Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Opatrnosti nie je nikdy dosť

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Čím je vo väčšom bezpečí ten, kto radí, tým jeho rada za menej stojí.

Čím je krajší obal, tým bezcennejšie je vnútro.

(Murphyho zákony v bájkach)
O podnikateľoch

Ak ste na prvý pokus neuspeli, treba zmeniť definíciu úspechu.

Návod na riešenie problémov: Len málo vašich problémov sa nedá vyriešiť dynamitom.

Ak sa všetko hrnie oproti vám, ste v nesprávnom prúde.

(Murphyho zákonník)
Človek očami klasikov

Na tej istej lúke vôl hľadá trávu, pes zajaca a bocian jaštericu.

Múdry človek netvrdí nič, čo by nevedel dokázať.

Medzi ľuďmi sa nič nešíri rýchlejšie ako klebeta.

(Myšlienky bez cla)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Pokiaľ človek žije, je múdre mať nejaké peniaze v banke. Hlúpe je zomierať s peniazmi v banke.

Falošný priateľ a tieň stoja pri tebe len dovtedy, kým si na výslní.

Jediný spôsob, ako dosiahnuť, aby vás šéf počúval, je začať hovoriť klebety o jeho žene.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Čas a história

História ľudstva je oceánom omylov, v ktorom sem - tam plávajú úbohé zvyšky rozumu.

Raz musí prísť aj to najhoršie. A potom bude už iba zle.

História sa opakuje. To je jediná zlá vec na histórii.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Falošná autoškola v Bratislave

28. 1. 2009 Odjazdené hodiny, autá s logom a označením autoškola, vybavené priestory a celkom slušná cena za vodičský kurz. Všetko prebiehalo ako v normálnej autoškole, kým sa neukázalo, že ide o podvod.
Autoškola nemala potrebné oprávnenie. Aj keď prevádzkovateľ poslal peniaze poškodeným späť,  títo sa rozhodli podať na neho trestné oznámenie.  Podľa zástupcu Slovenskej komory výcvikových zariadení, inštruktorský preukaz neoprávňuje jeho majiteľa vykonávať výcvik na autách autoškoly, ktorá nie je schválená.
(Zdroj: SME)

Máme "flek" a stojí za to

28. 1. 2009 Toto heslo zaplavilo v uplynulých dňoch tlač aj rozhlas v Českej republike. Cieľom kampane je osloviť mladých ľudí a prilákať ich do armády.
Aj to je jeden zo spôsobov, akým chcú naši západní susedia bojovať proti rastúcej hrozbe nezamestnanosti. Armáda si od nej zase sľubuje vyšší záujem zo strany mladých ľudí. Sľubuje rôzne výhody a istoty. Problémom je však fyzická pripravenosť tých, ktorí prichádzajú na výberové konanie. Ukázalo sa, že dnešní mladí ľudia od 20 do 25 rokov sú na tom fyzicky dosť zle.
(Zdroj: HNONLINE)

Zmení sa filozofia Wikipédie?

27. 1. 2009 Zakladateľ internetovej encyklopédie Wikipédia navrhol zaviesť kontrolu a schvaľovanie textov od nových prispievateľov pred ich publikovaním. Niektorým redaktorom a používateľom portálu sa to však nepáči.
Považovali by to za radikálnu zmenu filozofie Wikipédie, ktorá v zásade umožňuje editovať takmer akýkoľvek článok v encyklopédii každému používateľovi internetu.  Zakladateľ Jimmy Wales požaduje systém revízií, ktorý umožní, aby všetky zmeny v encyklopédii Wikipédia od nových alebo neznámych používateľov schvaľoval pred ich publikovaním niekto z redakcie serveru. Kritici upozorňujú, že tento proces je pracovne náročný a niektoré zmeny sa na stránkach prejavujú neskoro.  
(Zdroj: HNONLINE)

Ničenie mobilov ako hlavná náplň práce

26. 1. 2009 Súčasťou testovania mobilných telefónov sú aj najrôznejšie možné spôsoby ich ničenia. Jedna zo spoločností vlastní jedenásť globálne rozmiestnených centier, v ktorých sa vykonávajú testy na telefónoch pred ich uvedením na trh.
Telefóny, pre ktoré by fanúšikovia obetovali čokoľvek, sú tu  "crashtestermi" rozbíjané, ohýbané, ničené a máčané. Odporcov nemenovanej značky by takáto robota asi potešila. Podstatou profesie však nie je len  rozbíjanie  a ničenie.  Ide o zdĺhavý a náročný proces, vyžadujúci si vysokú odbornosť.  Cesta mobilných telefónov, ktorou musia prejsť od svojho zrodenia v mysliach návrhárov, až po objavenie sa na pultoch predajní, vôbec nie je ľahká. Preto, aj keď sú na tvrdú realitu pripravené dostatočne, hádžme ich o zem s citom.  
(Zdroj: SME)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Edita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner