Dovolenka a prekážky v práci na strane zamestnanca počas dovolenky
30. 8. 2024
Právo určovať nástup na dovolenku má zamestnávateľ. Toto právo zamestnávateľa sa vzťahuje na celú výmeru dovolenky, na ktorú zamestnancovi vznikol nárok. Pri určovaní dovolenky je potrebné prihliadať na úlohy zamestnávateľa a na oprávnené záujmy zamestnanca, preto ak úlohy zamestnávateľa nebránia poskytnúť zamestnancovi dovolenku, zamestnávateľ by sa nemal brániť jej čerpaniu.
Právna úprava ustanovuje, kedy dochádza k prerušeniu čerpania dovolenky. Ide o situácie, kedy už zamestnanec dovolenku čerpá, a dochádza k vzniku udalosti, ktorá má prednosť pred čerpaním dovolenky. Z ustanovenia § 114 Zákonníka práce vyplýva, že ide o udalosti, ktoré nastanú v priebehu (v čase čerpania) dovolenky. Dovolenka sa zamestnancovi prerušuje ak zamestnanec nastúpi službu v ozbrojených silách, ak bol zamestnanec uznaný za dočasne práceschopného pre chorobu alebo úraz, ak zamestnankyňa nastupuje na materskú dovolenku, ak zamestnanec nastupuje na otcovskú dovolenku, ak zamestnanec ošetruje chorého člena rodiny – v tomto prípade k prerušeniu dovolenky nedochádza, ak zamestnávateľ určí čerpanie dovolenky na žiadosť zamestnanca.
K
Školské uniformy vo Francúzsku
16. 1. 2009
Podľa francúzskeho ministra štátneho školstva nie je nič škandalózne na tom, ak niektoré školy zavedú uniformy. Uniformy by mohli byť jedným z faktorov integrácie a prispieť k zníženiu veľkých sociálnych rozdielov, ktoré sa začali v školách prejavovať. Uniformy používajú napríklad aj v Anglicku a v Antilách. Nosenie uniforiem alebo rovnošiat bude závisieť na riaditeľoch alebo prevádzkovateľoch škôl.
Reklama využíva internet
15. 1. 2009
Reklama na internete je lacnejšia ako reklama v televízii. Internet už využíva takmer celá populácia spotrebiteľov, takže reklama na internete má silný zásah.
Produkt, ktorému pri uvedení na trh alebo zotrvaní na
trhu nepomôže marketing, je takmer okamžite odsúdený na zánik. Internet ako jedno z najmladších médií
dokáže osloviť širokú masu ľudí vo veľmi krátkom čase.
Výhody kontextovej reklamy
15. 1. 2009
Ak máte na reklamu obmedzený rozpočet, jedným z najvýhodnejších riešení je využívanie kontextových slov.
Pri vytváraní
reklamného odkazu sú dôležité kľúčové slová, ktoré rozhodujú, pod akými
článkami a na akých internetových stránkach bude táto reklama zobrazená.
Internetové vyhľadávače produkujú emisie CO2
15. 1. 2009
Veľké internetové vyhľadávače vraj produkujú rovnaké množstvo emisií ako varenie vody v rýchlovarnej kanvici.
Ani Google, ktorá sa snaží na
verejnosti prezentovať ako zelená firma, nie je na tom lepšie. Google
argumentuje tým, že uhlíková stopa internetového vyhľadávania je dôsledkom
mechanizmu vyhľadávaniu. Ak užívateľ zadá požiadavku, vyhľadávač ju rozošle
viacerým serverom po celej Zemi. Poskytovať presný a rýchly výsledok vyžaduje
energiu navyše.
Štandardy pre energetickú efektívnosť chce v blízkej
budúcnosti predstaviť Európska únia. Vydá ich v podobe politických odporúčaní.
V správe Európskej komisie z júna 2008 sa konštatuje, že ak sa neprijmú žiadne
opatrenia, vplyv priemyslu IKT na životné prostredie sa prehĺbi.