Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Vojaci zahraničných misií nebudú oslobodení od platenia dane

4. 3. 2010 Slovenskí vojaci zúčastňujúci sa na zahraničných misiách budú musieť aj naďalej odvádzať zo svojho príjmu daň. Zmenu v zákone a oslobodenie od dane z príjmov mala zakotviť nová legislatívna úprava, ktorá neprešla.
Podľa nej sa malo od dane oslobodiť približne 560 profesionálnych vojakov, z ktorých asi polovica slúži v Afganistane. Práve v Afganistane je rozpätie zahraničného príspevku od 1930 do 3050 eur mesačne. Ročne tak malo ísť do štátnej pokladnice menej o 1,66 milióna eur. Navrhovaná úprava si kládla za cieľ zvýšiť motiváciu vojakov. Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť sa pokúšal oslobodiť od dane aj príjem policajtov v zahraničí. Oslobodenie sa malo týkať dvadsiatich pracovníkov na medzinárodných misiách Európskej únie (EÚ) a šiestich, ktorí zabezpečujú ochranu Zastupiteľského úradu SR v Bagdade. Štátny rozpočet mal tak prísť ročne o približne 141 000 eur.
(Zdroj: HNONLINE)

Nebezpečná klávesa F1

3. 3. 2010 Spoločnosť Microsoft informovala o novoobjavenej bezpečnostnej chybe v starších operačných systémoch Windows. Tá umožňuje útočníkovi prostredníctvom upravenej webovej stránky získať kontrolu nad počítačom užívateľa. Stačí k tomu zatlačiť klávesu F1.
Novoobjavená bezpečnostná chyba ohrozuje len užívateľov starších operačných systémov Windows, vo verzii 2000, XP a Server 2003, v prípade, že pri surfovaní na internete používajú prehliadač Internet Explorer. Útočník, ktorý sa rozhodne využiť chybu vo svoj prospech, požiada užívateľa prostredníctvom špeciálnej webovej stránky o stlačenie „klávesy pomoci“ F1, čím sa mu otvoria možnosti pre získanie úplnej kontroly nad systémom. V takom prípade systém môže byť zneužitý pri komunikácii spusteného skriptu s pomocníkom Windows Help. Bezpečnostné riziko obišlo používateľov systémov Vista, 7 či najnovších serverových riešení. Do doby uvedenia opravného balíčku skupine ohrozovaných užívateľov Microsoft odporúča, aby na stránkach ignorovali podozrivé žiadosti o stláčanie klávesy F1.
(Zdroj: PRAVDA)

Po Toyote sa k poruchám vozidiel prihlásil aj Nissan

3. 3. 2010 Svoje vozidlá po Toyote musí opravovať aj Nissan. Do autoservisov sa automobily tejto značky dostanú v dôsledku poruchových bŕzd a nesprávne fungujúceho ukazovateľa paliva na palubnej doske. Celkom pôjde o vyše 540 000 vozidiel. Z nich asi tretina sa dostala na trh Spojených štátov, väčšina však bola určená na Blízky východ a do niektorých ázijských regiónov.
S brzdovými pedálmi majú problémy aj vozidlá Titan Pinup, Armada, Infiniti QX56 a Quest Minivans. Ide o vozidlá vyrobené v rokoch 2008 a 2010. Na modeloch Nissan Titan, Armada a Infiniti QX56, ktoré zišli z montážnych pásov v rokoch 2005 až 2008 sa zistili problémy s nesprávne fungujúcim ukazovateľom paliva v nádrži. K rovnakej chybe mohlo dôjsť aj na modeloch Nissan Frontier, Pathfinder a Xterra, ktoré sa dostali na trh od januára do marca 2006 a od októbra 2007 do januára 2008. Informovala o tom agentúra DPA.
(Zdroj: HNONLINE)

Finančná skupina J&T kúpila pre svojho klienta Pravdu

2. 3. 2010 Finančná skupina J&T v úlohe sprostredkovateľa pre svojho klienta kúpila denníky Pravda a Avízo. Novým vlastníkom vydavateľstiev zmienených médií Perex a Avízo sa stala neznáma česká spoločnosť Florena. Jej majiteľ je tajný.
Podľa výpisu z českého obchodného registra je jediným akcionárom Floreny slovenská spoločnosť Insfin. Podľa hovorcu J&T však v súčasnosti už Insfin nie stopercentným akcionárom Floreny. Meno nového klienta je obchodným tajomstvom. Zverejnená nebola ani výška ceny oboch vydavateľstiev, za ktorú britská skupina Daily Mail & General Trust Pravdu a Avízo predala.
(Zdroj: PRAVDA)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner