Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Sláva a peniaze...

Naše zásady končia obvykle tam, kde sa rozchádzajú s našimi úmyslami. (Karel Kryl)

Viac ako múdrosť nepriateľa škodí hlúposť priateľa. (G. B. Shaw)

Predtým, ako človek môže zaspať na vavrínoch, najskôr ich musí získať. (G. B. Shaw)

(Myšlienky bez cla)
Nevytesané pravdy - I. večer

Ak sa zdá, že sa nám začína dariť, určite sme niečo prehliadli.

Pravdepodobnosť, že sa niečo stane, je nepriamoúmerná tomu, nakoľko je žiaduce, aby sa tak stalo.

Dobre vyšliapané chodníky nikam nevedú a na nevyšliapaných si už nejeden vykrútil krk.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphy a byrokrati

Prázdny stôl prináša pocit úľavy a tušenie, že sa blíži katastrofa.

Aby argument mohol byť akceptovaný, musí byť vyjadrený holou vetou a už na prvý pohľad musí byť jasné, že je nevyvrátiteľný.

Neexistuje byrokrat, ktorý by vyvinul nejaké úsilie, aby dokázal, že sa mýli.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Firma a práca

Čím viac času spotrebujete na vykazovanie toho, čo ste urobili, tým menej času zostane na to, aby ste niečo naozaj urobili. Ideálny stav dosiahnete vtedy, keď spotrebujete všetok váš čas vykazovaním, prečo ste nič neurobili.

Vždy je lepšie reorganizovať ako byť reorganizovaný.

Vedenie, ktoré nedosahuje úspešné výsledky, vydrží v podniku len päť rokov. Naproti tomuv edenie, ktoré dosahuje dobré výsledky, vydrží až pol desaťročia.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphyho múdre pravdy

Čas schôdzovania rastie kvadraticky s počtom zúčastnených.

Dobre vyšliapané chodníky nikam nevedú a na nevyšliapaných si už nejeden vykrútil krk.

Kto veciam rozumie, toho je škoda posadiť na šéfovskú stoličku.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Úplný zákaz fajčenia prináša prvé pozitívne výsledky

5. 2. 2009 V európskych krajinách došlo k štatisticky významnému poklesu akútneho infarktu myokardu. Na Slovensku má ochranu nefajčiarov zabezpečiť novela zákona o ochrane nefajčiarov.
Okrem ochrany zdravia sa tiež očakáva,  že sa zníži ponuka tabakových výrobkov a zlepší kontrola fajčenia. Fajčenie je rizikovým faktorom niekoľkých ochorení. Údaje Štatistického úradu SR z roku 2006 hovoria, že na Slovensku fajčí 38 % dospelej populácie. Až 52 %    z nich je vo veku od 15 do 29 rokov.
(Zdroj: TOPKY)

Štyridsiatky na cestách zostali

4. 2. 2009 Niektoré mestá a obce avizujú, že pred školami, poliklinikami a na sídliskách, kde je zvýšený pohyb chodcov, zostanú spomalené úseky so štyridsiatkou. Rokujú o tom s dopravnými inšpektorátmi. Vodiči by si preto mali všímať dopravné značky.

(Zdroj: HNONLINE)

Ako jazdíme na kruhových objazdoch

4. 2. 2009 Zákon hovorí: "Vodič vchádzajúci do kruhového objazdu má prednosť v jazde, ak dopravnou značkou nie je ustanovené inak".
Znamená to, že ak pri vjazde do križovatky nie je značka kruhový objazd doplnená aj značkou daj prednosť v jazde, podobne ako na každej klasickej neoznačenej križovatke platí pravidlo pravej ruky. Vodiči jazdiaci po objazde tak musia dať prednosť autám vchádzajúcim na objazd. Takéto ustanovenie platilo na objazdoch aj doteraz. Zmenilo sa iba to, že teraz je to v zákone čierne na bielom. Na Slovensku je však kruhových objazdov bez značky daj prednosť           v jazde, minimum. Podobná úprava platí takmer v celej Európe. Pozor si však treba dávať v Grécku, kde prevláda opačná prax, prednosť jazdy na objazdoch neoznačovať a ponechať ju tak vodičom vchádzajúcim na objazd. V novom zákone je upravené aj používanie smeroviek pri prejazde kruhovým objazdom. Pri vjazde na objazd sa smerovka nedáva, pri výjazde je použitie znamenia o zmene smeru jazdy povinné. Smerovku musí použiť aj vodič, ktorý sa preraďuje v rámci kruhového objazdu        s viacerými jazdnými pruhmi.
(Zdroj: SME)

O katastrálne územie Štrbského Plesa sa stále bojuje

4. 2. 2009 Primátor Vysokých Tatier a starosta Štrby bojujú aj naďalej o Štrbské Pleso. Spor sa vedie najmä o to, komu majú daňové subjekty nachádzajúce sa na tomto území odvádzať daň.
Takže domnienky verejnosti,  že inštalovaním tabúľ Štrbské Pleso spor skončil, neboli zdá sa opodstatnené.
(Zdroj: TASR)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Svetozár
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner