Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako bojovať s klebetou

Žiadna klebeta nie je natoľko malá, aby nedokázala zničiť veľkú lásku.

Sedem osmín každej klebety je logickými argumentami nevyvrátiteľných.

O klebetení platí dvojnásobne, že zručnosť sa získava cvičením.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Informácie pre šéfa

Všetko je relatívne. Žobrák, ktorý je v otrhaných šatách, je otrhaný žobrák. Boháč v otrhaných šatách nie je otrhaný žobrák, ale originálny človek.

Veľké peniaze sa strážia samy. Ale drobáky si musí človek strážiť sám.

Zháňanie informácií vždy trvá dlhšie, ako sa pôvodne očakávalo.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
O podnikateľoch

Nikdy nie je čas venovať sa veci poriadne, ale vždy je čas opäť a opäť sa k nej vracať.

V podnikaní nie je žiaden experiment úplne zbytočný. Vždy sa dá použiť ako negatívny príklad.

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

(Murphyho zákonník)
Hlúposti sa medze nekladú

Nič tak neškodí zdraviu, ako hlúpe nápady.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphyho rady

Ekonómia je jediná oblasť, kde dvaja ľudia, ktorí tvrdia niečo úplne opačné, môžu dostať Nobelovu cenu za príspevok k zvýšeniu blahobytu ľudstva.

Myslieť proti svojej dobe je príznakom odvážneho ducha. Ale povedať to, je dôkazom hlúposti.

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

(Murphyho zrnká II)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Granvia nebude penalizovaná

29. 9. 2011 Odovzdanie rýchlostnej cesty PR1BINA je oneskorené pre neodovzdanie potrebnej dokumentácie od spoločnosti Granvia, a.s.
Ako uviedol generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií a investičných projektov ministerstva dopravy, oneskorenie odovzdania R1 zapríčinila spoločnosť Granvia, a.s. Koncesionár neodovzdal dokumentáciu skutočného vyhotovenia a technického odovzdávania jednotlivých objektov načas, nakoľko niektoré úseky projektu ako aj stavebné povolenie menili. Spoločnosť to nebude nič stáť, pretože koncesná zmluva nedáva možnosť sankcie. Rýchlostná cesta by mala byť otvorená koncom októbra.

Erste Group bude mať logo včelu

12. 9. 2011 Už v 19. storočí bola včela symbol sporiteľní v Európe.
Spoločnosť, ktorá pôsobí v ôsmych krajinách v Európe sa vráti k svojmu pôvodnému logu. Dôvod pre tento výber je, že včela vždy symbolizovala sporenie, delenie sa o hodnoty, ale aj ťažkú prácu. Sporiteľne boli založené s cieľom umožniť postaviť sa ľuďom na vlastné nohy.

Miera nezamestnanosti stúpa

21. 7. 2011 Miera evidovanej nezamestnanosti sa v júni zvýšila na 12,98 percent
Medzi uchádzačmi o zamestnanie je stále najväčší počet dlhodobo nezamestnaných občanov. Podľa ďalších informácií Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny štatistiku, každoročne v júni, ovplyvňujú absolventi stredných a vysokých škôl, i keď ich počet sa vďaka príspevkom na absolventskú prax znižuje.

Záujem o Porsche Cayenne sa zvyšuje

12. 7. 2011 Porsche nestíha výrobu, čakacia doba až jeden rok
Objednávky na model Cayenne sa neustále zvyšujú. Zákazníci v Číne a v Nemecku čakajú aj rok. Na Slovensku v bratislavskom Volswagene sa vyrábqa karoséria s vnútorným obložením či sedadlami, čo by mohla byť šanca pre nás na vytvorenie nových pracovných miest či investícií. Doba dodanie by sa mala znížiť na šesť mesiacov.
október 2025
T po ut st št pi so ne
40 29 30 1 2 3 4 5
41 6 7 8 9 10 11 12
42 13 14 15 16 17 18 19
43 20 21 22 23 24 25 26
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
Dnes má meniny Levoslav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner