Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho inzeráty

Vymením muža za staré husle.: Zn.: Drevo ako drevo.

Výhodne vymením falošnú päťstokorunáčku za dve pravé dvestokorunáčky. Zn.: Berte, kým je v akcii!

Hľadáme analfabeta na prácu s prísne tajnými dokumentmi. Zn.: Úrad vlády.

(Murphyho zrnká II)
Zákony sexu

Je výhodnejšie byť krásna ako rozumná, pretože priemernému mužovi to lepšie vidí, ako myslí.

Posteľ v živote človeka plní svoju skutočnú funkciu len počas krátkeho obdobie. Toto treba mať na pamäti a využiť ten kus nábytku naplno, ako sa len, respektíve kým sa len dá.

Tam, kde nemožno oceniť výkon, treba oceniť ochotu.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Murphy o láske

Stredný vek je doba medzi časom, keď nevieš ako, a časom, keď už nemôžeš.

Ženský úsudok o veci nemá nič spoločné s objektívnymi informáciami, ktoré jej poskytnete.

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Ja nič, to Murphy

Každý má toľko, koľko si zaslúži.

Najlepšie je nerobiť nič a pripravovať sa na to, že bude ešte horšie.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho rady

Myslieť proti svojej dobe je príznakom odvážneho ducha. Ale povedať to, je dôkazom hlúposti.

Jasná myseľ je neklamným príznakom slabej pamäte.

Ak si myslíš, že už máš dosť peňazí, poraď sa o tom s advokátom.

(Murphyho zrnká II)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Polícia už má pokutové bloky v eurách

14. 1. 2009 Štátna polícia začne od 17. januára používať pokutové bloky v eurách. Mestská polícia dostáva eurobloky z daňových úradov, ktoré ich majú od ministerstva financií.
Dvojtýždňové meškanie euroblokov pre mestskú políciu bolo spôsobené oneskorením dodávok papiera od britského dodávateľa a tlačením veľkého množstva viacerých druhov cenín naraz.  
(Zdroj: SME)

Nedostatok spánku zvyšuje šance na chrípku

13. 1. 2009 Odborníci vystríhajú, že ľudia, ktorí spia denne menej ako sedem hodín, sú náchylnejší podľahnúť vírusom spôsobujúcim prechladnutie alebo chrípku.
Nedostatok spánku oslabuje organizmus a imunitný systém je menej výkonný. Štúdie ukázali, že tí čo spia menej ako spomínaných sedem hodín, majú až trojnásobne vyššiu šancu ochorieť.  Šance na ochorenie sa zvyšujú až päťnásobne, ak je  krátky nočný spánok ešte aj nekvalitný. Prioritou pre tých, ktorí si vážia svoje zdravie, by malo byť dobre sa vyspať. Čas investovaný do spánku sa vráti nielen v podobe lepšieho zdravia ale aj vo vyššej produktivite.
(Zdroj: EURACTIV)

Vlastenectvo končí pri lyžiarskych svahoch

13. 1. 2009 Rakúske lyžiarske strediská sú oproti tým našim dvojnásobne drahšie. Ale zjazdoviek a výťahov je množstvo, všetky zjazdovky sú upravené a zasnežené, pri každom vleku či výťahu sa dá najesť. Diaľnica k nim je dostupná.
Porovnanie s našimi lyžiarskymi strediskami  v Malých Karpatoch však dopadlo zle. Napriek tomu, že teploty boli viac než týždeň pod nulou, jedna zjazdovka nebola zasnežená vôbec, takže vlek nefungoval, druhá len veľmi úzko. Obsluha vleku sedela v búdke pri štarte.           K  vyjdeniu ju neinšpirovalo ani to, že neskúsenejší lyžiari potrebujú pomoc, hoci to patrí         k jej povinnostiam.  Majitelia a zamestnanci stredísk v Malých Karpatoch svorne tvrdia, že majú objektívnu nevýhodu oproti rakúskym, pretože nemajú za sebou vysoké hory. Kedy si však  konečne uvedomia, že nielen ony konkurujú rakúskym strediskám, ale aj rakúske konkurujú im. Ako regionálne lyžiarske strediská by mohli celkom prosperovať. Chce to len riadne pracovať. Slovenské vlastenectvo pri nevybudovaných službách na našich lyžiarskych svahoch veľmi rýchlo skončí.
(Zdroj: HNONLINE)

Bezpečnostný pás je stále najdôležitejší bezpečnostný prvok

13. 1. 2009 Jednoduchý nápad prežil od roku 1959 do dnešných dní a podľa odhadov ho čaká svetlá budúcnosť. Bez zapnutého pásu sú airbagy, deformačné zóny či iné bezpečnostné vynalézy takmer na nič.
Vynález konštruktéra švédskej automobilky bol ocenený ako jeden z ôsmich patentov, ktoré mali najväčší význam pre ľudstvo za posledných sto rokov. Nils Bohlin sa tak zaradil k takým legendárnym vynálezcom ako Benz, Edison či Diesel. História trojbodových bezpečnostných pásov 1959 - Trojbodové bezpečnostné pásy Volvo na predných sedadlách
1967 - Dvojbodové bezpečnostné pásy vzadu ako štandard
1969 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom vpredu
1971 - Upozornenie na nezapnuté pásy vpredu
1972 - Trojbodové bezpečnostné pásy vzadu
1986 - Trojbodový bezpečnostný pás na prostrednom mieste vzadu
1987 - Mechanické napínače bezpečnostných pásov
1991 - Automatické výškové nastavovanie pásov vpredu
1992 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov vpredu
1993 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom na všetkých sedadlách 
1996 - Obmedzovače sily bezpečnostných pásov vpredu
1999 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách 
1999 - Obmedzovače sily bedrových bezpečnostných pásov vpredu
2003 - Upozornenie na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách
2003 - Pyrotechnické napínače bedrových pásov vpredu
2003 - Adaptívne obmedzovače sily vpredu
2007 - 2-stupňové obmedzovače sily pre deti vzadu
2008 - Adaptívne obmedzovače sily pri nárazoch malou rýchlosťou (PRS) vpredu
(Zdroj: PRAVDA)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Martina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner