Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Márnivosť môže byť nebezpečná

Mocní si vždy nájdu dôvod, prečo treba potrestať slabšieho. Nezamieňajte si rovnosť pred zákonom s rovnosťou pred korytom.

Ľahšie je zmeniť výzor sto ľudí ako povahu jedného z nich.

Tým, že sa človek nafúkne, ešte sa nestane balónom a nezačne lietať.

(Murphyho zákony v bájkach)
Človek a problémy

O problémoch radšej nehovoriť, od problémov utekať!

Každý problém je riešiteľný, ak sa mu venuje dostatok času a peňazí. Čím menej je času na riešenie, tým viac peňazí to stojí.

Keď máte zlý deň, potknete sa aj o tieň posledného vlastného vlasu, ktorý vám práve vypadol.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Mnoho je na svete mocného...

Život je ako divadelná hra. Vôbec nezáleží na tom, ako dlho trvalo predstavenie. Podstatné je to, ako dobre bolo odohrané. (Seneca)

Učme sa krotiť záľubu v prepychu a túžbu po sláve, pestovať v sebe striedmosť, mierniť hnev, pozerať sa na vlastnú chudobu kľudným zrakom a žiadať bohatstvo skôr od seba, ako od šťasteny. (Seneca)

Každý má poznať svoje možnosti a rešpektovať ich vo veľkých i malých veciach. (Iuvenalis)

(Myšlienky bez cla)
Na čo má človek rozum

Rozum a skúsenosť nemôžu byť natrvalo v opozícii. (Wilde)

Aj logické uvažovanie môže byť niekedy životu nebezpečné.

Ľudí delíme na chudobných a bohatých, múdrych a hlúpych. Mať okolo seba samých chudobných je často deprimujúce. Ale mať okolo seba len samých hlupákov, to už radšej ísť do pekla. Je to síce miesto, kde neustále horí oheň, vo vzduchu je cítiť síru a ostanú sa tam všetci tí, ktorí zhrešili – cudzoložníci, modloslužobníci, pokrytci, nadutci a nehanebnice. Ale všimnite si, že o žiadnych hlupákoch v pekle sa nikto nezmieňuje...

(Zrnká úsmevu)

Linka 116117 – linka pomoci

2. 4. 2025 Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela zákona č. 579/2004 Z. z. o záchrannej zdravotnej službe prináša zmeny týkajúce sa linky pomoci.
Takmer 20 % udalostí spracovaných na LTV155 je klasifikovaných ako odkladné, a teda nevyžadujú si výjazd záchrannej zdravotnej služby. Táto nová linka bude slúžiť na riešenie menej naliehavých zdravotných problémov, ktoré nevyžadujú okamžitý zásah záchrannej služby, napríklad konzultácie zdravotného stavu, odporúčania na vhodné zdravotnícke zariadenie alebo na organizáciu plánovaných medziklinických transportov. Cieľom je efektívnejšie riadenie zdrojov záchrannej zdravotnej služby, aby sa ambulancie a ich personál mohli sústrediť na kritické prípady, čím sa zlepší dostupnosť a kvalita neodkladnej zdravotnej starostlivosti pre tých, ktorí ju skutočne potrebujú. Táto linka bude prevádzkovaná operačným strediskom záchrannej zdravotnej služby aby sa zabezpečila efektivita využitia zdrojov. Toto opatrenie je naviazané na nové indikačné kritériá OS ZZS, ktoré presnejšie a efektívnejšie alokujú posádky ZZS.
K

Pripravuje sa novela zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke

13. 9. 2021 Dôvodom na vypracovanie návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je implementácia dvoch európskych nariadení.
Ďalším dôvodom sú úpravy a doplnenia vyplývajúce z aplikácie zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v praxi, najmä: - v rámci zníženia administratívnej záťaže opravovní vozidiel sa navrhuje zrušenie certifikácie opravovní a v súvislosti s tým sa vypúšťajú ustanovenia týkajúce sa certifikovaných miest opravy; pri ťažkých dopravných nehodách, ktoré mali vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, bude postačovať, aby oprava vozidla bola vykoná na základe informácií od výrobcu s príslušným technologickým vybavením, - v súvislosti s činnosťou technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality a technickej služby montáže plynových zariadení sa navrhuje predĺžiť platnosť poverenia s tým, že po ukončení činnosti technickej služby do začiatku fungovania novej technickej služby bude potrebné odovzdať typovému schvaľovaciemu orgánu informačný systém, - v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, sa navrhujú zaviesť viaceré obmedzenia pre tých držiteľov povolení, ktorí reálne dané pracoviská nestavajú a mnohokrát iba zámerne blokujú miesto v existujúcej sieti, - navrhuje sa upraviť niektoré parametre pre výpočet ďalšej kontrolnej linky v súvislosti so zriaďovaním staníc technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, ktoré vychádzajú zo zaznamenaných údajov v informačných systémoch. Navrhuje sa, aby návrh zákona nadobudol účinnosť 1. novembra 2021 okrem ustanovení súvisiacich s implementáciou nariadenia (EÚ) 2019/2144, ktoré nadobúdajú účinnosť 6. júla 2022, a nových povinností pre technické služby, ktoré vzídu z výberového konania, ktoré nadobudnú účinnosť od 20. mája 2023. Zákon o prevádzke vozidiel sa dotýka: a) výrobcov a zástupcov výrobcu, ktorí vyrábajú typ vozidla alebo vykonávajú hromadné prestavby typu vozidla, vyrábajú typ systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky, b) prevádzkovateľov vozidla, c) technických služieb overovania, technickej služby technickej kontroly, technickej služby emisnej kontroly, technickej služby kontroly originality, technickej služby montáže plynových zariadení, d) nakladajúcich organizácií, osôb zodpovedných za nakládku vozidiel v nakladacej organizácii, odosielateľov, e) oprávnených osôb technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality, montáže plynových zariadení a ich pracovníkov, f) osôb prispievajúcich do registra prevádzkových záznamov (osoby vykonávajúce diagnostiku, opravy alebo údržbu cestných motorových vozidiel alebo vykonávajúcich opravy karosérií, osoby vykonávajúce predaj ojazdených cestných motorových vozidiel, poisťovne, leasingové spoločnosti, znalci, osoby vykonávajúcich služby v oblasti organizovania a realizácie dražieb cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie a kalibráciu tachografov, požičovne cestných motorových vozidiel, osoby prevádzkujúce webové sídlo s ponukami na predaj a kúpu cestných motorových vozidiel, osoby vykonávajúce nastavovanie alebo iné zásahy v rámci softvéru riadiacej jednotky motorového vozidla), g) orgánov štátnej správy: Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Ministerstvo vnútra SR, okresné úrady, okresné úrady v sídle kraja, Slovenská obchodná inšpekcia, orgány Policajného zboru, inšpektoráty práce.
K

Ďalšia rana pre automobilky

10. 9. 2021 Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Dotácie na solárne panely sa minuli za niekoľko hodín

8. 9. 2021 V projekte Zelená domácnostiam II pribudlo v pondelok takmer 900 nových žiadostí o poukážku na fotovoltické panely. Rezervovaná je tak celá suma podpory vo výške 1,3 milióna eur, ktorú Slovenská inovačná a energetická agentúra mimoriadne uvoľnila na fotovoltické inštalácie.
Registrácia pritom bola spustená až od 15.00 h. Žiadosti o poukážky na slnečné kolektory je možné naďalej podávať. SIEA o tom informovala na svojej internetovej stránke.
„Záujem domácností o poukážky na fotovoltické panely presiahol vyčlenenú sumu aj ďalšie voľné prostriedky, ktoré zostali po nevyužitých poukážkach. Spolu bolo zaregistrovaných takmer 900 nových žiadostí v celkovej hodnote 1,3 milióna eur,“ uviedla SIEA.
Pôvodne agentúra na fotovoltické panely vyčlenila sumu 1,1 milióna eur. Žiadosti o poukážky na slnečné kolektory je možné podávať až do naplnenia zásobníka, v ktorom bola v aktuálnom období vyčlenená suma 1,5 milióna eur.
SIEA informovala o doplnení dodatočných finančných prostriedkov v celkovej výške 5,2 milióna eur na projekt Zelená domácnostiam II v prvej polovici augusta.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Rakúšania na Orave odmietli milióny od štátu

6. 9. 2021 Rakúsky dodávateľ Miba bol jednou z prvých lastovičiek na našom trhu, ktorá predpovedala Slovensku štatút automobilovej veľmoci. Na Orave totiž pôsobí už takmer tri desaťročia a zamestnáva približne tisíc pracovníkov, čím sa radí medzi najväčších zamestnávateľov v regióne.
Kubínsky závod však v posledných rokoch vysiela zmiešané signály. Pred príchodom krízy ho trápil spomaľujúci automotive segment a nástup elektromobility. Následne prišla korona, keď fabrika oznámila hromadné prepustenie desiatok ľudí a teraz jej do kariet nehrá ani čipová kríza.
Ešte v roku 2016 pritom oznámila zámer vybudovať na Orave novú nástrojáreň obsluhujúcu sesterské fabriky po celom svete. Investícia stála 14,5 milióna eur, mala vytvoriť 160 pracovných miest a podnik mal na ňu čerpať dotáciu vo výške 3,2 milióna eur.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Gizela
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner