Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Důchodový strop v Čechách bude 65 let

2. 10. 2014 Stoupání věkové hranice pro odchod do důchodu by mělo skončit. Měl by být stanoven především s ohledem na demografickou situaci a schopnost státu při takovém věku financovat výdaje na důchody. Ještě za současné vlády by věk odchodu do důchodu měl být zastropován na hranici 65 let.

Nemocnice môžu šetriť aj zvyšovať kvalitu

29. 9. 2014 Najmä štátne nemocnice už roky zápasia s dlhmi a vytvárajú straty. Podľa odborníkov by pritom mohli vytvárať zisky, ak by si správne nastavili vnútorné procesy. Niekedy stačí poupratovať sklad liekov či začať medzi sebou komunikovať. Nemocnice robia chybu, že sa pozerajú len na to, aké majú príjmy od zdravotných poisťovní.

Sněmovna podpořila zavedení registru učitelů

25. 9. 2014 Sněmovna téměř jednomyslně podpořila v prvním kole vládní novelu školského zákona. Hlasovala pro to také opozice. Cílem normy je mimo jiné individualizovat vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Předloha má také zavést jednotné závěrečné zkoušky na učilištích a registr učitelů, k jehož cílům patří příprava kvalifikovaných pedagogů pro chybějící obory.

S kvalitou potravín sú Slováci na chvoste

24. 9. 2014 Slováci jedia najhoršie potraviny v stredoeurópskom regióne. V kvalite potravinárských výrobkov v rámci krajín Európskej únie sme takmer na chvoste – za nami skončili už len Rumuni a Bulhari. Slovenskí výrobcovia potravín vidia jeden z hlavných problémov nižšej kvality v tlaku predajcov na čo najnižšie ceny. Tvrdia, že sú tak prinútení vyrábať napríklad údeniny s nižším podielom mäsa. Mnohí slovenskí kupujúci nemajú problém ani tak s kvalitou slovenských výrobkov, ako s ich cenou. Tie sú totiž častokrát drahšie, než produkty zo zahraničia, ktoré ponúkajú predovšetkým maloobchodné reťazce. Mnoho Slovákov tak v obchode siahne radšej po lacnejších produktoch, ktoré sú však menej kvalitné.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner