Kontrola hluku vo vonkajšom prostredí
2. 4. 2024
Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 2/2005 Z. z. o posudzovaní a kontrole hluku vo vonkajšom prostredí, je zmena ustanovenia termínovanej povinnosti predkladania akčného plánu a zosúladenie s európskou legislatívou.
Návrhom zákona sa predíde vzniku rozporu s európskou legislatívou a predĺži sa obdobie na vypracovanie a predloženie akčných plánov v štvrtom mapovanom kole z doposiaľ ustanoveného jedného roka na lehotu takmer dvoch rokov po vypracovaní a následnom odovzdaní strategických hlukových máp. Návrhom zákona sa termín predloženia akčných plánov štvrtého mapovaného kola zmení z 18. júla 2023 na 18. júla 2024.
K
Vyšší ľudia zarábajú viac
15. 7. 2009
Podľa výsledkov výskumu nedávno uverejnených v Economic Record sa o vysokých ľuďoch všeobecne predpokladá, že sú vplyvnejší a inteligentnejší.
Podľa austrálskej štúdie muž, ktorý je vysoký 183 cm v priemere ročne zarobí
o 950 dolárov viac ako 178-centimetrový chlap.
Vysokí pritom nie sú ani milší, ani
krajší, ani lepší ako ostatní. Akurát
spoločnosť im navlieka gloriolu.
Zo štúdie ďalej vyplýva, že výška dodáva sebavedomie a môže človeka doviesť k
úspechu. Druhí ho jednoducho viac
rešpektujú, aj keď, prirodzene, existujú výnimky. Za svojho vodcu vysokých ľudí
často volí aj kolektív. Vysokí ľudia sa k vedúcemu postu môžu dostať
už v detstve, pretože ostatné deti ich
vnímajú, akoby boli od nich starší.
Štyridsiate výročie prvých ľudí na Mesiaci
15. 7. 2009
Svet si ho pripomenie už zajtra - 16. júla. Kozmická loď Apollo 11 bezpečne dopravila v tento deň v roku 1969 prvých ľudí na mesiac.
Do histórie vstúpili
slávni účastníci tohto vesmírneho letu Neil Armstrong a Edwin Aldrin. Ich let
raketou Saturn V, ktorá Apollo 11 k mesiacu vyniesla si možno zopakovať minútu
po minúte na internete. Internetovú stránku wechoosethemoon.org zostavila
americká Prezidentská knižnica Johna F. Kennedyho.
Kríza dopadá na cestovný ruch v ČR
13. 7. 2009
Prehlbujúca sa hospodárska kríza má ničivý dosah aj na cestovný ruch u našich západných susedov. V priebehu jedného mesiaca došlo ku krachu už druhej českej cestovnej kancelárie. Problémy hlásia aj ďalšie.
Cez víkend potvrdila svoj koniec CK Retur, ktorej však krach hrozil už dlhší
čas.
Klienti
slovenských cestoviek sa o svoje dovolenky nemusia obávať. Prezident Slovenskej asociácie cestovných
kancelárií a cestovných agentúr Stanislav Macko povedal, že už pred sezónou
boli urobené dôležité opatrenia, aby sa podobnej situácii predišlo. Upravený
bol objem zájazdov aj cenová politika.
Hoci sa
klienti skrachovaných českých cestovných kancelárií na dovolenku už nedostanú,
o peniaze, ktoré už za ňu zaplatili, by nemali
prísť. To sa týka i Slovákov, ktorí práve služby českých
cestoviek využívajú.
Odškodňovanie
klientov má na starosti poisťovňa, s ktorou mala pre prípad úpadku kancelária
uzavretú zmluvu o poistení.
Začiatkom
júna v Česku skrachovala aj cestovná kancelária Balkan Travel. Pokles záujmu hlási väčšina českých
cestovných kancelárií. V Česku sa tento
rok predáva asi o15 percent menej zájazdov ako vlani.
Včera mali
problémy aj klienti ďalšej českej cestovky Tomi Tour, ktorých odmietli ubyovať
v egyptskom hoteli, údajne pre dlhy spoločnosti.
Elektronická budúcnosť poštových služieb
13. 7. 2009
Naštartujete počítač, pozriete si náhľady obálok a rozkážete pošte, čo má so zásielkami spraviť. Takáto je elektronická budúcnosť poštových služieb.
Začali ju prevádzkovať vo Švajčiarsku. Novinka má názov Swiss Post Box a má osloviť nielen tých čo neustále
cestujú, ale aj podniky.
Doručovatelia vďaka elektronickým
poštovým službám už nebudú musieť krúžiť okolo poštových schránok, aby sa
adresátom do rúk dostali v papierovej podobe faktúry, účty, či úradné zásielky.
Elektronickú podobu uzavretých obálok zosníma automat a rozošle ich e-mailom.
Pri každej zásielke sa môžete
rozhodnúť, čo s ňou treba spraviť – nasnímať obsah a doručiť e-mailom,
archivovať na serveroch pošty, doručiť v papierovej podobe na vlastnú alebo
cudziu adresu, alebo skartovať a recyklovať bez toho, aby ste sa zaujímali o
obsah.
Digitálny obraz papierovej pošty
funguje bez toho, aby zákazníci museli siahnuť po špeciálnych softvéroch či
technológiách. Stačí poštový klient,
ktorý dokáže zobrazovať grafiku – či už v počítači, alebo mobile. Pod každým
náhľadom obálky potom už stačí iba kliknúť na želanú aktivitu. Digitalizované
dokumenty po spracovaní budú doručené.
Služba by mohla zaujať nielen
cestovateľov, ktorí sú neustále v pohybe, ale zjednodušiť prácu môže aj
podnikom. Podniky môžu ušetriť, ak
pošta zariadi kompletnú digitalizáciu a archiváciu došlej pošty. Záujemcovia mesačne zaplatia za službu poplatok vo výške od 14 € nahor.
Úspech služby v krajine bude závisieť od toho, ako veľmi si ľudia zakladajú na digitálnych technológiách. Prevádzkovateľ o tom, či novinka na trhu
uspeje, zatiaľ nešpekuluje.
Pôvodne služba vznikla v USA v spojení s virtuálnymi poštovými
priečinkami.