézni pasažieri nie sú schopní si zapnúť bezpečnostný pás na vlastnom kresle a keď sa chcú zaistiť, potrebujú úchytku susedného sedadla, čo by nešlo, ak by niekto mal odvahu ho obsadiť.
(Zdroj: PRAVDA)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Alica
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner